قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۲۹

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۲۹

قیمت بیت کوین، امروز ۲۹ اردیبهشت ماه با ثبت کاهش ۸.۷۶ درصدی به ۴۱,۰۷۱ دلار معادل ۹۷۴,۲۱۰,۴۶۲ تومان رسید.

کد خبر : ۹۳۹۱۹
بازدید : ۲۱۲۳
بیت کوین
فرادید | بیت کوین با ریزش سنگین همراه شد و به مرز ۴۰ هزار دلار رسید. امروز ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، قیمت بیت کوین با ۸.۷۶ درصد کاهش به ۴۱,۰۷۱ دلار معادل ۹۷۴,۲۱۰,۴۶۲ تومان رسید.

بیت کوین شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۷۶۷.۸۲ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۳۸.۲۸ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد و حجم مبادلات روزانه آن ۵۶.۱ میلیارد دلار است.

قیمت در ۲۴ ساعت اخیر -۹.۳۱% کاهش یافته است. بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ معادل ۶۴,۸۶۳.۰۹ دلار بوده که همینک %۳۶.۷۴ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۷۱ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

به گزارش فرادید؛ چند روز گذشته برای بیت کوین روز‌های خوبی نبود. به دنبال اظهار نظر‌های جنجالی اخیر مدیر عامل تسلا در توییتر، قیمت این دارایی حدود ۱۸۰۰۰ دلار کاهش یافت.

ناتوانی بیت کوین در از سرگیری جریان صعودی سال ۲۰۲۱، همچنان باعث شده است چیرگی بیت کوین بر بازار به کمترین حد خود در سه سال گذشته یعنی در حدود ۴۰ ٪ برسد. سرمایه بازار این دارایی نیز زیر ۸۵۰ میلیارد دلار قرار دارد.

به گزارش کوین تلگراف، همزمان با کاهش ارزش بیت کوین در واکنش به توییت‌های ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا، سلطه آلت کوین‌ها به بالاترین سطح در حدود سه سال گذشته رسیده است. داده‌های وب‌سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) حاکی از آن است که ارزش بازار بیت کوین، تا لحظه نگارش این خبر، به ۴۰.۳ درصد کل ارزش بازار ارز‌های دیجیتال رسیده که کمترین میزان از ژوئن سال ۲۰۱۸ است.

علاوه بر نوسان همیشگی بیت‌کوین که امری اثبات شده است، این بالا و پایین شدن ارزش آن، باعث شده برخی از کارشناسان بازار رمزارز سرمایه‌گذاران را تشویق کنند که تصویر بزرگ‌تر را ببینند، چرا که ممکن است از سقوط اخیر قیمت بیت‌کوین نگران باشند.

تکرار این الگو بدان معنی است که بعضی کارشناسان حتی ادعا می‌کنند هنوز امکان دارد بیت‌کوین طی ماه‌های آینده رکورد جدید بالاترین قیمت را بزند.

هنوز بسیار زود است که بگوییم سقوط اخیر بیت‌کوین به معنای پایان روند صعودی سال ۲۰۲۰‌ـ۲۰۲۱ بوده یا اینکه فقط افتی در راه رسیدن به قیمت‌های بالاتر باشد، اما آخرین‌بار که ارزش بیت‌کوین به زیر ۴۵ هزار دلار سقوط کرد تنها در مدت‌زمان دو هفته به بیش از ۶۰ هزار دلار رسید.

بنا به نظرسنجی جدید از دانشگاهیان و اشخاص صاحب‌نظر عرصه رمزارز‌ها می‌توان نتیجه گرفت که بیش از ۹۵ درصد آن‌ها معتقدند روند صعودی بهای آن دست‌کم تا ماه ژوئیه ادامه خواهد داشت و دو سوم از آنان پیش‌بینی می‌کنند بیت‌کوین تا بعد از اکتبر ۲۰۲۱ به اوج خود نخواهد رسید.

دیگران اخطار داده‌اند که آخرین سقوط قیمت بیت‌کوین اثبات کرد سرمایه‌گذاری در رمزارز‌ها بیش از حد خطرناک است.

آنتونی ترنچف، از شرکای مدیر شرکت مدیریت دارایی‌های دیجیتال نکسو، گفت: «وقتی که سروصدا بخوابد و احساسات فرو نشیند، همه به یاد خواهیم آورد که تسلا هنوز بیت‌کوین‌های خود را نگه داشته است. حتی اگر این وضعیت اخیر را تجمیع یا تحکیم این رمزارز ببینیم، بیت‌کوین در حال سفت کردن جای پای خود است و آمادگی دارد که حرکت صعودی بعدی خود را به سمت رقم کلیدی ۷۵ هزار دلار شروع کند.»
قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید