آمار فوتی‌های کرونا ۱۴۰۰/۰۱/۰۸

آمار فوتی‌های کرونا ۱۴۰۰/۰۱/۰۸

امروز ۸ فروردین ماه ۱۴۰۰، متأسفانه ۸۹ نفر از هموطنانمان بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و آمار فوتی‌های کرونا در ایران به ۶۲ هزار و ۳۹۷ نفر رسید.

کد خبر : ۹۲۰۴۷
بازدید : ۹۴۹۹
بیمار بدحال کرونایی
فرادید | به گفته سخنگوی وزارت بهداشت امروز ۸ فروردین ۱۴۰۰، آمار فوتی‌های کرونا در ایران ۸۹ نفر اعلام شد. براین اساس تعداد جانباختگان در مجموع به ۶۲ هزار و ۳۹۷ نفر رسید.

سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۷۵۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۹ نفر از آن‌ها بستری شدند.

وی گفت: مجموع بیماران کرونا در کشور به یک میلیون و ۸۵۵ هزار و ۶۷۴ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۵۹۳ هزار و ۲۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

لاری ادامه داد: سه هزار و ۹۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. وی افزود: تا کنون ۱۲ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۴۲۰ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

به گزارش فرادید؛ لاری گفت: در حال حاضر ۲۳ شهرستان قرمز و ۴۴ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت "از" و "به" شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است. وی گفت: همچنین ۲۸۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۹۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

آمار جهانی کرونا

طبق آخرین آمار‌های جهانی ابتلاء به ویروس کرونا، طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۵۳۰ هزار و ۹۷ نفری تعداد مبتلایان به این ویروس تاکنون به ۱۲۷ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۶ نفر رسیده است.

فوتی‌های ناشی از کرونا در جهان با رشد ۹ هزار و ۷۶۰ نفری در یک روز به تعداد ۲ میلیون و ۷۸۹ هزار و ۶۹۱ نفر رسیده است. آمار بهبود یافتگان نیز به ۱۰۲ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۸۸۳ نفر رسیده است.

آمار ۱۰ کشور اول فوتی‌های ناشی از کرونا به شرح زیر است؛ اعداد داخل پرانتز تعداد فوتی‌های جدید هر کشور است.

۱. آمریکا ۵۶۲ هزار و ۱۲ نفر (۷۸۷ نفر)

۲. برزیل ۳۱۰ هزار و ۶۹۴ نفر (۳ هزار و ۳۶۸ نفر)

۳. مکزیک ۲۰۱ هزار و ۴۲۹ نفر (۵۶۷ نفر)

۴. هند ۱۶۱ هزار و ۵۸۶ نفر (۳۱۱ نفر)

۵. بریتانیا ۱۲۶ هزار و ۵۷۳ نفر (۵۸ نفر)

۶. ایتالیا ۱۰۷ هزار و ۶۳۶ نفر (۳۸۰ نفر)

۷. روسیه ۹۷ هزار و ۴۰۴ نفر (۳۸۷ نفر)

۸. فرانسه ۹۴ هزار و ۴۶۵ نفر (۱۹۰ نفر)

۹. آلمان ۷۶ هزار و ۴۰۴ نفر (۱۰۱ نفر)

۱۰. اسپانیا ۷۵ هزار و ۱۰ نفر (فاقد آمار اعلامی جدید)

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید