بلوا بر سر پرواز تهران - دهلی

بلوا بر سر پرواز تهران - دهلی

این واکنش سازمان هواپیمایی کشوری در حالی است که یکی از سایت‌های فروش آنلاین بلیط فردا سه شنبه از دهلی به تهران را به قیمت ۱۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رساند. البته این پرواز برای روز جمعه دهم اردیبهشت هم به قیمت ۱۲۵ میلیون تومان تمدید شده است.

کد خبر : ۹۳۱۲۱
بازدید : ۵۱۷۲
بلوا بر سر پرواز تهران - دهلی
فرادید | وضعیت کرونا در هند به بحرانی بزرگ بدل شده است، بحرانی که حالا با شیوع ویروس جهش یافته دراین کشور شکل و شمایل خطرناک تری به خود گرفته است. این موضوع باعث شد تا وزیر بهداشت روز شنبه از ستاد ملی کرونا بخواهد تمام پرواز‌ها به هند لغو شود. اما حالا برخی از رسانه‌ها با انتقاد از فرایند نظارت‌ها خبر داده اند که پرواز‌ها به هند همچنان ادامه دارد.

به گزارش فرادید؛ پس از شیوع گونه جهش یافته در هند و بحران ابتلا و مرگ و میر در این کشور، سعید نمکی ابتدای هفته در نامه‌ای به عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، از او خواسته که با توجه به «جهش بسیار خطرناک ویروس کرونا در هند»، «نقل و انتقال مسافر به شکل مستقیم و غیرمستقیم از این کشور متوقف شود».

حسن روحانی نیز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا خطاب به استانداران گفته بود که یک خطر دیگر در پیش‌روی ماست و آن، ویروس هندی است.

او گفته که «ویروس هندی از ویروس انگلیسی، برزیلی، آفریقای جنوبی و... بدتر است. اگر این ویروس دومرتبه وارد کشور شود، ما مشکل بزرگ پیدا می‌کنیم.»

در نهایت ستاد ملی کرونا در ابلاغیه‌ای اعلام کرد که کلیه پرواز‌های ایران «از» و «به» هند و پاکستان تا اطلاع ثانوی تعلیق شود.

پس از آن، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری خبرداد که براساس تصمیمات وزارت بهداشت در خصوص پروتکل‌های مراقبت بهداشتی مرزی در مسافرت‌های هوایی و همچنین شناسایی ویروس جهش یافته کرونا در آن کشورها، پرواز‌ها به/ از دو کشور هند و پاکستان از ساعت ۲۴ امشب ممنوع می‌شود.

محمدحسن ذیبخش همچنین گفته بود که پذیرش مسافر کانکشن از کشور‌های مذکور نیز ممنوع خواهد بود.بلوا بر سر پرواز تهران - دهلی
ماهیگیری در آب گل آلود ایران - هند
با وجود اینکه ستاد ملی کرونا پروز‌های میان ایران و هند را ممنوع اعلام کرده، اما رسانه‌ها می‌گویند که بررسی‌ها حکایت از آن دارد که بلیت فروشی برای این پرواز‌ها در برخی سایت‌ها همچنان ادامه دارد. سایت تجارت نیوز به نقل از اپراتور یکی از آژانس‌های هواپیمایی گفته که «ما همچنان فروش بلیت پرواز به مقصد دهلی را داریم و فقط باید تست pcr داشته باشید.»

در این میان برخی از اپراتور‌ها هم گفته‌اند درباره پرواز‌های هند تاکنون هیچ ابلاغیه‌ای به آن‌ها اعلام نشده است.

خبرگزاری ایسنا هم در گزارشی نوشت که برخی از سایت‌های فروش اینترنتی همچنان بلیت‌فروشی خود را متوقف نکرده و قیمت‌های نجومی برای آن از هشت میلیون تومان تا ۱۳۱ میلیون تومان گذاشته‌اند. این خبرگزاری همچنین نوشته که بلیت پرواز‌های هند از سوی ایرلاین‌های خارجی و به صورت کانکشنی با یک یا چند توقف انجام می‌شود

علاوه بر این دو رسانه، کیانوش جهانپور نیز در توئیترش این موضوع را تایید کرد و نوشت: «روم به دیوار، روم به دیوار، جسارت نباشه، بی ادبی نباشه، به کسی برنخوره، عفو بفرمایید، جسارتا یه نگاهی به آنچه در هند می‌گذرد بیندازید و پرواز‌های هند و امارات. ته رودخانه در خدمت هستیم ...»

روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک نیز گفته است که با وجود اعلامی که در رابطه با ممنوعیت تردد مسافر و کالا از هند و پاکستان شده است ما در گمرک ایران هنوز ابلاغیه‌ای در رابطه با این ممنوعیت دریافت نکرده ایم و شرایط به روال گذشته ادامه دارد.

غنی نظری، عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس درباره ممنوعیت پرواز به هند و در عین حال فروش بلیت پرواز هند در برخی سایت‌ها می‌گوید که «چارتر‌ها مافیا هستند و مافیای پرواز اجازه نمی‌دهد که تصمیم درست گرفته شود. آن‌ها نفوذ می‌کنند و هرجا وضعیت بد است می‌گویند ممنوع کنید و هرجا هم خوب است می‌گویند آزاد کنید. در کل من این تصمیمات اتخاذ شده را علمی نمی‌دانم.»
بلوا بر سر پرواز تهران - دهلی
پرواز ایران - هند نداریم!
با بالاگرفتن انتقادها، سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که هیچ گونه پروازی میان دو کشور در جریان نیست و سایت‌های فروش آنلاین مرتکب تخلف شده اند.
سخنگوی این سازمان گفته که «در حال حاضر اداره کل نظارت سازمان هواپیمایی کشوری در حال بررسی تخلفات این چنینی است و مردم مطمئن باشند که با چنین تخلفاتی برخورد خواهیم کرد، چرا که هیچ گونه پروازی به صورت مستقیم و غیرمستقیم از هندوستان و پاکستان اجازه ورود به ایران و فرود در فرودگاه‌های کشور را ندارند.»

البته او می‌گوید مردم می‌توانند به هند سفر کنند، اما تا اطلاع ثانوی اجازه ورود به کشور ندارند.

محمدحسن ذیبخش گفته که «مردم می‌توانند با پرواز‌های کانکشنی ایرلاین‌های خارجی به هند سفر کنند، اما تا اطلاع ثانوی و تغییر نکردن مصوبات در این زمینه هیچ یک از مسافرانی که به هند و پاکستان یا کشور‌های ممنوعه سفر کرده اند اجازه ورود به کشور را ندارند.»

این واکنش سازمان هواپیمایی کشوری در حالی است که یکی از سایت‌های فروش آنلاین بلیط فردا سه شنبه از دهلی به تهران را به قیمت ۱۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رساند. البته این پرواز برای روز جمعه دهم اردیبهشت هم به قیمت ۱۲۵ میلیون تومان تمدید شده است.

در این میان سخنگوی ستاد ملی کرونا هم می‌گوید که پرواز‌های به و از هند و پاکستان را متوقف کرده‌ایم البته اتباع هندی می‌توانند به کشور خود بازگردند و اتباع ایرانی و تیم پرسپولیس هم می‌توانند با تست منفی در هند و ایران و برنامه ریزی وزارت امور خارجه با چند پرواز محدود به ایران بازگردند.

رئیسی این را هم گفته که «این افراد پس از بازگشت به ایران ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند تا مانع از ورود کرونای هندی به ایران در موج چهارم شویم.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید