کرونا در هند؛ آغاز برنامه گسترده واکسیناسیون

کرونا در هند؛ آغاز برنامه گسترده واکسیناسیون

سیستم واکسیناسیون هند در شرایط بحرانی است و بخش پزشکی این کشور هم به شدت تحت تاثیر موج جدید همه گیری کووید قرار دارد.

کد خبر : ۹۳۲۹۸
بازدید : ۲۳۶۵

واکسیناسیون در هند

هند برنامه واکسیناسیون گسترده‌ای را همزمان با بحران همه‌گیری ویروس کرونا دراین کشور آغاز کرده است. از امروز تمامی افراد بالای ۱۸ سال، واجد شرایط دریافت واکسن هستند. اما شماری از ایالت‌ها گفته‌اند که به دلیل کمبود واکسن قادر به تزریق آن نیستند.

سیستم واکسیناسیون هند در شرایط بحرانی است و بخش پزشکی این کشور هم به شدت تحت تاثیر موج جدید همه گیری کووید قرار دارد.

در این کشور تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیون دوز واکسن تزریق شده است. به گفته کارشناسان، بعید است که هند تا ماه ژوئیه (دو ماه دیگر) بتواند به هدف از پیش تعیین شده مبنی بر واکسینه کردن ۲۵۰ میلیون نفر برسد، به وِیژه آن که موارد ابتلا به شدت در حال افزایش است.

این کشور رکورد بیش از ۴۰۰ هزار مورد ابتلا را در یک روز ثبت کرده که بالاترین رقم مبتلایان در یک روز در میان کشور‌های جهان است. آمار روزانه مرگ و میر هم بیش از ۳۰۰۰ نفر گزارش شده است.

در همین حال در آتش سوزی در بیمارستانی در ایالت گجرات که در اوایل صبح امروز اتفاق افتاد، دست کم ۱۲ نفر کشته شدند. این بیماران برای درمان کرونا در این بیمارستان بستری بودند. در بین کشته شدگان دو نفر از کارکنان بخش درمانی هم دیده می‌شود.

حدود ۵۰ بیماری هم که از این حادثه جان سالم به در بردند به بیمارستان‌های دیگر منتقل شدند. تحقیق درباره علت وقوع این حادثه درجریان است. این سومین آتش سوزی در یک هفته است که در بیمارستان مخصوص مداوای بیماران مبتلا به کووید اتفاق می‌افتد.
لغو پرواز از هند به استرالیا
تمام پرواز‌ها از هند به استرالیا متوقف شده است

شهروندان استرالیا در صورت بازگشت از هند مجازات می‌شوند

پیشتر، استرالیا موقتا بازگشت شهروندانش را از هند غیرقانونی اعلام کرد و گفت که در صورت بازگشت به کشور با مجازات ۵ سال زندان و یا جریمه ۶۶ هزار دلاری روبرو خواهند شد. دولت استرالیا در پی افزایش شمار مبتلایان به کووید در هند دست به چنین اقدامی زده است.

از روز دوشنبه (۳ مه) هرکسی که در دو هفته اخیر در هند بوده نمی‌تواند به استرالیا بازگردد و در صورت نقض این قانون مجازات می‌شود. استرالیا پیش از این تمامی پرواز‌های مستقیم از هند را به حال تعلیق درآورد. از زمان همه گیری کرونا در فوریه ۲۰۲۰، استرالیا مجموعه اقدامات سختگیرانه‌ای را برای مقابله با کرونا به اجرا گذاشت.

گفته شده در حال حاضر ۹ هزار استرالیایی در هند هستند. به گزارش رسانه‌های استرالیا این اولین باری است که شهروندان استرالیا به خاطر بازگشت به کشور خود مجرم شناخته می‌شوند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید