بهترین ساعت‌های هوشمند، از اپل واچ ۷ تا شیائومی واچ ۲

بهترین ساعت‌های هوشمند، از اپل واچ ۷ تا شیائومی واچ ۲

امروزه ساعت‌های هوشمند همچون گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها، به جزئی جدانشدنی از دنیای دیجیتال تبدیل شده اند و غول‌های بزرگ دیجیتال، در زمینه ساخت آنها، با یکدیگر رقابت شدیدی دارند

کد خبر : ۹۲۶۷۳
بازدید : ۵۰۵۵
معرفی بهترین ساعت‌های هوشمند، از اپل واچ ۷ تا شیائومی واچ ۲
فرادید| وقتی برای اولین بار ساعت‌های هوشمند یا اصطلاحاً اسمارت واچ‌ها به بازار معرفی شدند کمتر کسی فکر میکرد که این کالای لوکس و نسبتا اضافی به یکی از کاربردی‌ترین و پرطرفدارترین محصولات تبدیل شود. ساعت‌های هوشمند در چند سال اخیر گویی راه صد ساله را یک شبه گذرانده اند و سرعت پیشرفت آن‌ها باورنکردی شده. امروزه ساعت‌های هوشمند همچون گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها، به جزئی جدانشدنی از دنیای دیجیتال تبدیل شده اند و غول‌های بزرگ دیجیتال، در زمینه ساخت آنها، با یکدیگر رقابت شدیدی دارند. در این مطلب به معرفی تعدادی از بهترین ساعت‌های هوشمند بازار می‌پردازیم.

اپل واچ، سری ششم
معرفی بهترین ساعت‌های هوشمند، از اپل واچ ۷ تا شیائومی واچ ۲

قیمت: حدود ۳۸۰ دلار
سیستم عامل: watchOS
صفحه نمایش: ۱.۷۸ اینچ اولد
حافظه داخلی: ۳۲ گیگابایت
سیستم شارژ: وایرلس
قابلیت ضدآب: مقاوم در برابر آب تا عمق ۵۰ متر
اتصالات: وای فای، بلوتوث، NFC و LTE
پردازنده: اپل اس ۶
باتری: ۱۸ ساعت

اپل واچ سری ۶ گران‌ترین ساعت هوشمند در این لیست هست، ولی تمامی استاندارد‌های لازمه یک ساعت هوشمند را داراست از جمله ویژگی‌های خاص این ساعت می‌توان به سنسور اکسیژن و صفحه نمایش همیشه روشن اشاره کرد همچنین اپل واچ سری ۶ تنها ساعت هوشمندیست که برنامه الکتروکاردیوگرام دارد.

از نکات منفی این ساعت این است که تنها با گوشی آیفون سازگار است و عمر باتری آن نسبت به سایر رقبا کمتر هست.

فیت بیت ورسا لایت
معرفی بهترین ساعت‌های هوشمند، از اپل واچ ۷ تا شیائومی واچ ۲

سیستم عامل: Fitbit OS
صفحه نمایش: ال سی دی با رزولوشن ۳۰۰×۳۰۰
عمر باتری: تا ۴ روز
سیستم شارژ: پین اتصال مغناطیسی
استاندارد IP: مقاومت در برابر آب تا عمق ۵۰ متر
اتصالات: وای فای و بلوتوث
سازگار با اندروید و iOS

دومین ساعت فیت بیت در لیست بهترین ساعت‌های هوشمند ۲۰۲۱ ساعت فیت بیت ورسا لایت است. بعضی از ویژگی‌های مدل قبلی از نسخه‌ی لایت حذف شده‌اند؛ اما نکته‌ی مثبت اینجاست که این ساعت هوشمند جدید ۲۰۲۱ با قیمت کمتری فروخته می‌شود.

قابلیت‌های مربوط به تناسب اندام در فیت بیت ورسا لایت تنوع بالایی دارند. عمر باتری هم در این گجت پوشیدنی بالاست؛ حداقل بالاتر از بعضی از ساعت‌های هوشمند این فهرست! از دیگر ویژگی‌های ورسا لایت می‌توان به وزن سبک و راحتی آن روی مچ دست اشاره کرد.

اگر بخواهیم فیت بیت ورسا لایت را با مدل‌های دیگر فیت بیت مقایسه کنیم باید بگوییم که این ساعت هوشمند جدید ۲۰۲۱ از ویژگی فیت بیت پی (Fitbit Pay) و جی‌پی‌اس برخوردار نیست. کیفیت نمایشگر هم در این مدل کمی پایین‌تر آمده است. اما با توجه به قیمتی که برای آن پرداخت می‌کنید، ارزش خرید را دارد.

اپل واچ SE
معرفی بهترین ساعت‌های هوشمند، از اپل واچ ۷ تا شیائومی واچ ۲

قیمت: حدود ۲۷۹ دلار
سیستم عامل: watchOS ۷
صفحه نمایش: ۱.۷۸ اینچ اولد
حافظه داخلی: ۳۲ گیگابایت
سیستم شارژ: وایرلس
استاندارد IP: ضدآب تا عمق ۵۰ متر
اتصالات: وای فای، بلوتوث، NFC و LTE
پردازنده: اپل اس ۵
عمرباتری: ۱۸ ساعت

اپل واچ سری SE یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند ۲۰۲۱ است که در حال حاضر در بازار‌های جهانی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد؛ اما برای استفاده از آن حتما به یک گوشی آیفون نیاز دارید. اپل واچ اس‌ای یکی از جدیدترین ساعت‌های هوشمند ۲۰۲۱ است که مشخصاتی رده بالا و ظاهری پیشرفته دارد. قابلیت‌های کاربردی این ساعت هوشمند هم، تنوع زیادی دارد که این گجت را به یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند ۲۰۲۱ تبدیل می‌کنند.

عمر باتری اپل واچ اس‌ای یکی از نقاط ضعف این دستگاه است و نمایشگر همیشه روشن هم ندارد. اما اگر به دنبال ساعت هوشمند پیشرفته با قیمت مناسب هستید، اپل واچ اس‌ای را پیشنهاد می‌کنیم.

سامسونگ گلکسی واچ ۳
معرفی بهترین ساعت‌های هوشمند، از اپل واچ ۷ تا شیائومی واچ ۲

قیمت: حدود ۴۰۰ دلار
سیستم عامل: Tizen OS
صفحه نمایش: ۱.۲ اینچ یا ۱.۴ اینچ سوپر آمولد با رزولوشن ۳۶۰*۳۶۰
پردازنده: دوهسته‌ای با قدرت پردازش ۱.۱۵ گیگاهرتز
حافظه داخلی: ۸ گیگابایت
عمرباتری: ۳ روز در مدل ۴۵ میلی متری، ۱.۵ روز در مدل ۴۱ میلی متری
سیستم شارژ: وایرلس
قابلیت ضدآب: Ip۶۸
اتصالات: وای فای، بلوتوث و LTE در نسخه گران‌تر

سامسونگ گلکسی واچ ۳ در حال حاضر بهترین ساعت هوشمند جهان برای افرادی است که گوشی اندروید دارند. نکته‌ی جالب اینجاست که ساعت هوشمند گلکسی واچ ۳ با گوشی‌های آیفون هم سازگاری دارد و کاربران آیفون هم می‌توانند این مدل را خریداری کنند. این ساعت هوشمند درواقع نسخه‌ی دوم از گلکسی واچ است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ معرفی شده بود. بسیاری از المان‌های طراحی نسخه‌ی جدید با الهام از نسخه‌ی اول طراحی و بهینه سازی شده اند.

گلکسی واچ ۳ به یک قاب چرخان مجهز شده که طراحی منحصر به فردی را ایجاد کرده است. استفاده از این قاب چرخان برای استفاده از صفحه نمایش بسیار آسان‌تر است و یکی از ویژگی‌های مهم این ساعت به شمار می‌رود.

استفاده از اپلیکیشن‌ها در این ساعت هوشمند محدودتر از سیستم عامل‌های WearOS یا watchOS است؛ اما کاربران به قابلیت‌های اصلی و کاربردی دسترسی دارند. سامسونگ در طراحی گلکسی واچ ۳ تمام نیاز‌های شما برای تناسب اندام را فراهم کرده و آن‌ها را در قالب یک گجت زیبا همراه با ویژگی‌های کاربردی فراوان عرضه کرده است. ویژگی‌های این ساعت هوشمند برای کاربران آیفون محدودتر هستند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که اگر کاربر آیفون هستید، ساعت‌های هوشمند اپل را خریداری کنید.

گلکسی واچ اکتیو ۲
معرفی بهترین ساعت‌های هوشمند، از اپل واچ ۷ تا شیائومی واچ ۲

قیمت: حدود ۲۷۰ دلار
سیستم عامل: Tizen OS
صفحه نمایش: ۱.۲ اینچ سوپر آمولد با رزولوشن ۳۶۰*۳۶۰
پردازنده: دو هسته‌ای با قدرت پردازش ۱.۱۵ گیگاهرتز
حافظه داخلی: ۴ گیگابایت
عمرباتری: دو روز
سیستم شارژ: وایرلس
اتصالات: وای فای، بلوتوث
سازگاری با اندروید و ios
استاندارد IP: مقاوم در برابر آب تا عمق ۵۰۰ متر

اگر بخواهیم یکی دیگر از بهترین ساعت‌های هوشمند ۲۰۲۱ را معرفی کنیم، باید گلکسی واچ اکتیو ۲ سامسونگ را هم اضافه کنیم. گلکسی واچ اکتیو ۲ در مجموع یک نسخه‌ی اسپرت تر، باریک تر، سبک‌تر و راحت‌تر از نسخه‌های دیگر گلکسی واچ به شمار می‌رود. این مدل هم مثل گلکسی واچ ۳ از قاب چرخان برخوردار است (البته فقط در نسخه LTE)

این ساعت هوشمند تغییر زیادی نسبت به مدل‌های قبلی خود نداشته که اصلا نقطه ضعف آن نیست. چون یک ساعت هوشمند باکیفیت و با قیمت مناسب است که با قابلیت‌های خوبی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. گلکسی واچ اکتیو ۲ از یک نمایشگر ۱.۲ اینچ با رزولوشن ۳۶۰*۳۶۰ زیبا برخودار است. ابعاد ساعت به زیبایی طراحی شده اند و خیلی خوب روی مچ دست قرار می‌گیرد.

از دیگر ویژگی‌هایی که باعث شده گلکسی واچ اکتیو ۲ را یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند ۲۰۲۱ بدانیم، قابلیت‌های تناسب اندام این گجت هستند. این ساعت تمام چیزی که از ساعت‌های سری تایزن انتظار دارید را برآورده می‌کند. ویژگی‌های تناسب اندام رده بالا، ۳۹ حالت ورزش، سنسور ضربان قلب و اپلیکیشن سلامتی که بر خواب و استرس کاربر خود نظارت می‌کند، از قابلیت‌های قابل توجه این اسمارت واچ هستند.

شیائومی واچ ۲
معرفی بهترین ساعت‌های هوشمند، از اپل واچ ۷ تا شیائومی واچ ۲

یک ساعت هوشمند جدید ۲۰۲۱ دیگر که به زودی رونمایی می‌شود، شیائومی می‌واچ ۲ است. اخباری که درباره‌ی این ساعت منتشر شده، شما را شگفت زده خواهند کرد. اینطور که به نظر می‌رسد، ساعت هوشمند شیائومی می‌واچ ۲ به پردازنده‌ی ساعت پرچمدار شرکت کوالکام مجهز خواهد شد. این ساعت هوشمند همچنین از یک صفحه نمایش ۱.۶۵ اینچی آمولد مجهز به محافظ گوریلا گلس ۳ برخوردار می‌شود.

شیائومی می‌واچ ۲ در دو نسخه عرضه می‌شود؛ رم ۲ گیگابایت با حافظه ۱۶ گیگابایتی و رم ۳ گیگابایتی با حافظه ۳۲ گیگابایتی. سنسور ضربان قلب و تشخیص اکسیژن خون از دیگر ویژگی‌هایی هستند که این گجت را به یکی از بهترین اسمارت واچ‌های دنیا تبدیل می‌کنند. مطالعه بهترین لپ تاپ‌های ۲۰۲۱ را به هیچ وجه از دست ندهید.

این ساعت همچنین از سیستم ۵G ESIM و NFC پشتیبانی می‌کند. گفته می‌شود که تا عمق ۵۰ متری هم در برابر آب مقاوم است. اگر تمام این ویژگی‌ها کافی نیست، باید بگوییم که شیائومی می‌واچ ۲ با عمر باتری ۱۴ روزه می‌تواند بهترین ساعت هوشمند ۲۰۲۱ لقب بگیرد.
امیزفیت بیپ ۲
معرفی بهترین ساعت‌های هوشمند، از اپل واچ ۷ تا شیائومی واچ ۲

بیپ یا آمازفیت بیپ یکی از ساعت‌های هوشمند موفق بازار بود که توسط یکی از برند‌های شیائومی به نام Huami معرفی شد. گفته می‌شود که نسخه دوم این ساعت هوشمند هم تا سه ماهه اول ۲۰۲۱ راه‌اندازی می‌شود.

از دلایلی که باعث شده امیزفیت بیپ ۲ را در فهرست بهترین ساعت‌های هوشمند ۲۰۲۱ قرار دهیم، قابلیت مقاومت در برابر آب تا عمق ۵۰ متری، اتصال NFC، نمایشگر ال‌سی‌دی رنگی و قابلیت‌های تناسب اندام متنوع مثل حالت شنا است که همگی قابل توجه هستند.

نکته‌ی دیگری که می‌تواند امیزفیت بیپ ۲ را به بهترین ساعت هوشمند ۲۰۲۱ تبدیل کند، عمر باتری ۴۰ روزه است. این ساعت بازار کاربر‌های جوان را هدف قرار داده و به همین دلیل در رنگ‌ها و بند‌های جدید عرضه می‌شود. آمازفیت بیپ ۲ احتمالا با برچسب قیمت ۱۰۰ دلار عرضه خواهد شد

وان پلاس واچ
معرفی بهترین ساعت‌های هوشمند، از اپل واچ ۷ تا شیائومی واچ ۲

اسمارت واچ دیگری که می‌تواند در گروه بهترین ساعت‌های هوشمند ۲۰۲۱ قرار بگیرد، وان پلاس واچ است که افراد زیادی منتظر آن هستند. این کمپانی گوشی‌ساز پس از موفقیت در راه‌اندازی ایرباد و تلویزیون قصد دارد بازار ساعت‌های هوشمند را هم امتحان کند.

گفته می‌شود وان پلاس واچ از پردازنده‌ی کوالکام اسنپدراگون ویر ۳۱۰۰ و سیستم عامل اندروید برخوردار می‌شود. این ساعت همچنین تا عمق ۵۰ متری در برابر آب مقاوم است. وان پلاس واچ با صفحه نمایش ۱.۶۱ اینچ رنگی آمولد همراه می‌شود. از دیگر ویژگی‌هایی که وان پلاس واچ را به یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند ۲۰۲۱ تبدیل می‌کنند می‌توان به سنسور ضربان قلب، کالری شمار، شمارش گام و نظارت بر خواب اشاره کرد...

اپل واچ ۷
معرفی بهترین ساعت‌های هوشمند، از اپل واچ ۷ تا شیائومی واچ ۲

و اما بی شک بهترین ساعت هوشمند دنیا در سال ۲۰۲۱، اپل واچ سری 7 خواهد بود. ساعت‌های هوشمند سری اپل واچ جزء پرفروش ترین‌های بازار هستند. کمپانی اپل قصد دارد با معرفی نسل هفتم اپل واچ در سال ۲۰۲۱، نسخه‌ی دیگری از هنرنمایی خود را به طرفداران عرضه کند.

گفته می‌شود که اپل واچ ۷ با مشخصات رده بالایی همراه می‌شود. اپل به‌تازگی از سیستم عامل watchOS ۶ رونمایی کرده و انتظار می‌رود که اپل واچ ۷ به این سیستم عامل مجهز شود. علاوه بر این، خبر‌هایی از اولین اپ استور و تنوع بالایی از تم‌ها و ویژگی‌ها هم به گوش می‌رسد.

شایع شده که اپل واچ ۷ از صفحه نمایش دایره‌ای برخوردار می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این بهترین ساعت هوشمند ۲۰۲۱ می‌توان به ۵ مدل سنجش حرکات ورزشی (فاصله، سرعت، کالری، ضربان قلب و سنجش زمان) اشاره کرد. به گفته‌ی بعضی از منابع آگاه، اپل واچ ۷ بهترین ساعت هوشمند ۲۰۲۱ از لحاظ سرعت ۴G خواهد بود..
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید