قیمت طلای جهانی امروز، ۱۴۰۰/۰۱/۱۷

قیمت طلای جهانی امروز، ۱۴۰۰/۰۱/۱۷

امروز ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۰، قیمت هر اونس طلای جهانی تا لحظه تنظیم گزارش با ثبت رشد ۰.۰۴ درصدی به ۱۷۳۴ دلار و ۶۰ سنت رسید.

کد خبر : ۹۲۳۱۱
بازدید : ۴۴۱۹
طلای جهانی
فرادید | طلا همچنان در کانال ۱۷۰۰ باقی مانده است. قیمت هر اونس طلای جهانی امروز ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۰ با رشد ۰.۰۴ درصد به ۱۷۳۴ دلار و ۶۰ سنت رسید.

این درحالی است که طلا طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۱۷۲۷ دلار و ۱۷۳۵ دلار نوسان قیمت داشته است.

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس اظهار کرد: آمار شاغلان آمریکایی، ارزش دلار و بازده اوراق قرضه را تقویت کرد و این موضوع قیمت طلا را تحت فشار‌های کاهشی قرار داد. تصور می‌کنم روند اصلی طلا کاهشی است. روند رشد اقتصاد جهانی قطعا شکل مثبتی به خود گرفته، اما نابرابر است. رشد در آمریکا قوی است، اما نقاطی از اتحادیه اروپا با موج سوم شیوع ویروس کرونا، زمان دشواری پیش رو دارد.

با افزایش تعداد جمعیت واکسینه شده و اقدامات محرک اقتصادی دولت، اقتصاد آمریکا در ماه مارس بیشترین تعداد فرصت‌های شغلی ۷ ماه اخیر را ایجاد کرده است.

به گزارش فرادید؛ این وضعیت سبب شده تا شاخص‌ها در بازار‌های بورس جهان به بالاترین رقم‌های طی بیش از یک ماه گذشته برسد. در عین حال سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا در نزدیکی بالاترین رقم ۱۴ ماه گذشته تثبیت شده است. بر اساس گزارش رویترز، جفری هالی، تحلیلگر بازار شرکت OANDA اظهار کرد: برای من روشن شده است که حساسیت طلا به انتظارات تورم آتی نیست بلکه روند بازده اوراق قرضه به خصوص بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله است.

با وجود آنکه قیمت طلا در محدوده مشخصی در نوسان است برخی تحلیل گران با اشاره به بسته‌های مالی تزریق شده در سراسر دنیا و احتمال کاهش نرخ بهره واقعی امیدوار به گرم شدن بازار طلا هستند.

یک تحلیل گر به سایت کیتکو گفته است:"ما شاهد افزایش قیمت همه چیز هستیم. مردم واقعاً سعی می‌کنند از پول کاغذ خارج شده و وارد دارایی‌های واقعی شوند. در حال حاضر این بازار سالم نیست و طلا در سطح فعلی ارزش واقعی را به سرمایه گذاران می‌دهد. "

اعلام طرح ۲ تریلیون دلاری دولت بایدن برای بازسازی زیرساخت‌های آمریکا که می‌تواند سبب ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر شود، نگرانی‌هایی را در مورد افزایش نرخ تورم به دنبال داشته است. هرچند در وضعیت عادی رشد تورم می‌تواند به بالا رفتن قیمت طلا منجر شود، اما بالا رفتن همزمان سود اوراق قرضه، هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را بالا برده است.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید