قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۰۹

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۰۹

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۹ اردیبشهت ماه با ۰.۳ دردصد افزایش به ۱۷۸۶ دلار ۶۵ سنت رسید

کد خبر : ۹۳۲۲۲
بازدید : ۴۵۹۹
شمش طلا
فرادید | علیرغم کاهش ارزش طلا در روز گذشته، قیمت هر اونس طلای جهانی امروز ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با ثبت افزایش ۰.۳ درصد تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۸۶ دلار و ۶۵ سنت رسید.

طلا در طول هفته تلاش کرد تا به ۱۸۰۰ دلار در هر اونس برسد. به گفته تحلیلگران این سطحی است که اگر یک بار شکسته شود می‌تواند به بالاتر رفتن تا ۱۹۰۰ دلار در هر اونس کمک کند.

طبق آخرین نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو نیوز، بازار طلا پس از جلب توجه تحلیل گران در دو هفته گذشته به دلیل عملکرد امیدوار کننده‌ای که داشت دوباره با عدم قطعیت روبرو شده است، زیرا قیمت طلا نتوانست سطح ۱۸۰۰ دلار در هر اونس را بشکند.

تغییر احساس مهمترین مورد در بین تحلیلگران وال استریت است. در نظرسنجی قبلی، همه تحلیل گران در کوتاه مدت قیمت طلا را صعودی پیش بینی کرده بودند. با این حال، با توجه به ناتوانی اونس در عبور از ۱۸۰۰ دلار، بسیاری انتظار دارند که قبل از افزایش قیمت دیگر، بازار طلا مقداری ثبات داشته باشد.

به گزارش فراید؛ چهارشنبه شب فدرال رزرو آمریکا جلسه‌ای را برای تصمیم گیری درباره نرخ بهره و سیاست‌های پولی خود برگزار کرد. همچنین بعد از این جرم پاول، رییس فدرال رزرو سخنرانی را در جمع خبرنگاران داشت. فدرال رزرو روز چهارشنبه اعلام کرد:علی رغم اینکه معتقد است اقتصاد در حال بهبود است، حاضر به کنار گذاشتن سیاست پول انبساطی خود نیست.

همانطور که انتظار می‌رفت، بانک مرکزی آمریکا تصمیم گرفت نرخ بهره کوتاه مدت را نزدیک به صفر نگه دارد، زیرا ماهانه حداقل ۱۲۰ میلیارد دلار اوراق قرضه خریداری می‌کند.
با توجه به قدرت اقتصادی و همچنین تورمی که در حال افزایش است، کمیته سیاست باز بازار فدرال به اتفاق آرا تصمیم گرفت که هیچ تغییری در رویکرد خود ایجاد نکند. بانک مرکزی ایالات متحده نرخ بهره را در دامنه محدود صفر بین ۰.۰۰ ٪ و ۰.۲۵ ٪ بدون تغییر باقی گذاشت.

تا قبل از سخنرانی پاول، طلا ابتدا با کاهش قیمت رو به رو شد، اما پس از ساعتی قیمت طلا روند صعودی به خود گرفت. دلیل این افزایش کاهش بازدهی اوراق ۱۰ ساله دولتی بود و طلا بین قیمت‌های هزار و ۷۶۴ دلار تا هزار و ۷۷۸ دلار چرخ زد. البته در بامداد امروز از ۱۷۸۰ دلار گذشت تا علامت مقابل آن سبز شود.

به گفته بعضی از تحلیلگران، در صورت تمرکز سرمایه گذاران بر بهبود اقتصادی آمریکا، این داده‌ها می‌توانند در کوتاه مدت بر طلا فشار بیاورند. با این حال، این فلز گرانبها همچنان یک دیوار در رو به روی تورم در دراز مدت است.

برخی می‌گویند قیمت طلا در کانال ۱۷۰۰ کف سازی کرده است و به زودی به سمت کانال‌های بالاتر صعود می‌کند. برخی با توجه به افزایش نرخ تورم در اقتصاد آمریکا و افزایش نرخ بهره منفی رسیدن قیمت طلا به دو هزار دلار تا پایان سال میلادی محتمل است.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید