هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۴

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۴

بر اساس هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران، امروز ۱۴ اردیبهشت ماه در اکثر نقاط کشور رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش، تگرگ پیش بینی می‌شود.

کد خبر : ۹۳۴۰۹
بازدید : ۱۴۴۱
فرادید | امروز ۱۴ اردیبهشت ماه، به گزارش سازمان هواشناسی ایران، فعالیت سامانه بارشی در استان‌های سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و نیمه شمالی فارس خواهد بود و پیامد آن رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش، تگرگ خواهد بود.

در استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، مرکزی، همدان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان بارش پراکنده، رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

چهارشنبه سامانه بارشی در استان‌های سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان، یزد، هرمزگان، شمال شرق فارس فعال خواهد بود و سامانه بارشی دیگری در این روز از شمال غرب وارد کشور خواهد شد.

به گزارش فرادید، فعالیت آن در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران است.

روز‌های پنجشنبه، جمعه و شنبه بارش در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق، بخش‌هایی از شرق، جنوب شرق و مرکز کشور پیش‌بینی می‌شود.

امروز (۱۴ اردیبهشت) افزایش نسبی دما حدود ۵ تا ۸ درجه در سواحل دریای خزر و از فردا (۱۵ اردیبهشت) تا آخر هفته جاری کاهش نسبی دما بین ۸ تا ۱۲ درجه در سواحل دریای خزر و اردبیل رخ خواهد داد.

فردا و پنج‌شنبه دریای خزر و از امروز تا آخر هفته شرق دریای عمان مواج است.

همچنین آسمان تهران فردا کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر و گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه نیمه ابری، در بعضی ساعات افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
وضعیت آب و هوای ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید