قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۸

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۸

امروز ۱۸ اردیبهشت ماه قیمت هر اونس طلای جهانی تا لحظه تنظیم گزارش با ۰.۰۳ درصد کاهش به ۱۸۳۱ دلار و ۱۳ سنت رسید.

کد خبر : ۹۳۵۰۸
بازدید : ۱۰۹۴
طلا
فرادید | طلا بالاخره وارد کانال ۱۸۰۰ شد. قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با ثبت کاهش ۰.۰۳ درصدبه ۱۸۳۱ دلار و ۱۳ سنت رسید.

این در حالی است که کمترین قیمت طلا ۱۸۳۰ دلار و ۲۶ سنت و بیشترین قیمت آن ۱۸۳۲ دلار و ۲۶ سنت بوده است.

به گزارش فرادید؛ بدنبال انتشار آمار اقتصادی مطلوب در آمریکا، دلار به پایینترین رکورد در یک هفته اخیر نزول کرد و بازده اوراق خزانه آمریکا در پایینترین حد دو هفته اخیر ایستاد.

سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا دیروز شاهد کاهش بود و سبب افزایش جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا شد. همزمان ارزش دلار نیز تضعیف شده و سبب ارزان‌تر شدن طلا برای خریدارانی شده که از ارز‌های غیردلاری استفاده می‌کنند.

قیمت طلا در روز جمعه بهترین هفته خود از ماه اکتبر (شهریور) به دلیل گزارش نرخ اشتغال زایی پایین ثبت کرد. آمار اشتغال در بخش کشاورزی بسیار پایین‌تر از حد انتظار بود همراه با کند شدن روند صعودی فلز زرد با روند تورمی، آن را در یک روند هفتگی با افزایش ۳.۵ درصد قرار داد.
ایالات متحده فقط ۲۶۶۰۰۰ شغل در ماه آوریل ایجاد کرده است؛ و حتی اگر این تعداد هنوز برقرار باشد، بازار‌ها انتظار داشتند یک میلیون شغل ایجاد شود. جیم ویکوف تحلیلگر موسسه کیتکو متالز در این باره گفت: «با عبور طلا از سطح مقاومت فنی ۱۸۰۰ دلار اکنون به نظر می‌رسد که مسیر برای افزایش بیشتر قیمت در کوتاه مدت هموار شده باشد.»

افزایش انتظارات تورمی حرکت طلا را در این هفته تسریع کرده است. از نظر قیمت، طلا نزدیک به قله‌هایی بود که آخرین بار در ۱۲ هفته پیش دیده شد و هر اونس هزار و ۸۵۰ دلار بوده است، برخی می‌گویند این می‌تواند بازدهی را به هزار و ۹۰۰ دلار و در نهایت رکورد ۲ هزار دلار در ماه آگوست (شهریور) برساند.

از دید این گروه قیمت طلا تقریباً به میانگین متحرک ۲۰۰ روزه یعنی ۱۸۵۱ دلار نزدیک است و امکان دارد زودتر از این به سطح ۱۹۰۰ دلار برسد.
اد مویا، سرپرست تحقیقات آمریکا در معاملات اینترنتی OANDA، گفت: «شتاب کوتاه مدت قیمت طلا می‌تواند روند صعودی را به سطح هزار و ۸۵۷ دلار برساند، که می‌تواند به دنبال آن حرکت به سمت مقاومت هزار و ۹۲۵ دلاری را داشته باشد.».

اما برخی دیگر اعتقاد دارند: به احتمال زیاد بازار طلا هفته آینده شاهد تعدیل مجدد برخی از موقعیت‌های کوتاه مدت خواهد بود.
معاملات آتی طلای معیار در نیویورک با ۱۵ دلار و ۶۰ سنت معادل ۰.۹ درصد در هر اونس ۱، ۸۳۱.۳۰ دلار رسید. بالاترین سطح معاملات ۱۸۴۴.۴۰ دلار بود. برای هفته گذشته، معاملات آتی طلا ۳.۲ درصد افزایش نشان داد که بالاترین میزان از هفته منتهی به اکتبر است.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید