بررسی افزایش کیفیت و سرعت فرآیند پرونده‌های حقوقی با خدمات مشاوره حقوقی

بررسی افزایش کیفیت و سرعت فرآیند پرونده‌های حقوقی با خدمات مشاوره حقوقی

یک جلسه مشاوره حقوقی زوایای پنهان پرونده شما را برای شما آشکار خواهد کرد و از این طریق، شما در همان ابتدای راه با سختی‌ها و مشکلات و البته برگ ‌های برنده خود آشنا خواهید شد. از این رو انتظارات و توقعات خود را بر اساس داشته‌ های خود طرح‌ ریزی نموده و وارد توهماتی که برخی از شیادان و افراد نابکار برای متقاضیان تصویرسازی می ‌نمایند نخواهید شد.

کد خبر : ۹۳۱۲۰
بازدید : ۵۵۹۰

بررسی افزایش کیفیت و سرعت فرآیند پرونده‌های حقوقی با خدمات مشاوره حقوقی

مشاوره و مشورت به معنای مراجعه به افراد آگاه برای دست یابی به حل مسئله و بهره گیری از تجارب و تخصص و آگاهی دیگران است. در فرآیند مشاوره حقوقی نیز، مراجعه کننده از مشکلات شخصی خود برای وکیل یا مشاور حقوقی سخن می ‌گوید. در این میان، شایسته است وکیل یا مشاور حقوقی، به مسئله حقوقی دیگران اهمیت زیادی دهد و مشکل او را مشکل خود بداند و برای حل آن به دقت فکر کرده تا بتواند تمام توان و تلاش خود را در رفع آن به کار گیرد. بدین ترتیب، چنین شخصی باید اعتماد لازم را میان دو طرف ایجاد کند و از موانع موجود در برقراری ارتباط خود و مراجعه کننده بکاهد و برای به سلامت گذشتن از بحران پیش آمده، ایده‌ های راه گشا و ارزنده ‌ای را به وی پیشنهاد کند. مشاوره حقوقی فقط مخصوص افراد حقیقی نیست و افراد حقوقی نیز نیازمند مشاوره حقوقی هستند زیرا نیاز به هم فکری و مشورت در شرکت ها و سازمان ها نیز می تواند در بسیاری موارد برای آنها راه گشا باشد.

برخی از موارد مربوط به خدمات مشاوره حقوقی

مشاوره حقوقی تخصصی می‌تواند در موضوعات مختلفی انجام شود. این موضوعات شامل موارد زیر می‌شود:

- مشاوره حقوقی خانواده: جلسه مشاوره حقوقی دعاوی خانواده در امور مربوط به نامزدی، بر هم خوردن وصلت، فسخ نکاح، بخشش و بذل مهریه، نفقه انجام می‌شود و راه را برای شما در موارد حقوقی روشن می‌کند.

- مشاوره حقوقی کیفری: که شامل مشاوره حقوقی در زمینه مسائل کیفری و انواع جرایم کلاه برداری، خیانت در امانت، توهین، تهدید، قتل، ضرب و جرح، جعل، سو استفاده از سند مجعول، اختلاس، پولشویی، رابطه نامشروع، شرب خمر و مجازات‌های مورد حکم از قبیل حبس و شرایط آزادی مشروط، تعویق صدور حکم و شرایط آن، تبعید، جزای نقدی و تقاضای تبدیل آن، شلاق و اعدام می‌شود. این موارد تماما قابل بحث هستند و در جلسه مشاوره حقوقی جای دارند.

- مشاوره حقوقی تجاری: مشاوره حقوقی در دعاوی تجاری، معاملات تجاری، شرکت‌های تجاری، ورشکستگی و تصفیه امور ورشکستگی از جمله مباحثی است که می‌توان در جلسه مشاوره حقوقی در مورد آن‌ها به گفتگو پرداخت.

- مشاوره حقوقی امور شهرداری: مشاوره حقوقی در زمینه امور مربوط به شهرداری‌ها شامل: پایان کار، ساخت و ساز‌های غیر مجاز، جریمه‌های شهرداری و کلیه دعاوی مربوط به کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها موضوع خوبی برای خدمات مشاوره حقوقی است.

مشاوره حقوقی چه زمانی در حل مسائل حقوقی به افراد کمک می کند؟

مشاوره حقوقی یک نوع اطلاع رسانی است که به شخصی ارائه می ‌شود که قصد دارد یک پرونده را در مراجع قضایی به جریان بیندازد. در این مشاوره تنها به بیان راهکارهای کلی بسنده خواهد شد مگر اینکه مدت زمان مشاوره با میل مراجعه کننده افزایش پیدا کند. البته مشاوره حقوقی تخصصی همان طور که از نامش مشخص است یک مشورت است و هیچ اجباری و الزامی در به کار بردن راه‌ حل‌ های ارائه شده توسط مشاور حقوقی نخواهد بود و مراجعه کننده به عنوان تصمیم ‌گیرنده نهایی، مختار در اعمال نظر مشاور خواهد بود. مشاوره حقوقی برای احقاق حق لازم است، اما کافی نیست زیرا در راس مرجع قضایی، قاضی پرونده قرار دارد که رای قطعی را صادر می کند ولی مشاوره حقوقی فوری و پرسیدن سوال حقوقی آن، کمک شایانی در بهبود روند رسیدگی خواهد داشت. در مشاوره حقوقی از میان هزاران ماده قانونی، تنها به ذکر موادی که مرتبط با دعوای مطرح شده است پرداخته خواهد شد تا مراجعه کننده با اطلاع یافتن از حقوق خود، تصمیم نهایی را در خصوص طرح شکایت یا صرف نظر کردن از آن را اتخاذ کند.

آیا برای هر موضوعی یک مشاور حقوقی متخصص وجود دارد؟

بررسی افزایش کیفیت و سرعت فرآیند پرونده‌های حقوقی با خدمات مشاوره حقوقی

به طور کلی هیچ محدودیتی برای وکلا و مشاوران حقوقی در خصوص ارائه مشاوره حقوقی وجود ندارد و هر مشاور و هر وکیل می تواند هم در موضوعات مدنی و هم در موضوعات کیفری به ارائه مشاوره مبادرت نماید. اما یک مشاور حقوقی خوب به طور معمول در حوزه های تخصصی و به طور اختصاصی اقدام به ارائه خدمات مشاوره حقوقی می نماید. بعد از انتخاب مشاور حقوقی می بایست اعتماد کامل را به وی داشته باشیم و راه کار مشاور را در جهت دفاع از خود در پرونده به کار گیریم بدیهی است که حساسیت نسبت به انتخاب مشاور ضروری بوده و فقط در این صورت است که پس از انتخاب مشاور حقوقی، نظر او و راهکار ارائه شده از جانب او را می توان اجرا نمود.

موارد کاربرد مشاوره حقوقی به جای اخذ وکیل

- بهره گیری از مشاوره حقوقی برای آگاهی یافتن در برخی از مسائل حقوقی.

- برای تنظیم قرارداد‌ها و یا نظارت بر انعقاد آن‌ها در بسیاری موارد نیاز به حضور یک مشاور حقوقی است.

- بهره گیری از مشاوره حقوقی برای جلوگیری از وقوع مشکلات حقوقی.

- مشاوره حقوقی در رابطه با مسائل و مشکلات حقوقی که ممکن است در شرکت‌ها و در رابطه با اشخاص حقوقی پدید آید.

- انتخاب مشاوره حقوقی به جهت عدم استطاعت مالی نسبت به انتخاب وکیل پایه یک دادگستری.

سخن پایانی

یک جلسه مشاوره حقوقی زوایای پنهان پرونده شما را برای شما آشکار خواهد کرد و از این طریق، شما در همان ابتدای راه با سختی‌ها و مشکلات و البته برگ ‌های برنده خود آشنا خواهید شد. از این رو انتظارات و توقعات خود را بر اساس داشته‌ های خود طرح‌ ریزی نموده و وارد توهماتی که برخی از شیادان و افراد نابکار برای متقاضیان تصویرسازی می ‌نمایند نخواهید شد. زیرا رسیدن به موفقیت در هر پرونده ‌ای سختی ‌ها و تلاش خود را می‌ طلبد. داشتن یک مشاور حقوقی متخصص در این زمینه می ‌تواند شما را در گرفتن نتیجه مورد نظرتان بهتر راهنمایی کند. در بسیاری از مواقع شما ممکن است از قانون اطلاعات دقیقی نداشته باشید و این امر می ‌تواند حقوق شما را توسط دیگران پایمال کرده و از مزایای مشاوره حقوقی بی ‌بهره کند. درصورتی ‌که بتوانید اطلاعات خود را در زمینه ‌های قانونی توسط مشاوره حقوقی بالا ببرید دیگر امکان شکست شما از لحاظ قانونی وجود ندارد و نتیجه مورد نظرتان می ‌تواند از این طریق به راحتی قابل مشاهده باشد. این مشاوران می ‌توانند وکلای دادگستری یا مشاوران در موسسه ها و یا سایت مشاوره حقوقی باشند. یکی از سایت هایی که در زمینه خدمات حقوقی و مشاوره حقوقی خدمت رسانی می کند، سامانه دادیاب است. شما می توانید با مراجعه به سامانه دادیاب در تمامی موضوعات حقوقی، از خدمات آن استفاده نمایید. دادیاب با بیش از 200 وکیل و مشاور حقوقی متخصص خدمت رسان شما عزیزان می باشد و شما می توانید برای دریافت مشاوره حقوقی در تهران و سایر شهرها و یا دریافت مشاوره حقوقی از مشاور حقوقی متخصص به آدرس https://www.daadyab.com/مشاوره-حقوقی مراجعه نمایید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید