قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۱/۱۶

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۱/۱۶

امروز ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۰، قیمت هر اونس طلای جهانی تا لحظه تنظیم گزارش با ثبت افت ۰.۰۱ درصد در بازار به ۱۷۲۹ دلار و ۳۵ سنت رسید.

کد خبر : ۹۲۲۵۵
بازدید : ۳۷۷۷
 طلا
فرادید | طلا دوباره با افت قیمت مواجه شد. قیمت طلا امروز ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ با کاهش ۰.۰۱ درصد به ۱۷۲۹ دلار و ۳۵ سنت رسید.

این درحالی است که کمترین قیمت طلا در بازار ۱۷۲۶ دلار و ۸۴ سنت و بیشترین قیمت آن ۱۷۲۹ دلار و ۸۴ سنت ثبت شده است.

دانیل بریزمان، تحلیلگر کومرس بانک در این باره به کیتکونیوز گفت: طلا امسال بدترین شروع سال را در ۳۹ سال گذشته داشت و ۱۰ درصد معادل ۱۹۰ دلار در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ کاهش قیمت داشت. این بدترین عملکرد سه ماهه‌ای است که قیمت طلا از سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ به این طرف داشته است.

به گزارش فرادید؛ تحلیلگران بازار پس از اینکه فلز زرد توانست پس از سقوط به زیر مرز ۱۶۸۰ دلاری مجددا تا نزدیکی قیمت ۱۷۳۰ دلاری بازگردد را مایه دلگرمی می‌دانند. با این وجود هیچ‌کدام از تحلیلگران کاتالیزوری قدرتمند را برای صعود طلا در فضای اقتصادی مشاهده نمی‌کنند.

بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی شرکت "تی دی سکیوریتیز" به کیتکونیوز گفت: اونس طلا پایین ۱۶۸۰ دلار بود و اکنون در وضعیت بهبود قرار دارد. در حال حاضر من عامل بزرگی برای روند صعودی نمی‌بینم. فعلا قیمت‌ها در بازده محدود حبس شده‌اند.

گروهی از تحلیلگران بر این باورند در آینده میان‌مدت طلا همچنان بیشترین حساسیت را نسبت به نوسانات نرخ سود اوراق قرضه خواهد داشت.

به این ترتیب که هر چه نرخ سود اوراق با سررسید ۱۰ ساله در آمریکا افزایش یابد قیمت طلا کاهش پیدا خواهد کرد و بالعکس. علاوه بر نرخ سود اوراق ارزش دلار نیز نقشی تعیین‌کننده در وضعیت بازار طلا خواهد داشت.

به گفته میلک، طلا باید ببیند سایر نقاط جهان هم در مقایسه با آمریکا روند رو به بهبودی را آغاز می‌کنند که باعث معکوس شدن روند صعودی دلار خواهد شد. محبوبیت بیت‌کوین و تاثیر بازار‌های سهام صعودی هم نباید دست کم گرفته شود. چنین وضعیتی مانع صعود طلا خواهد شد. افراد بیشتری درباره رمزارز به عنوان یک پناهگاه امن دارایی صحبت می‌کنند. در حال حاضر هیچ عامل کلان مهمی برای بالا بردن قیمت طلا وجود ندارد.

کوین گردی، رئیس کمپانی Phoenix Futures and Options نیز معتقد است که دلیل عدم‌صعود قیمت طلا فقط افزایش نرخ بهره اوراق قرضه نیست. گردی در این مورد معتقد است با توجه به حجم بالای محرک‌های مالی که به اقتصاد تزریق می‌شود طلا باید عملکرد بهتری داشته باشد و افزایش نرخ اوراق به تنهایی نمی‌تواند عدم‌صعود قیمت طلا را توضیح دهد.

او در حقیقت معتقد است که بازار رمزارز‌ها و افزایش علاقه‌مندی به آن‌ها موضوعی است که به سرمایه‌گذاری در بازار طلا آسیب رسانده است.

بعضی از تحلیلگران خوش بینی بیشتری به طلا در سه ماهه دوم دارند. چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار گروه "لاسال فیوچرز" پیش بینی کرد طلا پس از موفقیتش برای صعود به بالای مرز ۱۷۰۰ دلار، در هفته جاری به سطح بالاتری افزایش پیدا خواهد کرد.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید