قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۱/۳۰

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۱/۳۰

قیمت بیت کوین امروز ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ با ثبت کاهش ۶.۲۷ درصد به ۵۶,۶۸۰ دلار معادل ۱,۴۹۴,۹۳۶,۱۹۶ تومان رسید.

کد خبر : ۹۲۸۰۸
بازدید : ۴۷۵۴
بیت کوین
فرادید | بیت کوین سقوط کرد. امروز ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۰، قیمت بیت کوین با ۶.۲۷ درصد کاهش به ۵۶,۶۸۰ دلار معادل ۱,۴۹۴,۹۳۶,۱۹۶ توما رسید.

بیت کوین شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۱.۰۶ تریلیون دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۹.۵۷ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد و حجم مبادلات روزانه آن ۹۷.۸۲ میلیارد دلار است.

قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۶.۲۷ درصد کاهش یافته است. بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ معادل ۶۴,۸۶۳.۰۹ دلار بوده که همینک %۱۲.۶۶ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۶۹ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

تنها چند روز پس از آنکه قیمت بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال در جهان، یک رکورد دیگر را ثبت کرد، شاهد سقوط بیش از ۱۵ درصد بود که بزرگترین افت طی بیش از ۷ هفته محسوب می‌شود. البته نوساناتی از این دست در بازار ارز‌های دیجیتال بی‌سابقه نیست. به هر حال روند بیت کوین از ثبت آخرین رکود در روز ۲۵ فروردین به طور کلی نزولی بوده است.

به گزارش فرادید؛ چندین گزارش آنلاین گمانه زنی‌هایی مبنی بر اینکه خزانه داری ایالات متحده اعتقاد دارد برخی از طریق ارز‌های دیجتالی در حال پولشویی هستند، نظری که موجب سقوط بیت کوین شد.

دلیل احتمالی دیگر مربوط به کاهش احتمالی قدرت هش ریت (HashRate) استخراج بیت کوین است. ویلی وو (Willy Woo)، تحلیل‌گر مطرح بازار، حدس می‌زند که خاموشی ماینر‌ها در شهر شین جیانگ چین دلیل افت قیمت بوده است.

ویلی وو توضیح می‌دهد که افت هش ریت دقیقا مشابه آنچه در نوامبر ۲۰۱۷ (آبان ماه ۱۳۹۶) تجربه شده بود، است. او معتقد است که رابطه بین کاهش قیمت بیت کوین و افت هش ریت دلیل سقوط بازار روز یکشنبه است.

مدیر عامل بایننس، ژائو، در توئیتی به افت در بازار رمزارز‌ها واکنش نشان داد. ژائو همچنین افزود که اظهارات وی در این توئیت، توصیه مالی نیست. معامله گران و سرمایه گذاران باید برای جلوگیری از ضرر‌های غیرمنتظره‌ی غیر قابل جبران، مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

آنتونی ترنچف، بنیانگذار وام دهنده رمزنگاری نکسو، گفت: «دنیای رمزنگاری امروز با کمی خبر‌های دردناک از خواب بیدار می‌شود.» تجمع ۱۰۰ ٪ جمعه Dogecoin پس از ثبت بیت کوین و لیست کوین بیس در بورس خارجی در رشد و بهار خود بوده است. سرخوشی در هوا بود.»

سایر ارز‌های رمزنگاری شده نیز متضرر شدند. اتر، دومین بزرگترین، با ضرر و زیان با ۱۸ درصد کاهش به زیر ۲۰۰۰ دلار رسید. طبق داده‌های سایت CoinGecko.com، کل ارزش رمز ارز، که به تازگی از ۲ تریلیون دلار هم عبور کرده بود، به حدود ۱.۹۶ تریلیون دلار کاهش یافت؛ و سکه دوج کوین Dogecoin، که از سال ۲۰۱۳ به عنوان شوخی آغاز شد، به تازگی پس از زدن ۴۰ سنت در روز جمعه، حدود ۲۹ سنت معامله شد.
قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید