ماجرای قتل خانوادگی در اهواز و کرمانشاه چه بود؟

ماجرای قتل خانوادگی در اهواز و کرمانشاه چه بود؟

بعد از حادثه قتل خانوادگی در اهواز و کرمانشاه بار دیگر کارشناسان تاکید کردند که اعتیاد، طلاق، عدم آموزش، فقدان امنیت شغلی، امنیت روانی و بسیاری از موارد دیگر نیز وجود دارند که همه این‌ها به طور زنجیره‌وار به همدیگر وصل هستند و درنهایت ممکن است به یک قتل منجر شوند.

کد خبر : ۹۲۳۴۰
بازدید : ۶۱۳۴
ماجرای قتل خانوادگی در اهواز و کرمانشاه چه بود؟
فرادید | این روز‌ها خبر‌های هولناک و تکان دهنده جنایت‌های خانوادگی یکی پس از دیگری از راه می‌رسند. جنایت‌ها رنگ و بوی تلخ تری به خود گرفته و قیافه‌ی ترسناک تری دارند. قاتل با خیالی آسوده سینه مقتول را می‌شکافد و پا به فرار می‌گذارد و در برخی موارد نیز به زندگی خود پایان می‌دهد. در اکثر این قتل‌ها یک چیز مشترک دیده می‌شود، اینکه پای غریبه‌ای در میان نبوده و در عوض قاتل به راحتی جان عزیزان خود را می‌گیرد.

قاتل و قربانیان این قتل‌های بی رحمانه، بیشتر اعضای یک خانواده هستند و همین موضوع باعث وحشت بیشتری در میان خانواده‌ها شده است. اما باید دید که علت این قتل‌ها چیست و چه اتفاقی افتاده که باعث شده یک فرد فکر کشتن عزیزانش را در سر بپروراند.

به گزارش فرادید، قتل‌های خانوادگی از جمله دردناک‌ترین پرونده‌های جنایی در سراسر دنیا هستند، چراکه در چنین قتل‌هایی هدف قاتلان اعضای خانواده خود بوده که اکثر آن‌ها پس از مرتکب شدن جرم پشیمان شده و خود را مجازات می‌کنند و برخی نیز در صورت رضایت اولیای دم دچار بیماری‌های روحی و روانی می‌شوند

در اغلب قتل‌هایی که در این سال‌ها اتفاق افتاده نقاط مشترکی وجود داشته که بسیاری از روانشناسان و جامعه شناسان بار‌ها نسبت به آن‌ها هشدار داده اند، به طور کلی مواردی هستند که خرد جمعی نیز به آن‌ها رسیده و فقر و مشکلات مالی نقش تعیین کننده‌ای در این موارد دارند.

علاوه بر این‌ها اعتیاد، طلاق، عدم آموزش، فقدان امنیت شغلی، امنیت روانی و بسیاری از موارد دیگر نیز وجود دارند که همه این‌ها به طور زنجیره‌وار به همدیگر وصل هستند و درنهایت ممکن است به یک قتل منجر شوند.

ماجرای قتل خانوادگی در اهواز و کرمانشاه چه بود؟
ماجرای قتل خانوادگی در اهواز چه بود؟

چندی پیش خبری درباره یک قتل خانوادگی در اهواز و کارون رسانه‌ای شد، گفته می‌شود که در این ماجرای هولناک مردجوانی به نام فائز کربلاوی در حالی که یک قبضه اسلحه کلاشینکف در دست دارد وارد خانه همسر اولش می‌شود و حدود ۴ نفر از اعضای خانواده آن‌ها به نام جعفر کربلاوی ۶۵ ساله، جسیمه جمیلی ۶۰ ساله، عبدو کربلاوی ۴۵ ساله نابینا، ثمین کربلاوی ۳۳ ساله را به قتل می‌رساند.

طبق گفته‌های رسانه ها، فائز پس از قتل عام هولناکی که در آن منطقه انجام می‌دهد به سمت شهرستان کارون به راه افتاده و به محض رسیدن به محل سکونت زن دوم خود، پدر خانم، مادرخانم، برادرزاده همسر دوم و پسر ۹ ساله خودش را به گلوله می‌بندد و سپس به زندگی خودش پایان می‌دهد.

براساس اطلاعات به دست آمده فرد مجرم در سال ۸۸ به اتهام حمل سلاح و در سال ۹۴ به دلیل ضرب و جرح همسر دوم دستگیر شده بود. فائز راننده کامیون و مکانیک ماشین سنگین بوده و با توجه به اطلاعاتی که از این ماجرا به دست آمده علت این جنایت به علت اختلافات شدید خانوادگی بوده است.

گفته شده که او پیش از اینکه دست به چنین اقدامات ترسناکی بزند به صورت تنها در یک واحد مسکن مهر زندگی می‌کرده و طبق شواهد از وضعیت اقتصادی بدی برخوردار بوده است. فائز چند باری خانواده هر دو همسر خود را تهدید کرده بود.

جمال عالمی نیسی، فرماندار اهواز درباره این قتل خانوادگی گفته که یک فرد معتاد به شیشه بعد از قتل هشت نفر از بستگان خود، به زندگی خود نیز پایان داده است.

او بیان اینکه ۸ نفر در دو شهرستان اهواز و کارون توسط یک نفر به قتل رسیدند گفت: «صبح امروز یک فرد معتاد به شیشه ابتدا در اهواز اقدام به قتل پدر، مادر و دو برادر همسر اول خود در اهواز می‌کند و سپس با مراجعه به خانه همسر دوم اقدام به قتل پدر و مادر زن دوم، پسر خود و برادر زن دوم خود می‌کند.»

فرماندار اهواز اضافه کرد: «فرد معتاد بعد از ارتکاب قتل‌ها به زندگی خود نیز خاتمه داد. وی از سلاح گرم برای این جنایت که ریشه خانوادگی داشته، استفاده کرده است. فرد قاتل سابقه کیفری هم داشته است.»

فیلم حاوی تصاویر دلخراش است

قتل خانوادگی در کرمانشاه!

علاوه بر این ماجرا، جنایت هولناک دیگری نیز در شهر کرمانشاه رخ داده و طی این اتفاق داماد خانواده توسط برادر زنش به قتل رسیده است. مدتی پیش سرهنگ محمدرضا آمویی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از قتل جوانی به دست برادر همسرش در شهر کرمانشاه به دنبال اختلافات خانوادگی خبر داده بود. او گفته است که به دنبال یک مورد تیراندازی منجر به فوت در شهرک پردیس کرمانشاه، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه اظهار داشت که «با حضور ماموران کلانتری در محل و بررسی صحنه حادثه مشخص شد مقتول با اصابت چند گلوله به قتل رسیده است. تحقیقات تکمیلی پلیس نشان داد که این حادثه در نزدیکی محل سکونت پدر همسر مقتول رخ داده است.»

طبق گفته‌های سرهنگ آمویی، با بدست آمدن این اطلاعات، ماموران، خانواده همسر مقتول را مورد بازجویی قرار دادند که مشخص شد این تیراندازی توسط پسر خانواده انجام و سپس متواری شده است. با شناسایی متهم به قتل، کار‌های اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی برای شناسایی مخفیگاه این فرد آغاز و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید