فناوری کاملاً خودران تسلا تقریباً آماده است

فناوری کاملاً خودران تسلا تقریباً آماده است

به زودی یک دکمه FSD Beta برای صاحبان خودرو‌های تسلا در دسترس خواهد بود تا اگر می‌خواهند این نسخه از فناوری کاملا خودران را امتحان کنند، آن را فشار دهند.

کد خبر : ۹۲۵۲۳
بازدید : ۱۲۷۶۷

خودرو خودران تسلا

"ایلان ماسک" بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت خودروسازی "تسلا" اعلام کرد که فناوری کاملا خودران این شرکت که بسیاری از مردم در انتظار عرضه آن هستند، تقریبا آماده شده است و در آینده نزدیک در دسترس قرار خواهد گرفت.

"ایلان ماسک" مدیرعامل شرکت خودروسازی "تسلا" اطلاعات جدیدی را در مورد نسخه بتای فناوری کاملا خودران (FSD) توییت کرده است. وی در پاسخ به یک توییت درباره سیستم فعلی "FSD Beta" گفت که نسخه بتا V ۹.۰ تقریباً آماده است و این یک پیشرفت قابل توجه است.

آنچه جالب است این واقعیت است که این سیستم دیگر از حسگر راداری استفاده نمی‌کند و فقط به دوربین‌ها متکی است. گفتنی است که خودرو‌های تسلا دارای یک حسگر راداری رو به جلو، هشت دوربین و دوازده حسگر اولتراسونیک یا مافوق صوت هستند.

از این پس حسگر راداری دیگر مورد استفاده قرار نخواهد گرفت و "ایلان ماسک" تأیید کرد که "تسلا" آن را از رده تولید خارج کرده و از آن به عنوان یک پشتیبان استفاده نخواهد کرد.
"ماسک" به عدم تمایل به استفاده از حسگر‌های لیدار مشهور است و اکنون نیز از استفاده از حسگر‌های راداری دست کشیده است. در حال حاضر به نظر می‌رسد "ایلان ماسک" و تیمش در مورد استفاده از دوربین‌ها به تنهایی مصمم هستند.

در توییت مذکور همچنین اشاره شده است که "فناوری کاملا خودران" (FSD) در تشخیص گوشه و کنار‌ها و نقاط کور و سازگاری با شرایط بد آب و هوایی بهبود خواهد یافت. در مورد شرایط بد آب و هوایی مشخص است که از چه چیزی صحبت می‌شود، اما بهبود در شناسایی نقاط کور و همچنین برخورد با شرایط غیر مترقبه نظیر پیچیدن‌های ناگهانی دیگر خودرو‌ها در مقابل یک خودروی خودران در این فناوری بسیار مهم است.

پیچیدن‌های ناگهانی به سمت چپ، حوزه‌ای است که "FSD Beta" به بهبود در آن نیاز دارد. یک آزمایش کننده جدیدترین نسخه از این فناوری را آزمود که از عملکرد آن تحت تأثیر قرار گرفت، چرا که فناوری کاملا خودران در چندین مورد عملکرد خوبی از خود نشان داد.

شرکت "تسلا" در حال گسترش آزمایشگر‌های "FSD Beta" است و تاکنون ۲۰۰۰ نفر آن را آزمایش کرده‌اند.

به زودی یک دکمه "FSD Beta" برای صاحبان خودرو‌های "تسلا" در دسترس خواهد بود تا اگر می‌خواهند این نسخه از فناوری کاملا خودران را امتحان کنند، آن را فشار دهند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید