قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۰۲

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۰۲

قیمت هر اونس طلای جهانی امروز ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ به قیمت ۱۸۷۵ دلار و ۸۱ سنت رسید.

کد خبر : ۹۲۹۶۱
بازدید : ۵۷۵۲
شمش طلا
فرادید | امروز دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، تا لحظه تنظیم گزارش هر اونس طلای جهانی با قیمت ۱۸۷۵ دلار و ۸۱ سنت در بازار معامله می‌شود.

این در حالی است که کمترین قیمت طلا ۱۷۷۶ دلار و ۵۶ سنت و بیشترین قیمت آن ۱۷۸۸ دلار و ۱۹ سنت ثبت شده است.

به گزارش فرادید؛ قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر افت ارزش دلار و عقبگرد بازده اوراق خزانه آمریکا، افزایش یافت و نزدیک به بالاترین رکورد خود در هفته جاری ایستاد.

جفری هالی تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا گفت: «صبح دیروز ارزش دلار کاهش یافت و سبب تقویت قیمت طلا شد... در صورتی که میزان سوددهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری امریکا در همین حد باقی بماند، قیمت طلا طی روز‌های آینده احتمالا به رقم متوسط صد روزه ۱۸۰۲ دلار خواهد رسید.»

با اینکه در هفته‌های گذشته ارزش دلار آمریکا تضعیف شده است، اما تحلیلگران بازار نشانه‌های ریکاوری از این شاخص مهم در بازار جهانی دریافت کرده‌اند. جهش‌های صعودی پراکنده شاخص دلار در روز‌های اخیر یکی از عواملی است که فعلا طلا را در رسیدن به مرز ۱۸۰۰ دلاری ناکام گذاشته است.

جورج بوئله، تحلیل‌گر بازار‌ها در کمپانی ABN به همین دلیل معتقد است شاید خرید طلا در وضعیت کنونی امری منطقی نباشد. این کارشناس بازار در این باره در مصاحبه با رویترز گفت: فعلا دلایل زیادی در بازار وجود ندارد و اگر ما مجددا در بازار شاهد صعود ارزش دلار و همچنین صعود در نرخ سود اوراق قرضه باشیم طلا مجددا پتانسیل کاهش قیمت را دارد.

فعالان بازار منتظر نشست امروز بانک مرکزی اروپا برای داشتن شفافیت بیشتر درباره طرح‌های محرک اقتصادی در این بلوک هستند.

همچنین نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو نیز هفته آینده برگزار خواهد شد. اغلب بازار‌ها در سال گذشته تحت تاثیر اقدامات انبساطی بانک‌های مرکزی و به طور ویژه دو بانک مرکزی آمریکا و اروپا روندی صعودی داشتند و تحت تاثیر اثرات مخرب پاندمی کرونا قرار نگرفتند. همچنین یکی دیگر از عوامل موثر در بازار در آینده میان‌مدت افزایش تقاضای فیزیکی طلا توسط کشور‌هایی مانند هند و چین است.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید