پایان قرنطینه پرسپولیس با تست‌های منفی

پایان قرنطینه پرسپولیس با تست‌های منفی

با این حال، به نظر می‌رسید که سرخپوشان پایتخت چندان از وضعیت موجود رضایت ندارند و از اینکه در قرنطینه هستند و مکان تمرین‌شان مشخص نیست، ناراحتند.

کد خبر : ۹۳۴۴۷
بازدید : ۲۵۳۱

تست کرونا

قبل از پایان بازی‌های پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، سعید نمکی وزیر بهداشت اعلام کرد که این تیم بعد از بازگشت از هند باید به قرنطینه برود. بر همین اساس این تیم در بازگشت به تهران، به هتل آکادمی مرکز ملی فوتبال ایران منتقل شد تا در آن مستقر شود.

با این حال، به نظر می‌رسید که سرخپوشان پایتخت چندان از وضعیت موجود رضایت ندارند و از اینکه در قرنطینه هستند و مکان تمرین‌شان مشخص نیست، ناراحتند.

این در حالی بود که گویا شاگردان یحیی گل‌محمدی عصر یکشنبه جلسه تمرینی‌ای را در کمپ تیم‌های ملی برگزار کرده بودند، ولی رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس در مورد این جلسه تمرینی هیچ اطلاع‌رسانی نکرد و تعدادی از مسئولان باشگاه در صفحات شخصی‌شان از شرایط موجود و قرنطینه گلایه کردند.
این شرایط باعث شد تا سایت فدراسیون فوتبال بامداد دوشنبه اقدام به انتشار اطلاعیه‌ای کند تا به نوعی انتقادات پرسپولیسی‌ها نسبت به شرایطشان در قرنطینه را پاسخ دهد. در اطلاعیه فدراسیون نوشته شد: «بر‌اساس برنامه اعلامی و هماهنگی‌های لازم، برخلاف ادعا‌های مطرح شده، تیم فوتبال پرسپولیس عصر یکشنبه ١٢ اردیبهشت از ساعت ١٨ تمرین خود را در زمین خط‌کشی شده شماره ٢ کمپ تیم‌های ملی برگزار کرد.
همچنین با همکاری مسئولان مرکز ملی فوتبال حوضچه آب گرم و سرد در اختیار عوامل تیم قرار گرفت و حتی فرصت استفاده از مرکز پک هم به اعضا داده شد.
از طرفی عوامل تیم درخواست کوتاهی چمن زمین شماره ٢ را هم به مسئولان کمپ ارائه دادند و هماهنگی برای انجام این کار هم صورت گرفت. درخواست دیگر نیز تعبیه دروازه‌های کوچک در زمین تمرین بود که این امکانات هم تدارک دیده شد.
گفتنی است برنامه تمرینی روز دوشنبه ١٣ اردیبهشت هم از ساعت ١٨ از سوی عوامل تیم در اختیار مدیران مرکز ملی قرار گرفته و حتی برای استفاده دوباره از مرکز پک هم جهت جلوگیری از تداخل کاری با برنامه کادر فنی تیم ملی، همکاری لازم انجام شده است.»

چرا باشگاه پرسپولیس خبر تمرین را رسانه‌ای نکرد؟

پس از این اتفاق‌ها، این سؤال ایجاد شد که چرا باشگاه پرسپولیس نخواسته شرایط اخبار این تمرین به اطلاع عموم برسد. به گزارش فارس، قرمز‌ها در شرایطی بدون اطلاع‌رسانی تمرین کرده بودند که به نظر می‌رسد آن‌ها قصد داشتند راحت‌تر به هدف خود برای تعویق بازی با سپاهان برسند.
نکته جالب‌تر اینکه مدیر رسانه‌ای این تیم یکشنبه شب در توئیتی اطلاع‌رسانی کرد که شرایط تغییر نکرده و بدون تمرین نمی‌توان مقابل سپاهان بازی کرد، اما ساعتی بعد سایت فدراسیون به این ادعا پاسخ داد و حالا اینکه چرا باید باشگاهی مثل پرسپولیس اقدام به عدم اطلاع‌رسانی از آغاز تمریناتش در تهران کند موردی است که باید مسئولان آن پاسخ دهند و دلیل این پنهانکاری را توضیح دهند.
حتی اگر این جلسه تمرینی سبک بوده باشد عدم اطلاع‌رسانی آن نشان می‌دهد که شاید این باشگاه دنبال اهدافی بوده که انتشار خبر تمرین مانع رسیدن به آن اهداف بوده است. این در شرایطی است که پس از کش و قوس‌های فراوان طبق اعلام سهیل مهدی بازی این تیم با سپاهان به تعویق افتاده و یکشنبه ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود.

قرنطینه سرخ‌ها تمام شد

در این شرایط، باشگاه پرسپولیس اعلام کرد: «پاسخ دومین تست PCR از اعضای کاروان این تیم هم به کادر پزشکی رسید و مشخص شد همه نمونه‌ها منفی است تا سرخپوشان از تمامی تست‌های تشخیص بیماری کووید ۱۹ سربلند خارج شدند و به لطف خداوند و سخت‌گیری کادرمدیریتی و سرپرستی تیم و همچنین همکاری و حس مسئولیت‌پذیری بازیکنان، مربیان و همراهان تیم، مورد مبتلا به ویروس کرونا در کمپ پرسپولیس مشاهده نشد.»
پس از منفی شدن تست‌های دوم، پرسپولیس در زمین شماره دو کمپ تیم‌های ملی تمرین کرد، ولی مسئولان این باشگاه در مکاتبات خود با وزارت بهداشت از آن‌ها درخواست کردند با توجه به منفی شدن هر دو تست، قرنطینه اعضای تیم به اتمام برسد و اعضای تیم پرسپولیس به منازل خود بروند.
ساعت ۲۰:۵۰ هم خبر رسید که قرنطینه این تیم به پایان رسیده و سرخپوشان پس از طی کردن اردویی ۲۱ روزه در شهر گوا هند و عبور از قرنطینه کامل در تهران، در سلامتی کامل به خانه بازگشتند. گفتنی است با تصمیم کادر فنی پرسپولیس تمرین دیروز این تیم هم برگزار نشد، ولی از امروز تمرینات این تیم آغاز می‌شود تا قرمز‌ها خود را برای دیدار با سپاهان آماده کنند.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید