همه چیز درباره سریال میدان سرخ

همه چیز درباره سریال میدان سرخ

مجموعه میدان سرخ در ژانر اکشن_جنایی و به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی ساخته شده، سعید صفرپور هم در مقام مجری طرح در این پروژه همکاری می‌کند. پخش این سریال برعهده فیلیمو است و بازیگران مطرحی، چون حمید فرخ نژاد، مهتاب کرامتی، بهرام افشاری و امیرحسن آرمان در آن بازی می‌کنند.

کد خبر : ۹۲۷۹۹
بازدید : ۴۸۲۹
سریال میدان سرخ
فرادید | ابراهیم ابرهیمان کارگردان مطرح سینما مدتی است تولید و ساخت سریال میدان سرخ را آغاز کرده و قصد دارد روز‌های آینده با سریال جدیدش برای نخستین بار وارد شبکه نمایش خانوادگی شود.

به گزارش فرادید، ساخت سریال میدان سرخ از تابستان سال ۹۹ آغاز شد و مدتی است کار تصویربرداری این سریال به پایان رسیده و طبق اعلام روابط عمومی مجموعه میدان سرخ، روز‌های اول اردیبهشت ماه این سریال پخش می‌شود و دارای ۲۰ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای است.

مجموعه میدان سرخ در ژانر اکشن_جنایی و به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی ساخته شده، سعید صفرپور هم در مقام مجری طرح در این پروژه همکاری می‌کند. پخش این سریال برعهده فیلیمو است و بازیگران مطرحی، چون حمید فرخ نژاد، مهتاب کرامتی، بهرام افشاری و امیرحسن آرمان در آن بازی می‌کنند.

نکاتی درباره سریال میدان سرخ و عوامل ساخت آن

گفته می‌شود که فرزاد فرزین خواننده پاپ کشور مسئولیت خوانندگی تیتراژ سریال «میدان سرخ» را برعهده دارد. او علاوه بر خوانندگی، سابقه بازی در سریال‌های نمایش خانگی را هم دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مجموعه‌های «عاشقانه» و «مانکن» اشاره کرد که برای این سریال‌ها قطعاتی هم خوانده بود.

کارگردان «میدان سرخ» با اینکه تا پیش از این کار تجربه سریال سازی نداشته، اما فیلم‌های سینمایی «آآآدت نمی‌کنیم»، «پیلوت» و «ارسال یک آگهی تسلیت به روزنامه» را کارگردانی کرده است. فیلم آآآدت نمی‌کنیم، دومین حضور ابراهیمیان در فستیوال فجر بود که در جشنواره سی و چهارم فجر به نمایش درآمد و در سه رشته فیلمنامه، بازیگر نقش اول زن (ساره بیات) و بازیگر نقش مکمل مرد (حمیدرضا آذرنگ) کاندید دریافت سیمرغ شده بودند.

از حواشی این کارگردان در کار‌های قبلی وی میتوان به فیلم عادت نمی‌کنیم (سال ۱۳۹۵) ساخته ابراهمیان اشاره کرد که به دلیل پخش تیزر‌های تبلیغاتی این فیلم از شبکه‌های ماهواره ای؛ دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تهران دستور توقف اکران این فیلم را صادر کرد که پس از پیگیری‌های رییس سازمان سینمایی، معاون دادستان در نامه‌ای به حجت الله ایوبی ادامه اکران این فیلم را بلامانع اعلام کرد.

در سریال میدان سرخ چند دیالوگ وجود دارد که بسیار معروف هستند و به آن‌ها اشاره می‌شود.

پاپ: تو گاو بازی اونی برنده است که بیشترین جا خالی رو میده.

ابی: فقط بگو بینتون چیزی بوده یا نه؟

افرا: من به اندازه کافی مرده داشتم تو زندگیم تو یکی زنده بمون برام.

ساعد: من دنیا و آخرتم رو با خود شیطون بستم. جزو این دیالگو‌ها هستند.

دیگر بازیگران این سریال شامل کاظم سیاحی، مسعود کرامتی، امید روحانی، بهدخت ولیان، آرمین رحیمیان و علی مصفا می‌شوند. فیلمنامه سریال میدان سرخ به قلم سارا سلطانی و علی مسعودی نیا نگاشته شده است.

بیوگرافی بازیگران اصلی سریال میدان سرخ

حمید فرخ نژاد

حمید فرخ نژاد

حمید فرخ نژاد متولد ۲۸ فروردین ۱۳۴۸ در آبادان است. او فارغ التحصیل رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران بوده و فعالیت خود را در عرصه سینما به عنوان دستیار کارگردان آغاز می‌کند. فرخ نژاد با بازی در فیلم در کوچه‌های عشق که در سال ۱۳۶۹ ساخته شده بود وارد دنیای بازیگری شد.

او برای بازی در فیلم عروس آتش موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، در هجدهمین جشنواره فیلم فجرشد، همچنین فیلم‌نامه عروس آتش که توسط فرخ‌نژاد و سینایی نوشته شده بود نیز توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌نامه را به ارمغان آورد.

بازی او در این فیلم مورد توجه منتقدان قرار گرفت و حمید فرخ نژاد توانست گوی بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کارلووی واری ۲۰۰۰ را به دست آورد. بازیگر سریال میدان سرخ برای بازی در فیلم طبل بزرگ زیر پای چپ، بار دیگر مورد توجه منتقدان قرار گرفت و جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را از جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو را در سال ۲۰۰۶ به دست آورد.

همچنین، او برای بازی در فیلم‌های گشت ۲ و خوب بد جلف نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر شده بود. او برای بازی در فیلم استرداد برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره فیلم فجر شد.
مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی زاده ۲۵ مهر ۱۳۴۹ است و در زمینه‌های بازیگری تهیه‌کنندگی، کنشگر حقوق کودکان-زنان و مدیر هنری فعالیت می‌کند. او از ۱۰ شهریور سال ۱۳۸۵، عنوان سفیر حسن نیّت و صلح یونیسف را برعهده دارد. کرامتی دانش‌آموخته میکروبیولوژی و دوره‌دیده بازیگری در سال ۱۳۷۵ نزد امین تارخ است.

او نخستین بار در سال ۱۳۷۶، با بازی در فیلم مردان آنجلس در نقش بانو هلن به تلویزیون رفت و به بازیگر شناخته شده‌ای در میان مردم تبدیل شد. مردی از جنس بلور در سال ۱۳۷۷، نخستین حضور مهتاب کرامتی در سینما محسوب می‌شود.

نقش‌های شناخته‌تر او بازی در فیلم فیروزه در بیست، است که در سال ۱۳۸۷، برایش سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از ۲۷امین جشنواره فیلم فجر را گرفته بود. از دیگر بازی‌های چشمگیر او می‌توان به بازی در فیلم‌های مرد بارانی (۱۳۷۸) که برای آن نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن در ۱۸امین جشنواره فیلم فجر شد اشاره کرد.

بهرام افشاری بهرام افشاری

بهرام افشاری متولد ۶ خرداد ۱۳۶۶ در همدان است. او می‌گوید که از سال ۱۳۸۲ کار تئاتر را در سطح آماتور در همدان آغاز کرده و بازیگری در تئاتر را بخاطر دور شدن از روزمرگی انتخاب کرده بود.


اما به مرور زمان به بازیگری علاقه‌مند می‌شود و سال ۱۳۸۸ تصمیم می‌گیرد برای پیشرفت در حرفه‌اش از همدان بهتهران مهاجرت کند و در پایتخت، در کلاس‌های بازیگری حمید سمندریان شرکت می‌کند.

با مهاجرت این بازیگر جوان، مسیر زندگی او عوض شده و به سطح حرفه‌ای بازیگری نزدیک می‌شود و بالاخره در سال ۱۳۹۲ با فیلم عصبانی نیستم ساخته‌ی رضا درمیشیان وارد سینما می‌شود.

پس از سینما نیز با حضور در سریال پایتخت ۲ بعنوان بازیگر مهمان، وارد بازیگری در تلویزیون شد و پس از آن سریال علی البدل را به کارگردانی سیروس مقدم بازی کرد. اما ایفای نقش او در فصل پنجم و ششم پایتخت، بهرام افشاری را به بازیگر شناخته شده‌ای تبدیل کرد.

امیرحسین آرمان امیرحسن آرمان

امیرحسین آرمان زاده ۱۴ آبان ۱۳۶۱ در تهران است. او سال ۱۳۸۱ با شرکت در کلاس‌های مرحوم مصطفی اسکویی فن بازیگری را آموخته و سال ۸۳ به‌طور حرفه‌ای وارد عرصه سینما شده بود.

اولین تجربه بازیگری او به‌طور رسمی فیلم سینمایی ازدواج به سبک ایرانی به کارگردانی حسن فتحی در سال ۱۳۸۳ بود. آرمان پس از این فیلم، در چندین فیلم سینمایی دیگر نیز به ایفای نقش پرداخته که از این بین در فیلم صد سال به این سال‌ها، توانست خود را ثابت کند.

امیرحسین آرمان می‌گوید که از آن دست بازیگرانی نیست که سینما او را انتخاب کرده باشد یا او سینما را بلکه معتقد است هردو با هم منتخب یکدیگرشدند. او گفته که با تخصص در کار دکوراسیون، مسلط بودن به زبان انگلیسی و آموختن علم روانشناسی، بازیگری را پیشه حرفه‌ای خود کرده و امید دارد دراین وادی خوش بدرخشد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید