اسکار ۲۰۲۱ و کمترین بیننده تاریخ این جوایز

اسکار ۲۰۲۱ و کمترین بیننده تاریخ این جوایز

به دلیل شیوع ویروس کرونا مراسم اسکار امسال از مکان معمول خود در سالن دالبی تئاتر نقل مکان کرد و در ایستگاه یونیون لس آنجلس برگزار شد.

کد خبر : ۹۳۱۶۸
بازدید : ۱۵۸۶
اسکار ۲۰۲۱
آکادمی هنر‌ها و سینما به دلیل شیوع کووید-۱۹ در سال جاری، انتظار کاهش مخاطبان خود را داشت

بینندگان نودوسومین اسکار به کمترین تعداد در تاریخ این مراسم رسید. به گزارش نشریه نیلسن، حدود ۹.۸۵ میلیون نفر مراسم زنده تلویزیونی شب گذشته، ۲۵ آوریل، را تماشا کردند که این رقم حاکی از سقوطی ۵۸ درصدی نسبت به تعداد مخاطبان سال گذشته است که رکورد بی‌سابقه‌ای بود.

همان‌طور که نیویورک تایمز اشاره می‌کند، آکادمی هنر‌ها و سینما به دلیل شیوع کووید-۱۹ در سال جاری، انتظار کاهش مخاطبان خود را داشت که باعث بسته شدن سالن‌های سینما شده و شور و هیجان مراسم‌های اهدای جوایز تلویزیونی را گرفته است.

شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی که این مراسم را پخش می‌کند هیچ تضمینی از تعداد مخاطبان به تبلیغ‌کنندگان مراسم اسکار نداده است. به گزارش نیویورک تایمز، شرکت‌های گوگل، جنرال موتورز، رولکس و ورایزون حدود ۲ میلیون دلار برای هر ۳۰ ثانیه تبلیغ در برنامه تلویزیونی مراسم امسال خرج کرده‌اند که تنها کمی از نرخ تبلیغ سال گذشته کمتر است.

به گزارش نیلسن، پیشتر در ماه مارس، تعداد مخاطبان مراسم ۲۰۲۱ گلدن گلوب در شبکه ان‌بی‌سی نیز در مقایسه با مراسم سال ۲۰۲۰ این جشن به کمتر از نصف آن رسید و ۶۳مین مراسم گرمی نیز امسال کمترین تعداد بیننده در تاریخ این مراسم را داشت.

به دلیل شیوع ویروس کرونا مراسم اسکار امسال از مکان معمول خود در سالن دالبی تئاتر نقل مکان کرد و در ایستگاه یونیون لس آنجلس برگزار شد. شکل مراسم هم تغییر کرده بود، شرکت‌کنندگان در مراسم فاصله اجتماعی را حفظ کرده و برخی با تماس ویدیویی از سایر نقاط جهان در مراسم شرکت می‌کردند.

فیلم «سرزمین عشایر» (Nomadland) برنده جایزه بهترین فیلم شد و کلویی ژائو، کارگردان آن به عنوان نخستین زن رنگین‌پوستی که برنده جایزه بهترین کارگردانی شد و دومین زن برنده این جایزه، تاریخ‌ساز شد. این فیلم همچنین جایزه بهترین بازیگر زن را برای فرانسیس مک‌دورمند به ارمغان آورد.
منبعع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید