چگونه می‌توان دیگران را سریع ارزیابی کرد

چگونه می‌توان دیگران را سریع ارزیابی کرد

همه می‌دانیم که آدم‌ها با هم فرق دارند. چیزی که برای یک نفر انگیزه بخش و محرک است ممکن است بر دیگری هیچ تأثیری نداشته باشد. کلید برقراری ارتباط با دیگران، خواه برای تفهیم نظراتمان باشد و خواه برای تأثیر گذاشتن بر تصمیمات آنها، درک انگیزه هایشان و توانایی پاسخگویی به نیاز‌های آن هاست.

کد خبر : ۹۲۷۵۴
بازدید : ۳۲۰۶
چگونه می‌توان دیگران را سریع ارزیابی کرد و با زبان خودشان با آن‌ها صحبت کرد
فرادید | ارتباطات موفق و سازنده در دنیای جدید بسیار پیچیده است. اگر به دنبال آن هستید که در زندگی اجتماعی و روابط کاریتان موفق عمل کنید بهتر است به درک درستی از رفتار سایرین برسید. مدیر، همکار و دوستانتان افرادی هستند که خلقیات متفاوت از هم دارند، اما نیاز هست تا با آن‌ها به بهترین نحو معاشرت کرد. برای آن که شخصیت و خلقیات افراد متفاوت را فراگیرید لازم است جزییات و تیپ‌های شخصیتی آن‌ها که نهفته است را بدانید. کتاب هنر شاخت مردم نوشته‌ی پل دی. تیگر و باربارا بارون تیگر منبع کاملی از اصول کاربردی است که به شما در مسیر شناسایی خودتان و دیگران کمک می‌کند.

آدم‌ها شکل و شمایل و قد و قامت مختلفی دارند، و مسلم اینکه هر آدمی منحصر به فرد است. اما احتمالا با ما هم عقیده‌اید که برخی آدم‌ها در مقایسه با دیگران، شباهت بیشتری دارند. عوامل بسیاری زیادی بر رفتار تاثیر می‌گذارند: ژن ها، تربیت، استعداد‌ها و توانایی‌های ذاتی، پیشینه فرهنگی، دوره زمانی و محل وقوع رفتار انسان‌ها مخزن عظیمی از رفتار‌ها را در اختیار دارند.

رفتار همه ما حین یک مصاحبه‌ی شغلی با رفتاری که در یک کنسرت موسیقی راک داریم فرق می‌کند. وقتی با اعضای خانواده هستیم رفتارمان فرق می‌کند تا زمانی که با نزدیک‌ترین دوستان خود هستیم. دلیل آن این است که موقعیت، رفتار متفاوتی را طلب می‌کند. اما این به آن معنا نیست که با تغییر موقعیتی شخصیت ما نیز تغییر می‌کند. درست بر عکس، ما به عنوان انسان به اغلب موقعیت‌ها واکنش‌های خودکار نشان می‌دهیم و به طریقی عمل می‌کنیم که برایمان راحت‌تر است.
به عنوان مثال، بیایید فرض کنیم شما رفیقی به نام‌ای دارید که همه او را آدمی مسئولیت پذیر و سختکوش می‌شناسند و تقریبا همیشه رفتاری جدی دارد. ممکن است گاه گاهی از جدیت رفتار او کاسته شود و از سبک معمول خود تخطی کند-مثلا در جشن عروسی برادرش یا در جمع دوستان، اما معمولا مطابق با شخصیت محافظه کار خود رفتار می‌کند، زیرا سرشت شخصیت او همین است. در واقع اگر او یک روز جدی و دقیق باشد و روز بعد در دفتر کار خود پشتک وارو بزند، به احتمال قوی کام حق دارید نگران سلامت او باشید.

چگونه می‌توان دیگران را سریع ارزیابی کرد و با زبان خودشان با آن‌ها صحبت کرد
همه می‌دانیم که آدم‌ها با هم فرق دارند. چیزی که برای یک نفر انگیزه بخش و محرک است ممکن است بر دیگری هیچ تأثیری نداشته باشد. کلید برقراری ارتباط با دیگران، خواه برای تفهیم نظراتمان باشد و خواه برای تأثیر گذاشتن بر تصمیمات آنها، درک انگیزه هایشان و توانایی پاسخگویی به نیاز‌های آن هاست. همه ما به طور ذاتی قادریم این نشانه‌ها را که گاهی بسیار ظریف و پوشیده هستند درک کنیم. هرچند آدم‌ها ویژگی‌های منحصربه فرد و بی همتایی دارند، وجود تفاوت‌های شخصیتی را نمی‌توان امری تصادفی تلقی کرد. ویژگی‌های انسان قابل شناسایی و تشخیص و اغلب قابل پیش بینی است. زیربنای این کتاب را مدل روانشناختی قدرتمند و بسیار معتبری به نام تیپ بندی شخصیت (personality typing) با تیپ‌های شخصیتی تشکیل می‌دهد که بیش از بیست سال در کسب و کار، آموزش و مشاوره به کار گرفته شده است. هنر شناخت افراد، جهش سریعی است حقیقی در ارتباطات میان فردی، زیرا بر قدرت تیپ شناسی شخصیت می‌افزاید و افراد را قادر می‌سازد به سرعت و با دقت، خصایص شخصیتی کلیدی را در دیگران تشخیص دهند و به مؤثرترین شکل با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

نظام شناخت افراد بر مبنای سه مولفه شکل گرفته است: ویژگی‌های افرادی انواع خلق و خو‌ها و الگو‌های احساسی. این نظام به ما این امکان را می‌دهد با مشاهده کلید‌ها یا سرنخ‌های مختلف درباره ظاهر، واژگان، زبان بدن، شغل، تحصیلات و علایق افراد، به شناخت و بصیرت با ارزشی درباره شخصیت آن‌ها دست یابیم. نگارنده در کتاب حاضر، نخست تیپ‌های شخصیتی را معرفی می‌کند، سپس به خواننده آموزش می‌دهد که چگونه خصایص شخصیتی دیگران را بر اساس ظاهر، زبان، شغل و علایق آن‌ها و... شناسایی کرده، در ادامه نیز چگونگی ارتباط با آن‌ها را بیان می‌کند. در پایان، تمرین‌هایی برای یادگیری بهتر مطالب ارائه شده است. فصل پایانی به شناخت شانزده تیپ شخصیتی اختصاص یافته است.

هنر شناخت مردم

چگونه می‌توان دیگران را سریع ارزیابی کرد و با زبان خودشان با آن‌ها صحبت کرد
کتاب «هنر شناخت مردم» اثر پل تایگر است و موضوع آن با چگونگی ارزیابی سریع دیگران و سخن گفتن با آن‌ها به زبان خودشان، مرتبط است. در این کتاب آمده است که در تجارت و زندگی، ارتباطات مهمترین عامل موفقیت است و همان طور که در این کتاب مشخص شده است، کلید ارتباط موثرتر، یادگیری استفاده از قدرت تیپ شخصیتی است. این کتاب، هنر به سرعت خواندن حالت مردم را به عنوان ابزاری جدید و انقلابی برای تشخیص شخصیت افراد و صحبت کردن به زبان مناسب آن‌ها ارائه می‌دهد.

پل دی. تیگر و باربارا بارون تیگر در کتاب هنر شناخت مردم نشان می‌دهند شناسایی خصایص اصلی شخصیت چه کار آسانی است و چگونه می‌توانید از این دانش برای برقراری ارتباط موثرتر و گرفتن نتایج سریعتر استفاده کنید. کتاب آن‌ها مملو از مثال‌های واقعی و راهنمایی‌های آسان و مبتنی بر مدل علمی تیپ شخصیت است که مورد استفاده موفق‌ترین شرکت‌ها در امریکا می‌باشد. این کتاب به شما کمک می‌کند که: روش مورد علاقه دیگران برای برقراری ارتباط را شناسایی کنید. نظرات خود را به نحوی مطرح نمایید که احتمال گرفتن پاسخ مثبت بیشتر شود. نقاط قوت و ضعف طبیعی را در دیگران و خودتان تشخیص دهید. چهار خلق و خو و شانزده تیپ شخصیتی مختلف را شناسایی کنید...

هر فرد کتاب هنر شناخت مردم را به دلایل خاص خود می‌خواند، یک فروشنده به فروش مشتری اهمیت می‌دهد، یک مدیر سعی در ایجاد انگیزه برای یک کارمندانش دارد، یک معلم سعی می‌کند با دانش آموزانش نکته‌ای را مطرح کند و در تمام این موقعیت ها، قدرت خواندن تیپ شخصیتی شخص دیگر می‌تواند، یک مزیت قدرتمند باشد.

این کتاب نشان می‌دهد که با استفاده از الگو‌های شخصیتی معتبر علمی، مشابه آن چیزی که بسیاری از شرکت‌های برتر از آن استفاده می‌کنند، چگونه هر کسی می‌تواند ویژگی‌های شخصیتی اصلی را از طریق ظاهر، واژگان، زبان بدن، شغل، تحصیلات و علایق به سرعت شناسایی کند. کتاب "هنر شناخت مردم" منبع ارتباطی نهایی است و بهترین چیزی که بعد از داشتن اشعه ایکس لازم دارید..

نویسنده‌های این کتاب؛ پل دی تیگر و باربارا بارون تیگر معتقند که با شناخت خلقیات افراد می‌توانیم بهتر و پربازده‌تر با دیگران ارتباط برقرار کنیم. کتاب هنر شاخت مردم براساس مدل‌های علمی، تیپ‌های شخصیتی مختلف را مطرح می‌کند و چهار خلق وخو و شانزده تیپ
شخصیتی را توضیح می‌دهد. خواننده کتاب با خواندن این دسته بندی به تیپ شخصیتی خود پی می‌برد و براساس آن نوع ارتباط خود را با سایرین برنامه ریزی می‌کند.

کتاب هنر شاخت مردم این قدرت را به شما می‌دهد زمانی که در موقعیت حساسی هستید و یا این که جلسه‌ی مهم کاری دارید براساس اطلاعاتتون درباره‌ی نوع رفتار طرف مقابل، موفق‌تر از سایرین برخورد کنید. این کتاب علاوه بر این که راهنمایی‌های علمی و کاربردی فراوانی در اختیارتان می‌گذارد درس زندگی است، زیرا به کمک آن روابط کاری و شغلی تان را می‌توانید ارتقا بدهید.

این کتاب به شما کمک می‌کند که...

✓ روش مورد علاقه دیگران برای برقراری ارتباط را شناسایی کنید. نظرات خود را به نحوی مطرح نمایید که احتمال قرار گرفتن پاسخ مثبت بیشتر شود.
✓ نقاط قوت و ضعف طبیعی را در دیگران و خودتان تشخیص دهید.
✓ چهار خلق و خو و شانزده تیپ شخصیتی مختلف را شناسایی کنید.

بخشی‌هایی از کتاب

چگونه می‌توان دیگران را سریع ارزیابی کرد و با زبان خودشان با آن‌ها صحبت کرد
وقتی می‌خواهیم افراد را بسرعت بشناسیم، استفاده از کلید‌ها برای شناسایی ویژگی‌های یک تیپ خاص مفید است، چون رفتار‌های خاصی وجود دارد که افراد دارای یک ویژگی معمولا در آن شریکند. به عنوان مثال رفتار‌های زیادی وجود دارد که حسی‌ها به مراتب بیشتر از شهودی‌ها انجام می‌دهند؛ بنابراین اگر این رفتار را به اندازه کافی ببینیم می‌توانیم فرض کنیم که فرد احتمالا یک آدم حسی است. اما یک نکته را نباید فراموش کرد: انسان‌ها موجودات بی نهایت پیچیده‌ای هستند و از آن جا که گستره عظیمی از رفتار‌ها در وجود همه افراد است، و هر کسی منحصر به فرد و بی همتاست، تقریبا هیچ تک رفتاری نیست که به شکلی خودکار، ترجیح فرد را آشکار کند.

شناخت سریع و دقیق زمانی ممکن است که شاهد رفتاری تکراری یا شاهد شکل گیری الگویی باشیم که در یک ویژگی خاص رایج است؛ و در قریب به اتفاق مواقع، ترکیبی از عوامل است که حقیقی‌ترین تصویر را از تیپ یک شخص به دست می‌دهد. وقتی به بحث درباره ابعاد هر تیپ می‌پردازیم، شاید به نظر برسد رفتار‌هایی را توضیح می‌دهیم که به دو منتها الیه هر پیوستار تعلق دارند. به عبارت دیگر شاید احساس کنید در مورد متفکرها، احساسی ها، قضاوت گر، دریافت گر‌ها و ... تعمیم می‌دهیم.

در واقعیت، بسیاری از کلید‌هایی که موقع شناخت سریع افراد مشاهده می‌کنید، ظریفتر از آن است که در اینجا شرح داده شد. اما نشان دادن نمایشی‌ترین مثال‌ها باعث می‌شود در زمانی به مراتب کوتاه تر، به درک روشنی از تفوت‌های موجود بین ویژگی‌ها برسید.

درباره نویسنده

پل تایگر از طریق کتاب مقدماتی خود "آنچه را که هستی" انجام داد، نحوه انجام مشاوره شغلی در سراسر جهان را تغییر داد. پل نویسنده پنج کتاب در مورد نوع شخصیت و کارشناس برجسته در این زمینه، به بیش از یک میلیون نفر کمک کرده است تا رضایت شغلی و موفقیت را پیدا کنند. هر روز، Do What You Are محبوب‌ترین یا دومین کتاب محبوب حرفه‌ای در Amazon.com است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید