افت دوباره شاخص بورس

افت دوباره شاخص بورس

در روزی که شاخص‌کل بورس تهران با افت بیش از یک درصدی همراه شد، از ۳۳۷ نماد معامله‌شده، قیمت پایانی ۱۲‌سهم (۵/ ۳درصد) مثبت بود و در مقابل ۲۱۴ سهم (۵/ ۶۳ درصد) در سطوح منفی دادوستد شدند.

کد خبر : ۹۲۲۵۲
بازدید : ۳۸۳۶

روز گذشته (۱۵ فروردین) در حالی معاملات بازار سهام پایان یافت که همچنان شاهد افت نماگر‌ها هستیم. در این روز شاخص‌کل با افت بیش از یک‌درصدی (۱۳۴۱۴ واحدی) همراه شد و با پایان معاملات روی عدد ۲۶۹/ ۱ میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هموزن نیز ۲۷/ ۰ درصد به عقب بازگشت.

از جمله نکات قابل تامل و نگران‌کننده در جریان دادوستد‌های این روز افت محسوس دادوستد‌های بورسی و فرابورسی بود، به‌طوری که ارزش دادوستد‌های خرد بورسی به کمترین میزان از ۲۱دی ۹۸ رسید.

بر این اساس در جریان معاملات خرد بورسی تنها ۱۲۳۱ میلیارد تومان میان سهامداران جابه‌جا شد. در فرابورس نیز ارزش معاملات خرد به حدود۵۹۴میلیارد تومان رسید.

بورس یکشنبه از دریچه آمار

در روزی که شاخص‌کل بورس تهران با افت بیش از یک درصدی همراه شد، از ۳۳۷ نماد معامله‌شده، قیمت پایانی ۱۲‌سهم (۵/ ۳درصد) مثبت بود و در مقابل ۲۱۴ سهم (۵/ ۶۳ درصد) در سطوح منفی دادوستد شدند. در این بازار هر چند ۳ نماد (۹/ ۰‌درصد) صف خریدی به ارزش ۵/ ۷میلیارد تومان تشکیل دادند، اما در مقابل شاهد شکل‌گیری صف فروش سنگین در ۲۹۷ نماد بورسی (۸۸ درصد) به ارزش ۲۶۸۷ میلیارد تومان بودیم.

در فرابورس ایران نیز در روزی که آیفکس افت ۵۳/ ۰ درصدی را ثبت کرد، ۱۳۲ نماد معامله شدند که در این میان قیمت پایانی ۱۱ سهم (۳/ ۸ درصد) مثبت و ۱۰۱ سهم (۵/ ۷۶ درصد) منفی بود. در این بازار ۴ نماد (۳‌درصد) صف خریدی به ارزش ۸۹ میلیارد تومان تشکیل دادند، اما ۱۱۴ نماد (۸۶درصد) نیز با صف‌فروشی به ارزش ۸۸۰میلیارد تومان مواجه شدند.

بازار پایه نیز دیروز میزبان دادوستد ۱۱۱نماد بود. در این میان ۱۳ سهم (۱۲درصد) مثبت ماندند و در مقابل شاهد دادوستد ۷۵ سهم (۵/ ۶۷ درصد) در محدوده منفی بودیم. در این بازار نیز ۱۳نماد (۱۲ درصد) صف خریدی به ارزش ۷۳ میلیارد تومان شکل دادند و صف فروش در این بازار به ۸۵ نماد (۵/ ۷۶ درصد) با ارزشی بالغ‌بر ۱۰۴۱‌میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد.
تغییرات شاخص بورس
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید