دهمین افت متوالی شاخص بورس

دهمین افت متوالی شاخص بورس

در روزی که شاخص کل بورس تهران با افت ۷۹/ ۰ درصدی همراه شد، از ۳۲۷ نماد معامله شده، قیمت پایانی ۱۶ سهم (۵درصد) مثبت بود و در مقابل ۱۷۸ سهم (۵۴ درصد) در سطوح منفی دادوستد شدند.

کد خبر : ۹۲۵۴۹
بازدید : ۵۶۰۹

دیروز برای دهمین بار متوالی شاهد افت نماگر‌های بازار سهام هستیم. در این بین به‌رغم ارزندگی بسیاری از نماد‌ها بر اساس فاکتور‌های بنیادی، شاهد عرضه‌ها و تشکیل صف فروش برای بسیاری از نماد‌ها به ویژه بزرگان هستیم. به بیان دیگر بورس دچار بی‌واکنشی به بسیاری از محرک‌های رشد شده است.

به هر حال در جریان دادوستد‌های بورسی بیش از ۹۷۰۰ واحد (۷۹/ ۰ درصد) دیگر از ارتفاع شاخص کل کاسته شد، که افت نماد‌های اثرگذاری، چون «فولاد»، «فملی» و «فارس» روند نزولی شاخص را شدت داد.

این سه نماد در مجموع ۳۴۰۰ واحد شاخص را عقب‌تر بردند. از طرفی نماد‌های کوچک‌تر نیز روند متفاوت‌تری از بزرگان نداشتند و در کنار شرکت‌های بزرگ‌تر شاخص هم‌وزن را ۱۹/ ۰ درصد پایین‌تر بردند. در بازار فرابورس نیز همچنان شاهد افت نماگر اصلی هستیم، به طوری که شاخص کل این بازار حدود ۸۰ واحد دیگر از ارتفاع خود را از دست داد.
دیروز گرچه ارزش دادوستد‌های خرد بیش از روز شنبه بود، اما به این معنا نیست که رکود جای خود را به رونق داده است. همچنان فعالان و کارشناسان نسبت به فضای رکودی بازار ابراز نگرانی می‌کنند. بر این اساس ارزش معاملات خرد بورس دیروز ۱۲۱۸ میلیارد تومان و ارزش معاملات خرد فرابورس ۳۳۷ میلیارد تومان رقم خورد.
در این بین همچنان شاهد خرید‌های مثبت سهامداران حقوقی در مقابل فروش حقیقی‌ها هستیم به طوری که دیروز این دسته از سهامداران خالص خرید ۳۶۶ میلیارد تومانی را رقم زدند و حقیقی‌ها برای سی‌و پنجمین روز متوالی فروشنده ماندند.
سهام دو گروه «بانکی و کانه‌های فلزی» در صدر خرید حقوقی‌ها قرار داشتند. در مقابل نماد‌های «غذایی» بیشتر مورد توجه سهامداران خرد قرار گرفتند.

بورس یکشنبه از دریچه آمار

در روزی که شاخص کل بورس تهران با افت ۷۹/ ۰ درصدی همراه شد، از ۳۲۷ نماد معامله شده، قیمت پایانی ۱۶ سهم (۵درصد) مثبت بود و در مقابل ۱۷۸ سهم (۵۴ درصد) در سطوح منفی دادوستد شدند.
در این بازار تنها یک نماد (۳/ ۰ درصد) «غبشهر» صف خریدی به ارزش ۷/ ۶ میلیارد تومان تشکیل داد، اما در مقابل شاهد شکل‌گیری صف فروش سنگین در ۲۸۱ نماد بورسی (۸۶ درصد) به ارزش ۲۹۵۴ میلیارد تومان بودیم. در فرابورس ایران نیز در روزی که آیفکس افت ۴۵/ ۰ درصدی را ثبت کرد، ۱۲۸ نماد معامله شدند که در این میان قیمت پایانی ۱۰ سهم (۷ درصد) مثبت و ۸۰ سهم (۵/ ۶۲ درصد) منفی بود.
در این بازار ۲ نماد (۵/ ۱ درصد) صف خریدی به ارزش ۶۰ میلیارد تومان تشکیل دادند، اما ۱۰۶ نماد (۸۳ درصد) نیز با صف فروشی به ارزش ۱۰۷۷ میلیارد تومان مواجه شدند.
تغییرات
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    خدايا خودت به فريادمان برس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید