آمار فوتی‌های کرونا، امروز ۱۴۰۰/۰۱/۰۷

آمار فوتی‌های کرونا، امروز ۱۴۰۰/۰۱/۰۷

امروز ۷ فروردین ماه ۱۴۰۰، آمار فوتی‌های کرونا ۸۵ نفر اعلام شد.

کد خبر : ۹۲۰۲۲
بازدید : ۱۰۱۷۵
سیما سادات لاری
فرادید | بر اساس آمار، فوتی‌های کرونا امروز ۷ فروردین ۱۴۰۰ در ایران ۸۵ نفر اعلام شد و به این ترتیب تعداد جانباختگان در مجموع به ۶۲ هزار و ۳۰۸ نفر رسید.

دکتر سیما سادات لاری روز شنبه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی هشت هزار و ۱۲۰ نفر بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و ۸۱۵ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کرونا در کشور به یک میلیون و ۸۴۶ هزار و ۹۲۳ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۵۸۵ هزار و ۱۱۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

به گزارش فرادید؛ همچنین سه هزار و ۹۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۱۲ میلیون و ۵۵۰ هزار و هشت آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: اکنون ۲۳ شهرستان قرمز و ۴۴ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است. همچنین ۲۸۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۹۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

وی گفت: شهر‌های ارومیه، دهلران، امیدیه، اندیمشک، خرمشهر، مسجد سلیمان، ارسنجان، داراب، اسلام آباد غرب و بروجرد به تازگی دچار وضعیت قرمز شده اند و شهر‌های اشنویه، کرج، تهران، ری، شمیرانات، چرداول، رامهرمز، کارون، تاکستان، قزوین، گیلان غرب، ازنا، الیگودرز، خرم آباد و خاتم نیز به تازگی از وضعیت زرد وارد وضعیت نارنجی شدند.

آمار جهانی کرونا

طبق آخرین آمار‌های جهانی ابتلاء به ویروس کرونا، طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۶۳۰ هزار و ۹۹ نفری تعداد مبتلایان به این ویروس تاکنون به ۱۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار و ۳۶۴ نفر رسیده است.

فوتی‌های ناشی از کرونا در جهان با رشد ۱۱ هزار و ۵۵۸ نفری در یک روز به تعداد ۲ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۷۴۱ نفر رسیده است. آمار بهبود یافتگان نیز به ۱۰۲ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۸۸۷ نفر رسیده است.

آمار ۱۰ کشور اول فوتی‌های ناشی از کرونا به شرح زیر است؛ اعداد داخل پرانتز تعداد فوتی‌های جدید هر کشور است.

۱. آمریکا ۵۶۱ هزار و ۱۴۲ نفر (هزار و ۲۸۹ نفر)

۲. برزیل ۳۰۷ هزار و ۳۲۶ نفر (۳ هزار و ۶۰۰ نفر)

۳. مکزیک ۲۰۰ هزار و ۸۶۲ نفر (۶۵۱ نفر)

۴. هند ۱۶۱ هزار و ۲۷۵ نفر (۲۹۲ نفر)

۵. بریتانیا ۱۲۶ هزار و ۵۱۵ نفر (۷۰ نفر)

۶. ایتالیا ۱۰۷ هزار و ۲۵۶ نفر (۴۵۷ نفر)

۷. روسیه ۹۷ هزار و ۱۷ نفر (۴۰۵ نفر)

۸. فرانسه ۹۴ هزار و ۲۷۵ نفر (۳۶۳ نفر)

۹. آلمان ۷۶ هزار و ۳۰۳ نفر (۱۸۷ نفر)

۱۰. اسپانیا ۷۵ هزار و ۱۰ نفر (۵۹۰ نفر)
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید