جنجال‌های ادامه‌دار سریال گاندو

جنجال‌های ادامه‌دار سریال گاندو

قرار بود که در این قسمت از گاندو ۲ به بحث جاسوسی در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای پرداخته شود. اما برخی از منابع مدعی شده اند که یکی از اعضای رده‌بالای دولت در تماس با صداوسیما، مانع پخش آن شده و درخواست داشته که «یک جاسوس در تیم مذاکره کننده وجود دارد» را حذف کرده و به جای آن جمله «پای یک منبع بزرگ‌تر در میان است» گفته شود.

کد خبر : ۹۲۱۸۷
بازدید : ۶۶۱۰
سریال گاندو
فرادید | سریال گاندو ۲ که در ایام نوروز و به مدت ۱۵ شب از شبکه سه پخش می‌شد، به طور ناگهانی به پخش خود پایان داد و در نهایت مهدی آذرپندار، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه درباره این توقف ناگهانی گفت: «ان شاءالله ادامه سریال بعد از انتخابات روی آنتن خواهد رفت و امیدواریم که مورد پسند مردم قرار گیرد.»

به گزارش فرادید، با پایان یافتن سری دوم گاندو، گمانه زنی‌هایی درباره وجود حواشی و فشار صداوسیما برای توقف این سریال زده شد، چراکه در قسمت پنجم از سریال گاندو ۲ بخش‌هایی از آن سانسور شده بود. این سریال علی رغم اینکه هر شب ساعت ۲۰:۴۵ روی آنتن می‌رفت، قسمت پنجم آن با تاخیر زیادی روی آنتن رفته بود.

قرار بود که در این قسمت از گاندو۲ به بحث جاسوسی در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای پرداخته شود. اما برخی از منابع مدعی شده اند که یکی از اعضای رده‌بالای دولت در تماس با صداوسیما، مانع پخش آن شده و درخواست داشته که «یک جاسوس در تیم مذاکره کننده وجود دارد» را حذف کرده و به جای آن جمله «پای یک منبع بزرگ‌تر در میان است» گفته شود.

در نهایت نیز مجموعه تلویزیونی گاندو ۲ با تاخیر حدود ۴۵ دقیقه‌ای روی آنتن قرار گرفت و بخش‌هایی که کلمه «تیم مذاکره‌کننده» استفاده می‌شد تغییر یافته و لغت تیم از دیالوگ‌ها حذف شد. این ماجرا همچنان ادامه داشت تا جایی که برخی از رسانه‌ها ادعا داشتند که صدا و سیما از طرف دولت برای سانسور قسمتی از سریال تحت فشار بوده است.

این خبر خیلی زود تکذیب و براساس گفته‌های رسانه‌ها «حذف بخشی از دیالوگ قسمت ۵ سریال گاندو ربطی به فشار دولت نداشته و این حذفیات جمع‌بندی عوامل سریال بوده است.»

حذفیات سریال گاندو
حواشی بی پایان سریال گاندو

مجموعه تلویزیونی گاندو ۲ همچون سری اولش، اثری امنیتی بوده و فیلمنامه آن بر اساس مستندات، وقایع تاریخی و کشف جاسوس‌های داخل و خارج از ایران است. در قسمت‌های ابتدایی این سریال به پرونده روح الله زم مدیر سایت و کانال آمد نیوز پرداخته می‌شد و همچنین انتقال او به تهران را به تصویر می‌کشید، پس از آن نیز سریال وارد پرونده جاسوسی در تیم مذاکره کننده هسته‌ای می‌شد.

طبق ادعای این سریال، در جریان مذاکرات از تیم مذاکره کننده هسته‌ای جاسوسی شده است. به نظر می‌رسد که اشارات گاندو ۲ این بار از وزیر خارجه و معاونانش نیز عبور کرده و حتی به رییس جمهور هم رسیده که این امر باعث انتقاد مقامات دولت از رویکرد صداوسیما و سریال گاندو شده بود.

حسام الدین آشنا، مشاور رییس جمهور نسبت به این سریال واکنش نشان داد و در توئیتی نوشت: «هزار سریال بسازید و مسخره کنید، همه باد هوا می‌شود. ولی خط لوله‌ای که صادرات نفت ایران را از تنگه هرمز و خلیج فارس بی نیاز می‌کند برای این کشور باقى می‌ماند.»

پس از او نیز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توئیترش نوشت: «کارنامه کشور در رسانه رسمی در قالب خبر، گزارش، مصاحبه، فیلم مستند، سریال‌های سریالی! چنین است: مسوولان چپاولگر اموال عمومی و جاسوس خارجی هستند! آیا با این سطح از تبلیغات منفی در تدارک مشارکت حداکثری هستند؟»

محمد مهاجری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و روزنامه نگار اصولگرا در پاسخ به این توئیتر نوشته بود که «جناب وزیر! چرا این مطلب را توئیت می‌کنید؟ فرضا هزاران نفر مانند من بخوانند و احساس تلخ «بی صاحب بودن صداوسیما» بر جان‌شان بنشیند. چه مشکلی حل می‌شود؟ شما که از شاگردان رهبرمعظم انقلابید و طبق نقل، مورد علاقه معظم‌له هستید، این موضوع را مستدل و مستند، حضورا به استحضار ایشان برسانید.»

مهاجری در ادامه توئیترش اضافه کرد: «اگر قرار است چاره‌ای بشود از ناحیه آن عزیز است و گرنه این صداوسیمایی که ما می‌بینیم عروس هزارداماد است و هر فرد و جناح و قبیله ای، گوشه‌ای از آن را به تصرف در آورده و حکمرانی می‌کند و برادر بزرگوارمان آقای علی عسکری هم نقش ناظر کیفی را دارد! و طفلک بیش از این کاری نمی‌تواند بکند. تا تدبیری از بالا صورت نگیرد، آش همین است و کاسه همین.»

علاوه بر این‌ها در قسمت ششم سریال گاندو ۲ نشان می‌دهد که یک مقام ارشد امنیتی از سهل‌انگاری تیم مذاکره کننده هسته‌ای عصبانی شده و بدون بردن نامی از وزیر خارجه یا رئیس جمهور، به بیان سخنانی شبیه گفته‌های آن‌ها درباره اهمیت برجام و باز شدن قفل روابط ایران با کشور‌های خارجی و بهبود شرایط مالی و اقتصادی ایران می‌پردازد و می‌گوید که خبری از گشایش اقتصادی نبود و بار‌ها تذکر و هشدار دادیم، اما توجه نکردند و به صورت تلویحی وزارت خارجه را برای این سهل انگاری نکوهش می‌کند.

پس از پخش این قسمت محمدجواد ظریف با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش، شعری از حافظ را به اشتراک گذاشت و نوشت «برای رعایت مصالح، دم از پاسخ به ناروا‌ها فرو بسته‌ام.»

در ادامه سریال با جاسوسی به نام موسی پور آشنا می‌شویم که شهرام قائدی ایفای نقش او را برعهده دارد، موسی پور با سیستم اطلاعاتی انگلیس (MI ۶) در ارتباط است. نام او در سریال گاندو ۲ برگرفته از پرونده فردی به نام «محمدعلی شعبانی» است که سازندگان سریال تلاش کرده اند تا شباهت حداکثری در ظاهر این فرد را ایجاد کنند.

شعبانی در مذاکرات هسته‌ای نقش مسئول رسانه‌ای و اطلاع رسانی تیم مذاکرات را برعهده داشته و در زمان مذاکرات هسته‌ای نیز از برجام در رسانه‌های غربی دفاع کرده است. طبق گفته‌های جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس، محمدعلی شعبانی در طول مذاکرات هسته‌ای جریان رسانه‌ای داخل و دیگر کشور‌ها را هماهنگ می‌کرده و هم اکنون فراری و ساکن انگلیس است.

عوامل و بازیگران سریال گاندو۲

داریوش فرهنگ، پیام دهکردی، وحید رهبانی و پندار اکبری، سوگل طهماسبی، نسرین نکیسا، سیدمحمدجواد طاهری، علی نعمت اللهی، مهدی عبادتی، ناصر هاشمی، حمید متقی پور، امیرحسین ابراهیمی، عباس محمدی، محبوبه صادقی بازیگران اصلی مجموعه تلویزیونی گاندو هستند.

البته در سریال گاندو ۲ بازیگران جدیدی نظیر شهرام قائدی، حسن میرباقری، محمد مختاری، امیریل ارجمند، شهرزاد کمال زاده، بهمن دان، حسن اسدی، سارا منجزی پور، رضا هاشمی، سیدمحمد نصر، عارفه لک، ستاره قطبی، کامو آبرام، امیر آرام، بهنود محمدی، مرتضی علی آبادی، پیمان دارابی، شاهد احمدلو، حسین پارسایی، بیاینا محمودی و پیام دهکردی به سریال اضافه شدند.

کارگردان: جوادافشار، تهیه‌کننده: مجتبی امینی، نویسنده: آرش قادری، مجری طرح و مدیرتولید: مصطفی سلطانی، مدیر برنامه ریزی: داود باقری، مدیرتصویربرداری: امیر معقولی، مدیر صدابردار: هادی بهشتی، دستیار اول کارگردان: هادی افشار، طراح صحنه: حسین مجد، طراح لباس: سوسن نوروزی، طراح گریم: شهرام خلج، تصویربردار: فراز رستگار، مدیر تدارکات: مقصود میر هاشمی، تدوین: حامد محسن پور، موسیقی: افشین عزیزی، صداگذاری: عرفان ابراهیمی، برنامه ریز: امین رضوی، منشی صحنه: ملینا رضایی، دستیار دوم کارگردان: افشین عمران، مدیرصحنه: پوریا محمدربیع، تصویربردار پشت صحنه: علیرضا صلواتی، عکاس: حسن هندی، بهار عسگری و مشاور رسانه: مریم کریمیان از دیگر عوامل سریال گاندو ۲ هستند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید