جنگ قهرمانی از اصفهان تا تهران

جنگ قهرمانی از اصفهان تا تهران

دو تیم تاکنون ۷۴ بار برابر هم قرار گرفته‌اند که ۲۵ برد سهم پرسپولیس و ۱۸ برد سهم سپاهان بوده و ۳۱ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است که آخرین آن تساوی بدون گل بازی رفت بود.

کد خبر : ۹۳۵۸۵
بازدید : ۲۴۰۲
لیگ برتر فوتبال ایران
حامد جیرودی | هفته بیست و دوم لیگ برتر که دیشب با برگزاری ۳ دیدار آغاز شده بود، امشب با برگزاری ۳ مسابقه دیگر دنبال می‌شود. در یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته، سپاهان و پرسپولیس از ساعت ۲۰:۲۵ دقیقه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم می‌روند.

دیداری جذاب میان ۲ تیم پر طرفدار فوتبال ایران که با توجه به رقابت شدیدی که آن‌ها در این فصل بر سر کسب عنوان قهرمانی دارند، اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرده است. شاگردان محرم نویدکیا در شرایطی در این مسابقه به میدان می‌روند که در آخرین بازی‌شان در لیگ برتر مقابل نساجی به پیروزی ۱-۰ رسیدند تا با یک بازی بیشتر از پرسپولیس و با ۴۴ امتیاز در صدر جدول قرار بگیرند.

زردپوشان اصفهانی در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی هم خوشه طلایی ساوه را ۲-۰ از پیش رو برداشتند تا با روحیه‌ای خوب برابر پرسپولیس قرار بگیرند و نشان دهند که در هر ۲ جام مدعی هستند. سرمربی سپاهان هم نشان داده برخلاف برخی از مربیان به دنبال حواشی نیست و تلاش کرده با ادبیات جدیدش خون تازه‌ای به فوتبال باشگاهی تزریق کند و در این راه نیز موفق بوده است.
اما سرخپوشان پایتخت که با ۴۱ امتیاز در رده دوم هستند، پس از موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا، پا به لیگ برتر می‌گذارند. شاگردان یحیی گل‌محمدی در هند بازی‌های خوبی را از خود به نمایش گذاشتند و با ۵ برد و یک باخت به عنوان تیم اول از گروه‌شان صعود کردند و حالا با اینکه مقداری خسته به نظر می‌رسند، اما انگیزه زیادی دارند که باز هم در لیگ بدرخشند و از ۴ عنوان قهرمانی پیاپی خود در این مسابقات دفاع کنند.
همین مسائل نوید یک بازی تاکتیکی، زیبا و تماشاگرپسند را می‌دهد. اما بدون تعارف این بازی، یک دیدار ۶ امتیازی است که برنده آن صدرنشین خواهد بود. هرچند با نتیجه مساوی هم جایگاه اول و دومی سپاهان و پرسپولیس حفظ می‌شود، ولی تیم برنده این بازی گام بزرگی برای رسیدن به قهرمانی برمی‌دارد.
سپاهان در این مسابقه محمدرضا خلعتبری و شایان مصلح را به دلیل مصدومیت و بیماری در اختیار نخواهد داشت و در پرسپولیس هم سعید آقایی به دلیل ناآمادگی غایب خواهد بود. با این حال، دو تیم بازیکنان دیگری دارند که روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.
در سپاهان سجاد شهباززاده حضور دارد که با ۱۶ گل بهترین گلزن لیگ بیستم است. درون دروازه این تیم پیام نیازمند است که به سختی گل می‌خورد و در کنار آن‌ها بازیکنان دیگری مانند امید نورافکن، سروش رفیعی و محمدرضا حسینی قرار دارند. کاپیتان سپاهان هم که احسان حاج صفی است.
کاپیتان تیم ملی که با بازگشت خود به جمع زردپوشان در نیم فصل دوم به نقطه قابل اتکای این تیم تبدیل شده است. در پرسپولیس هم چنین ستاره‌هایی حضور دارند: حامد لک درون دروازه، سید جلال حسینی کاپیتان خستگی ناپذیر سرخ‌ها که با وجود مصدومیت به این بازی می‌رسد.
احمد نوراللهی در خط میانی و ستاره‌هایی مانند مهدی ترابی، عیسی آل کثیر، امید عالیشاه و شهریار مغانلو که در آمادگی خوبی به سر می‌برند و می‌توانند تعیین کننده باشند. سپاهان و پرسپولیس اولین بار ۲۲ بهمن ۱۳۵۰ مقابل هم قرار گرفتند که با پیروزی ۲-۱ سرخپوشان به پایان رسید.
دو تیم تاکنون ۷۴ بار برابر هم قرار گرفته‌اند که ۲۵ برد سهم پرسپولیس و ۱۸ برد سهم سپاهان بوده و ۳۱ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است که آخرین آن تساوی بدون گل بازی رفت بود. در تاریخ رویارویی‌های دو تیم، سپاهان ۷۵ و پرسپولیس ۹۳ گل به ثمر رسانده‌اند و حالا باید دید این ال کلاسیکوی وطنی چه نتیجه‌ای دربر خواهد داشت.

‌تراکتور امیدوار به برد دوباره

از ساعت ۲۱:۲۰ دقیقه پیکان و تراکتور در ورزشگاه شهدای شهر قدس برابر هم قرار می‌گیرند. شاگردان مهدی تارتار در شرایطی در این مسابقه بازی می‌کنند که در آخرین مسابقه‌شان مقابل آلومینیوم به تساوی ۱-۱ رسیدند تا ۲۶ امتیازی شوند.
با این حال خودروسازان ۳ بازی است که به پیروزی نرسیده‌اند و حالا باید برابر تراکتوری قرار بگیرند که در لیگ قهرمانان توانستند به عنوان تیم دوم از گروه‌شان صعود کنند و موفق ظاهر شوند.
شاگردان رسول خطیبی که ۲۷ امتیازی هستند، حالا می‌خواهند برد ۳-۱ بازی رفت را تکرار کنند و باید دید پیکانی‌ها این اجازه را به آن‌ها می‌دهند یا نه؟ بخصوص با بازیکنانی مانند محمد عباس‌زاده که در لیگ قهرمانان با گلزنی‌هایش درخشان ظاهر شد و پرشور‌ها روی او حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.
البته اشکان دژاگه و مسعود شجاعی در تمرینات چند روز اخیر تراکتور حضور نداشته‌اند که این موضوع حاشیه‌هایی را هم به به وجود آورد.

استقلال - ذوب آهن؛ جدال لیگی قبل از حذفی

در آخرین بازی امشب و از ساعت ۲۲:۱۵ استقلال در ورزشگاه آزادی تهران میزبان ذوب آهن است. آبی‌پوشان پایتخت هم یکی دیگر از نمایندگان کشورمان بودند که با صعود از گروه مرگ به عنوان تیم اول در لیگ قهرمانان روحیه‌ای دوچندان پیدا کرده‌اند تا در لیگ برتر به موفقیت برسند.
شاگردان فرهاد مجیدی که ۳۴ امتیازی هستند، می‌خواهند در این بازی پیروز شوند تا شانس‌شان برای قهرمانی را حفظ کنند، اما ذوب آهن هم تیم از پیش بازنده‌ای نیست. شاگردان سید مجتبی حسینی که در آخرین بازی‌شان برابر شهرخودرو به تساوی ۱-۱ رسیدند و ۱۸ امتیاز دارند، اگرچه برای بقا در لیگ برتر تلاش می‌کنند، ولی انگیزه زیادی دارند تا مقابل استقلال نتیجه بگیرند و شرایط خود را در جدول بهتر کنند.
آبی‌ها در حالی در این بازی به میدان می‌روند که تعدادی از بازیکنان اصلی‌شان را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند. وریا غفوری، محمد نادری و فرشید اسماعیلی که ستاره‌های استقلال در عربستان بودند، با آسیب دیدگی مواجه هستند و بازی کردن شیخ دیاباته هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
این شرایط کار استقلال برای این بازی یکشنبه را سخت‌تر کرده و برای همین مجیدی که دیگر فراز کمالوند را هم در کادر فنی کنار خود نخواهد داشت، باید تیمش را با ترکیب متفاوتی به میدان بفرستد.
در ذوب آهن هم قاسم حدادی فر کاپیتان این تیم به دلیل پارگی رباط ادامه فصل را از دست داده و فرشاد محمدی مهر مدافع گلزن این تیم هم که در هفته‌های اخیر گل‌های زیبایی را روی شوت‌های از راه دور زده بود، ۳ اخطاره است و غایب خواهد بود.
استقلال و ذوب آهن تاکنون ۳۹ بار در لیگ برتر مقابل هم قرار گرفته‌اند که استقلال ۱۳ و ذوب آهن ۱۱ بار به پیروزی رسیده‌اند و ۱۵ بازی هم مساوی شده است که آخرین آن‌ها تساوی بدون گل بازی رفت بود.
البته در آن مسابقه محمود فکری سرمربی استقلال بود و رحمان رضایی هم هدایت اصفهانی‌ها را برعهده داشت، ولی حالا نیمکت‌های دو تیم تغییر کرده است. در مجموع این دیدارها، استقلال ۴۶ گل و ذوب‌آهن ۴۰ گل به ثمر رسانده‌اند.
نکته‌ای که درخصوص استقلال و ذوب آهن وجود دارد، این است که این دو تیم باید ۲۹ اردیبهشت در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برابر هم قرار بگیرند تا به این ترتیب این مسابقه محکی جدی برای آن مسابقه باشد.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید