محسن قاضی مرادی درگذشت

محسن قاضی مرادی درگذشت

محسن قاضی مرادی شب گذشته -چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه- در منزل شخصی خود درگذشت.

کد خبر : ۹۲۶۷۵
بازدید : ۳۱۲۶
محسن قاضی مرادی و مهوش وقاری
فرادید | محسن مرادی بازیگر سینما و تلویزیون، پس از تحمل یک دوره بیماری سخت در سن ۸۰ سالگی درگذشت.

خانواده این بازیگر با تأید این خبر اعلام کردند محسن قاضی مرادی شب گذشته در خانه خود در گذشت.

درباره محسن قاضی مرادی

محسن قاضی مرادی متولد ۱۱ شهریور ماه ۱۳۲۰ در تهران بود. او فارغ‌التحصیل مدرسه عالی مدیریت تهران بود و بازی در سینما را از سال ۱۳۵۱ با فیلم حسن سیاه (بدون ذکر در شناسنامه فیلم) به کارگردانی پرویز اصانلو آغاز کرد. قاضی مرادی قبل از وارد شدن به عرصه بازیگری به عنوان معلم در آموزش و پرورش مشغول به کار بود.

مهوش وقاری بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان همسر محسن قاضی مرادی است و این زوج هنرمند سال ۵۶ در دفتر کل تربیت معلم که هر دو کارشناس آن بودند آشنا شدند و سال ۵۸ زندگی مشترکشان را آغاز کردند.

به گزارش فرادید؛ تله تئاتر تصادفی اولین تجربه تلویزیونی محسن قاضی مرادی در سال ۶۵ بود و بعد از آن در چهار تله تئاتر دیگر مقابل دوربین رفت و بعد از آن بازی در سریال‌های تلویزیونی اش آغاز شد. طبق اطلاعات موجود مجموعه "شما بگویید چه کنم" در سال ۷۰ اولین مجموعه تلویزیونی محسن قاضی مرادی است.

نار و نی به کارگردانی سعید ابراهیمی فر در سال ۶۷ اولین تجربه بازیگری محسن قاضی مرادی در سینما بعد از انقلاب است. قاضی مرادی در سینما و تلویزیون نقش‌های مختلفی را ایفا کرد و سریال «هیولا» به کارگردانی مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی از آخرین نقش آفرینی‌های اوست.
محسن قاضی مرادی و مهوش وقاری
او کارنامه پر باری در زمینه سینما و تلویزیون دارد از آثار سینمایی اش می‌توان به فیلم های، چون سگ کشی، قطعه ناتمام، خانه‌ای روی آب، یک بار برای همیشه، دایره زنگی و... اشاره کرد.

قاضی مرادی در سریال‌های مختلفی هم به ایفای نقش پرداخته است که می‌توان از کت جادویی، کارگاه شمسی و مادام، روزگار جوانی و... نام برد.

بیماری محسن قاضی مرادی

محسن قاضی مرادی چند سالی بود که درگیر بیماری پارکینسون شده بود و اولین علائم این بیماری از سال ۸۲ آغاز شد و به مرور شدت گرفت.

در ابتدا تنها مشکلی که به شکل حاد وجود داشت لرزش دست‌های آقای بازیگر بود، اما به مرور مشکل بلع و مشکل در راه رفتن و قدرت تکلم هم به آن اضافه شد و محسن قاضی مرادی را خانه نشین کرد و مهوش وقاری در تمام این سال‌ها به عنوان تنها پرستار همسرش همیشه در کنار او بوده است.

محسن قاضی مرادی در نهایت شب گذشته -چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه- در منزل شخصی خود جان به جان آفرین تسلیم کرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید