موتورولا میان رده‌های بینظیر خود را ارائه کرد

موتورولا میان رده‌های بینظیر خود را ارائه کرد

موتورولا جدیدترین گوشی‌های سری موتو جی را در هند رونمایی کرد. این گوشی‌ها موتو جی ۶۰ (Motorola Moto G۶۰) و موتو جی ۴۰ فیوژن (Motorola Moto G۴۰ Fusion) نام دارند

کد خبر : ۹۳۵۹۴
بازدید : ۲۷۲۵
مدل جدید گوشی موتورولا
فرادید | شرکت موتورولا در روز سه‌شنبه ۲۰ آوریل ۲۰۲۱ (۳۱ فروردین ۱۴۰۰) از دو گوشی جدید با نام‌های Moto G۴۰ و Moto G۶۰ برای بازار هند رونمایی کرده که هر دو به دسته میانی بازار تعلق دارند و با وجود پشتیبانی نکردن از ۵G، امکانات مطلوب و قابل‌قبولی را نسبت به قیمت ارائه می‌کنند.

G۶۰ و G۴۰ در بسیاری از گزینه‌های کلیدی به یکدیگر شباهت داشته و تفاوت‌های مهم آن‌ها را باید در دوربین‌های اصلی و سلفی جست‌وجو کرد. این دو گوشی از لحاظ طراحی نیز تفاوتی با هم نداشته و به‌جز یک رنگ اضافی برای G۶۰، اختلاف دیگری را به نمایش نمی‌گذارند.

از این خانواده پیش از این Moto G۱۰ و Moto G۳۰ در رده پایین و Moto G۵۰ و Moto G۱۰۰ در سطح میانی و پیشرفته معرفی شده است.

به گزارش فرادید؛ موتورولا جدیدترین گوشی‌های سری موتو جی را در هند رونمایی کرد. این گوشی‌ها موتو جی ۶۰ (Motorola Moto G۶۰) و موتو جی ۴۰ فیوژن (Motorola Moto G۴۰ Fusion) نام دارند و از صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز LCD و باتری ۶،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۳۲G کوالکام استفاده می‌کنند.

به‌نوشته‌ی GSMArena و Android Authority، تفاوت بزرگ بین دو گوشی موتو G۶۰ و موتو G۴۰ فیوژن به دوربین مربوط می‌شود، جایی که مدل G۶۰ در دوربین اصلی‌اش به حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی ایزوسل HM۲ سامسونگ، اما مدل G۴۰ فیوژن در دوربین اصلی به حسگر ۶۴ مگاپیکسلی مجهز است.
میان رده های موتورولا
طی دو ماه گذشته موتورولا از گوشی‌های زیادی از جمله موتو جی ۱۰ و موتو جی ۳۰ و موتو جی ۵۰ رونمایی کرده است. اکنون قرعه به‌نام دو گوشی دیگر یعنی موتو جی ۶۰ و موتو جی ۴۰ فوزیون افتاده تا کلکسیون محصولات میان‌رده این شرکت را کامل کنند.

در فهرست بهترین گوشی‌های ۲۰۲۱ نام موتورولا اج اس به عنوان یکی از مهمترین محصولات موتورولا به چشم میخورد. اما موتورولا اج اس تنها محصولات کمپانی خوشنام در بازار میان رده‌ها نیست.

موتو جی ۶۰ به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های میان رده ۲۰۲۱ با نمایشگر ۶.۸ اینچی HDR۱۰ و پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی روانه بازار خواهد شد که برای یک میان رده مقرون به صرفه یکی از بهترین است. به علاوه قلب تپنده این محصول اسنپدراگون ۷۳۲G خواهد بود.
بر این اساس به نظر می‌رسد این محصول رقیب مهمی برای میان رده‌های هم قیمت خود در فهرست بهترین گوشی‌های سامسونگ ۲۰۲۱، بهترین گوشی‌های هواوی ۲۰۲۱ وبهترین گوشی‌های شیائومی ۲۰۲۱ باشد.

طراحی این محصول نیز در نوع خود منحصر به فرد است. دوربین سلفی آن به صورت حفره در وسط نمایشگر خودنمایی می‌کند و حسگر اثرانگشت آن در پشت لوگو موتورولا قرار دارد. در سمت راست گوشی نیز دکمه اختصاصی دستیار گوگل به چشم میخورد.
گوشی موتورولا
موتو جی ۴۰ فیوژن، محصول دیگر موتورولا است که مانند جی ۶۰ از نمایشگری با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و اسنپدراگون ۷۳۲G برخوردار است. اما دوربین اصلی آن یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی است. هر دو گوشی با اندروید ۱۱ معرفی خواهند شد و البته هنور از قیمت بهترین گوشی‌های موتورولا اطلاعی نداریم.

پنل پشتی این دو گوشی مشابه هم است. هر دو گوشی موتو جی ۶۰ و موتو جی ۴۰ میزبان دوربین سه‌گانه خواهند بود. تفاوت اصلی بین آن‌ها مربوط به وضوح دوربین اصلی است. G۶۰ دارای دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی است، در‌حالی‌که رزولوشن دوربین اصلی G۴۰ به ۶۴ مگاپیکسل کاهش یافته است.

حداکثر وضوح فیلم‌برداری دوربین اصلی هر دو گوشی ۴K/۳۰fps در حالت عادی و ۴K/۱۲۰fps در حالت اسلوموشن است و با تغییر وضوح به فول اچ‌دی نیز می‌توان با نرخ‌های ۳۰، ۶۰ و یا ۲۴۰ فریم در ثانیه فیلم‌برداری کرد. بالاترین نرخ فریم در ثانیه این دوربین‌ها در هنگام فیلم‌برداری اسلوموشن در وضوح اچ‌دی یا ۷۲۰p رخ می‌دهد که ۳۶۰ فریم در ثانیه است. دوربین اولتراواید، اما تنها در یک وضوح یعنی ۱۰۸۰p/۳۰fps فیلم‌برداری می‌کند.

همچنین دوربین‌های ماکرو و سنجش عمق آن‌ها وضوح یکسانی دارند. وضوح دوربین سلفی این دو گوشی برابر ۳۲ مگاپیکسل بوده و به‌صورت حفره در وسط صفحه‌نمایش خودنمایی می‌کند.
پنل پشتی موتورولا
در پنل پشتی گوشی‌ها نیز حسگر اثر انگشت به چشم می‌خورد و به‌همین دلیل احتمال آن وجود دارد که هر دو گوشی به صفحه‌نمایش LCD مجهز باشند. دکمه‌ی تنظیم صدا، دستیار صوتی گوگل و کلید پاور در سمت راست گوشی و شیار سیمکارت در سمت چپ گوشی قرار گرفته است.

گوشی موتو G۶۰ با ۴ یا ۶ گیگابایت رم به همراه ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد. همچنین یک باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی وظیفه تامین انرژی این گوشی را به‌عهده خواهد داشت. این گوشی با یک شارژر ۱۸ واتی به بازار عرضه خواهد شد.

دیگر عامل جذابیت این دو که البته در ضخامت و وزن گوشی‌ها نیز تأثیر بزرگی برجای گذاشته باتری ۶ هزار میلی آمپر ساعتی آن‌هاست که به گفته موتورولا تا ۵۴ ساعت قادر به تأمین انرژی دستگاه است. شارژر ظاهرا ۲۰ واتی این باتری، اما برای این ظرفیت چندان قدرتمند به‌نظر نمی‌رسد و پشتیبانی از Qucik Charge ۴.۰ نیز کمک چندانی به شارژ سریع‌تر آن نمی‌کند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید