قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۲۱

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۲۱

امروز ۲۱ اردیبهشت ماه، قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار تا لحظه تنظیم گزارش با ۰.۰۶ درصد کاهش به ۱۸۳۶ دلار رسید.

کد خبر : ۹۳۶۴۳
بازدید : ۱۵۴۸
طلای جهانی
فرادید | علیرغم کاهش بهای طلا، این فلز گرانبها همچنان در کانال ۱۸۰۰ قراردارد. قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۱ اردیبهشت ماه، با ثبت کاهش ۰.۰۶ درصد به ۱۸۳۶ دلار رسید.

این در حالی است که کم‌ترین قیمت طلا ۱۸۳۱ دلار و ۶۴ سنت و بیشترین قیمت آن ۱۸۳۸ دلار و ۷۲ سنت ثبت شده است.

به دنبال انتشار آمار‌های ضعیف‌تر از حد انتظار از بازار کار آمریکا که موجب افزایش امیدواری نسبت به پایین ماندن نرخ بهره شد و اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا را تقویت کرد، قیمت فلز زرد روز دوشنبه شاهد افزایش بود و در نزدیکی بالاترین رقم ۳ ماه اخیر در نوسان بود.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکت گفت: گزارش اشتغال آمریکا تقریبا شروع و پایان دادستان برای طلا در حال حاضر است. این گزارش انتظارات در خصوص ادامه سیاست انبساطی بانک مرکزی آمریکا را تقویت کرد. در حال حاضر طلا نیروی صعودی پیدا کرده و ۱۸۵۰ دلار سطح مهم بعدی است که این فلز هدف گرفته است.

با وجود سرعت زیاد بازسازی اقتصادی در کشور آمریکا بازار کار این کشور هنوز از آسیب وارد شده توسط پاندمی بیرون نیامده است و برخی آمار‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر ایجاد ۸ تا ۱۰ میلیون موقعیت شغلی برای بازگشت به شرایط قبل از کرونا نیاز است.

به گزارش فرادید؛ علاوه بر این حمله سایبری به یکی از مسیر‌های انتقال سوخت در آمریکا موجب اعلام شرایط اضطراری و ایجاد نگرانی‌هایی شد که می‌توانست با رشد قیمت طلا در ارتباط باشد.

گزارش روز جمعه وزارت کار آمریکا نشان داد اقتصاد این کشور در آوریل ۲۶۶ هزار شغل جدید ایجاد کرده است که بسیار پایینتر از یک میلیون شغل پیش بینی شده از سوی اقتصاددانان بود.

نرخ پایین بهره سبب کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار‌های امنی نظیر بازار طلا می‌شود و با کاهش ارزش دلار، فلز زرد را برای خریدارانی که از ارز‌های غیردلاری استفاده می‌کنند ارزان‌تر می‌سازد.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار در معاملات روز جاری تغییر چندانی نداشت و نزدیک به پایینترین حد خود در دو ماه گذشته ایستاد.

موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF طلا در جهان است، روز جمعه ۰.۶ درصد رشد کرد که نشان دهنده افزایش علاقه سرمایه گذاران به طلاست.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید