ماجرای ترور و گلوله باران در خرمشهر چه بود؟

ماجرای ترور و گلوله باران در خرمشهر چه بود؟

سروان محمد نظری، رئیس پلیس مواد مخدر شهرستان خرمشهر که ۴۰ روز را در بیمارستان‌های خوزستان و تهران گذرانده، به تازگی لب به سخن گشوده و روز ترور را روایت کرده است.

کد خبر : ۹۳۱۴۹
بازدید : ۱۲۲۱۲
ماجرای ترور و گلوله باران در خرمشهر چه بود؟
فرادید | روز‌های پایانی اسفند ماه گذشته بود که رسانه‌ها خبر از ترور رئیس پلیس مواد مخدر خرمشهر دادند. تروری که سروان نظری از آن زنده بیرون آمد، اما از سی گلوله‌ای که به سوی او شلیک شده بود، ۸ گلوله به او اصابت کرد. حالا پس از گذشت حدود ۴۰ روز از این حادثه رئیس پلیس مواد مخدر خرمشهر این حادثه را روایت کرده است.

به گزارش فرادید؛ سروان محمد نظری، که تنها ۳۱ سال سن دارد. یک سال است که مسئولیت اداره مواد مخدر شهرستان خرمشهر را برعهده گرفته است. او ۲۶ اسفند ماه از سوی دو مرد موتور سوار مقابل خانه اش ترور شد، اما به شکلی حیرت آور از مرگ رهایی یافت.

به تازگی ویدیویی از لحظه ترور رئیس پلیس مواد مخدر خرمشهر منتشر شده که نشان می‌دهد، موتورسواران پس از گلوله باران خودروی پژو پارس به سرعت می‌گریزند.

طبق گفته پلیس، عوامل حمله مسلحانه مقابل خانه (منازل ۷۰۰ واحدی جاده آبادان - خرمشهر) رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خرمشهر کمین کرده بودند که با بیرون آمدن «سروان محمد نظری» او را با سلاح کلاشینکف به گلوله بستند.
لحظه ترور رئیس پلیس مواد مخدر شهرستان خرمشهر
براساس اعلام پلیس این دو مرد که اقدام به ترور سروان نظری کردند، شناسایی شده اند، اما تلاش برای دستگیری آن‌ها همچنان ادامه دارد.
روایت روز حادثه از زبان سروان نظری
سروان محمد نظری، رئیس پلیس مواد مخدر شهرستان خرمشهر که ۴۰ روز را در بیمارستان‌های خوزستان و تهران گذرانده، به تازگی لب به سخن گشوده و روز حادثه را روایت کرده است.
او گفته که ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه ۲۶ اسفند ماه بود. تنها چهار روز مانده بود به سال نو؛ سال ۱۴۰۰. سوار بر خودرو از پارکینگ بیرون آمدم. همزمان دو مرد موتورسوار که ماسک بهداشتی بر صورت داشتند، پشت‌سرم حرکت کردند. دو متری از خانه دور شده بودم که گلوله‌باران شروع شدم. تنها ۶ ثانیه گذشت، اما ۳۰ گلوله شلیک شده بود؛ ۲۲ گلوله به خودرو اصابت کرد و هشت گلوله نصیب من شد.»

نظری در ادامه تصویر همسر و اهالی محل بر میدان خون و گلوله را روایت می‌کند.

او می‌گوید: «هنوز جان در بدن داشتم. حرکت موتورسواران را دیدم که صحنه تیرباران را ترک کردند. چشم‌هایم را به سختی باز نگه داشتم و توانستم با همکارانم تماس بگیرم. همزمان اهالی محل و همسرم به سمت من آمدند. ضجه‌های همسرم را در آن میدان خون و گلوله فراموش نمی‌کنم. تصور می‌کردم دیگر زنده نیستم. زجرآور بود تصور مرگم و شیون‌های همسرم.»

طبق گفته رئیس پلیس مواد مخدر خرمشهر، او بلافاصله به کمک همکارانش به بیمارستان طالقانی آبادان می‌روند و سروان سه روزی در آنجا بستری می‌شود. چندین عمل جراحی انجام می‌دهند، اما کافی نیست، به همین خاطر به بیمارستان ولیعصر ناجا در تهران منتقل می‌شود و تمام عید را در بیمارستان بستری می‌ماند.»
ماجرای ترور و گلوله باران در خرمشهر چه بود؟
سروان محمد نظری، رئیس پلیس مواد مخدر شهرستان خرمشهر
از دانشکده افسری تا رئیس پلیسی مواد مخدر در خرمشهر
محمد نظری که حالا ۳۱ سال سن دارد، متولد ۱۳۶۸ در بخش کوهنان شهرستان کوهدشت است. او در مورد زندگی اش گفته که «هشت سال در آبادان خدمت کردم، یک سالی هم رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر خرمشهر بودم. از ۱۸ سالگی وارد دانشگاه افسری شدم. علاقه زیادی به پلیس آگاهی و موادمخدر داشتم. هر روز تلاش می‌کردم تا بتوانم به مردم و نظام کشورم خدمت کنم. به حدی مصمم بودم که هیچ وقت به اتفاق‌های ناگوار فکر هم نمی‌کردم.»

او می‌گوید که در حال حاضر هم انتظار می‌کشم تا دوباره بهبود پیدا کنم، می‌خواهم قوت قلب مردم باشم. هیچ وقت در پی ریاست نبودم، تنها دغدغه‌ام کمک به مردم و نجات جوانان از دام اعتیاد بوده است.

سروان نظری که روز گذشته از بیمارستان ولیعصر ناجا مرخص شده، روز گذشته به زادگاهش بازگشت.

رئیس پلیس مواد مخدر شهرستان خرمشهر درباره لحظه دیدار با دخترش پس از بازگشت می‌گوید: «در این مدت دختر یک ساله‌ام را ندیدم، وقتی پس از یک ماه از بیمارستان مرخص شدم، دخترم به فرودگاه آمد. تصور می‌کردم پدرش را فراموش کرده است، اما خیلی آرام خودش را به آغوش من انداخت.»

او در مورد پیگیری پلیس برای یافتن عوامل حمله مسلحانه گفته که تروریست‌ها شناسایی شده‌اند و پلیس به دنبال ردی از این مردان تیرانداز است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۷ سال قبل نیز دادستان خرمشهر در حالی که با خودروی شخصی اش در یکی از مناطق اهواز در حال رانندگی بود؛ به ضرب گلوله زخمی شد. آن زمان ضارب با سلاح شکاری به شیشه خودروی سمت راننده شلیک کرده و دادستان خرمشهر را از ناحیه سر و صورت مورد هدف قرار داده بود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید