هشدار هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی

هشدار هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی

مطابق با این هشدار در روز سه‌شنبه سوم فروردین بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در ارتفاعات بارش برف، رخداد مه و کاهش دید افقی در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی و شمال کردستان دور از انتظار نیست.

کد خبر : ۹۱۹۲۳
بازدید : ۸۶۲۵
هشدار هواشناسی

سازمان هواشناسی طی هشداری از تشدید فعالیت سامانه بارشی و رعدوبرق در برخی مناطق کشور خبر داد.

در هشدار سطح نارنجی شماره ۱ سازمان هواشناسی آمده است که از اوایل سه‌شنبه سوم فروردین تا آخر وقت چهارشنبه چهارم فروردین، تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق کشور دور از انتظار نیست.

مطابق با این هشدار در روز سه‌شنبه سوم فروردین بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در ارتفاعات بارش برف، رخداد مه و کاهش دید افقی در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی و شمال کردستان و در روز چهارشنبه چهارم فروردین نیز وقوع این پدیده‌های جوی در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، کردستان و جنوب اردبیل به دور از انتظار نیست.

در همین راستا سازمان هواشناسی نسبت به آب گرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه ها، خطر سیلاب به ویژه در جنوب آذربایجان غربی، اختلال در تردد، کاهش دید، کولاک در گردنه‌های برفگیر و کوهستانی، احتمال رخداد بهمن در مناطق مستعد، تاخیر یا لغو پرواز‌ها هشدار داده و نسبت به بازگشایی آبراه‌ها، انجام اقدامات مدیریتی رودخانه و سیلاب، خودداری از سفر‌های برون شهری بویژه در مناطق کوهستانی، تجهیز خودرو‌ها به امکانات ایمنی و گرمایشی، جلوگیری از صعود کوهنوردان، پرهیز از انجام پرواز‌های هواپیما‌های سبک و هلیکوپتر و سایر اقدامات پیشگیرانه، آمادگی دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان مانند شهرداری‌ها و ... و آمادگی ماشین آلات برف روب توصیه کرده است.

در ادامه این هشدار، سازمان هواشناسی از وزش باد شدید تا خیلی شدید (سرعت متوسط بین ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر برساعت)، وزش باد لحظه‌ای شدید موقت با سرعت بیش از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت به صورت نقطه‌ای و محلی از آخر وقت سه‌شنبه سوم فروردین تا آخر وقت شنبه هفتم فروردین در برخی مناطق خبر داده است.

این شرایط طی روز سه‌شنبه سوم فروردین در مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، کرمانشاه، ایلام و چهارشنبه چهارم فروردین در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، کردستان، زنجان، کرمانشاه، همدان، مرکزی اصفهان، قم، قزوین، سمنان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ارتفاعات تهران، البرز و مازندران برقرار است.

همچنین در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، کرمانشاه، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه شمالی فارس و شمال کرمان طی پنجشنبه پنجم فروردین و در اصفهان، چهارمحال و بختیاری، سمنان، غرب خراسان رضوی، جنوب قم، مرکزی در روز جمعه ششم فروردین همین شرایط جوی برقرار است.
در روز شنبه هفتم فروردین نیز در اصفهان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، جنوب قم شاهد وزش باد شدید تا خیلی شدید هستیم.

سازمان هواشناسی نسبت بروز خسارت به تاسیسات شهری و روستایی، خیزش و طوفان گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا (بویژه در بخش‌های مرکزی کشور)، آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلو‌ها و بنر‌های تبلیغاتی، آسیب به دکل‌های برق، سقوط اجسام از ارتفاع بویژه در کارگاه‌های ساختمانی، شکستن درختان فرسوده و کولاک برف در کوهستان‌های برفگیر هشدار داده است.

محکم کردن سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید، لغو فعالیت‌های کوهنوردی، لغو پرواز هواپیما‌های سبک و گلایدرها، انجام اقدامات مقتضی برای حفاظت از تاسیسات و محصولات کشاورزی بویژه در جنوب کشور و سایر اقدامات پیشگیرانه نیز از جمله توصیه‌های سازمان هواشناسی است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید