قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۱/۱۴

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۱/۱۴

امروز ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۰ تا لحظه تنظیم گزارش، قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۷۲۹ دلار و ۵۷ سنت رسید.

کد خبر : ۹۲۱۵۴
بازدید : ۴۸۴۳
 طلا
فرادید | طلا روز گذشته به افزایش بهای خود ادامه داده است. قیمت هر اونس طلای جهانی امروز ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۰ تا لحظه تنظیم گزارش ۱۷۲۹ دلار و ۵۷ سنت رسیده است.

طلا در حالی کار خود را در هفته گذشته در قیمت ۱۷۲۹ دلاری به پایان رسانده است که به‌دلیل تعطیلات عید پاک روز گذشته این بازار مانند بسیاری از بازار‌های دیگر تعطیل بود.

به گفته فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار در شرکت بلو لاین فیوچرز، قیمت طلا در جهت صعودی، تصحیح شد و طلا می‌تواند پیش از این که بازده اوراق قرضه روند صعودی خود را ازسربگیرد و قیمت این فلز ارزشمند را دوباره پایین ببرد، تا سطح ۱۷۴۰ دلار پیشروی کند.

به گزارش فرادید؛ در حالی‌که طلا در ابتدای روز پنج‌شنبه در حوالی مرز ۱۷۰۰ دلاری در حال معامله بود، با افزایش ۳/ ۱ درصدی ارزش این فلز ارزشمند به مرز ۱۷۳۰ دلاری رسید. در همین روز نرخ بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا در حدود ۴ درصد کاهش پیدا کرد و به زیر مرز ۷/ ۱ درصدی بازگشت.
با این وجود برخی از تحلیلگران بر این باورند که پیشروی نسبتا قدرتمند طلا در روز پنج‌شنبه فقط اصلاح قیمتی در بازاری با زمینه نزولی است.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که به جذابیت سرمایه گذاری در طلا افزود، آماری بود که نشان داد شمار متقاضیان بیمه بیکاری در آمریکا هفته گذشته رشد غیرمنتظره‌ای پیدا کرد. همچنین رونمایی برنامه اشتغال دو تریلیون دلاری جو بایدن، رییس جمهور آمریکا که به نگرانی‌ها نسبت به رشد تورم دامن زد، عامل دیگری بود که از افزایش قیمت طلا پشتیبانی کرد.

با اینکه وضعیت کلی اقتصاد و عوامل کلان بیشتر سیگنال نزولی برای طلا را به بازار مخابره می‌کنند، اما ترس از تورم احتمالی با توجه به اقدامات حمایتی حجیم بایدن می‌تواند تا حدودی سبب فرار طلا از وضعیت فعلی باشد. جیمز استیل، تحلیلگر ارشد فلزات ارزشمند بانک HSBC در یادداشتی نوشت: عقب نشینی بازده اوراق قرضه همزمان با کاهش فشار تورمی، احتمال بهبود قیمت طلا را تقویت می‌کند.

برخی از اقتصاددانان بر این باورند که با بازگشت سطح فعالیت اقتصادی به حالت نرمال به‌دلیل پیشرفت واکسیناسیون و افزایش سطح تقاضا و همچنین بسته‌های حمایتی عظیم مد‌نظر جو بایدن، احتمال افزایش تورم نسبت به هدف‌گذاری فدرال‌رزرو اندک نیست.

این موضوع را نیز باید در نظر گرفت که افزایش نرخ بازدهی اوراق قرضه با افزایش هزینه نگهداری طلا، تاکنون توانسته است چشم‌انداز تورمی و اثر صعودی آن بر قیمت طلا را خنثی کند.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید