انتشار نسخه‌ی اندروید کلاب هاوس

انتشار نسخه‌ی اندروید کلاب هاوس

انتشار جهانی کلاب هاوس اندروید تا چند روز آینده اتفاق خواهد افتاد. نسخه اندروید این اپلیکیشن مدتی پیش در گوگل پلی آمریکا در دسترس قرار گرفته بود.

کد خبر : ۹۳۹۵۴
بازدید : ۳۰۵۵
تا چند روز آینده نسخه‌ی اندروید کلاب هاوس منتشر خواهد شد
فرادید | با گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی با اپلیکیشن جدیدی به نام «کلاب هاوس» (Club House) برخورد می‌کنید که در این پلتفرم افراد می‌توانند به طور زنده با یکدیگر صحبت کنند و نظرات خود را به اشتراک بگذارند. در این اپلیکیشن بر خلاف سایر شبکه‌های اجتماعی تنها می‌توانید از صوت برای برقراری ارتباط استفاده کنید. نکته مهمی که در رابطه با کلاوب هاوس باید مطرح کرد این است که این اپلیکیشن بخش اصلی وظیفه خود یعنی جنبه «اجتماعی» شبکه‌های اجتماعی را پر رنگ کرده است.

به گزارش فرادید؛ انتشار جهانی کلاب هاوس اندروید تا چند روز آینده اتفاق خواهد افتاد. نسخه اندروید این اپلیکیشن مدتی پیش در گوگل پلی آمریکا در دسترس قرار گرفته بود.

نسخه اندرویدی کلاب هاوس در ۱۸ ماه مه (۲۸ اردیبهشت) در برزیل، ژاپن و روسیه و سه روز بعد در هند و نیجریه قابل دسترس خواهد بود. هرچند گاهی نام یک شبکه اجتماعی بر سر زبان‌ها می‌افتد. یک روز فیس‌بوک، یک روز اینستاگرام، یک روز تیک‌تاک و حالا نوبتی هم که باشد نوبت یک شبکه اجتماعی به نام کلاب هاوس است. همه کاربران در سراسر جهان تا بعدازظهر ۲۱ ماه مه (۳۱ اردیبهشت) به این اپلیکیشن دسترسی خواهند داشت.
تا چند روز آینده نسخه‌ی اندروید کلاب هاوس منتشر خواهد شد کلاب هاوس نام یک شبکه اجتماعی یک ساله است که و در زمانی که مردم بیشتر کشور‌ها به دلیل شیوع کرونا در قرنطینه به سر می‌بردند بدون اتکا به عکس، نوشته و یا ویدئو تنها بر پایه صوت شروع به کار کرد. شرکت کلاب هاوس پس از صرف چند ماه زمان برای طراحی اپلیکیشن اندرویدی خود، نسخه آزمایشی بتای آن را نهم ماه مه (۱۹ اردیبهشت) در آمریکا عرضه کرد. نسخه آیفون کلاب هاوس از مارس ۲۰۲۰ موجود بوده است.

کلاب هاوس در آوریل سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد، این شبکه یک ماه بعد در ماه مه توانست ۱۰ میلیون دلار سرمایه اولیه و خرید ۲ میلیون دلاری سهام موجود از شرکت خطرپذیر اندریسن هورویتس محبوبیت قابل توجهی پیدا کند. بر اساس گزارش انگجت، با وجود این که اپلیکیشن اندرویدی کلاب هاوس همچنان در مرحله آزمایشی قرار دارد، اما این شرکت انگیزه قوی برای توسعه سریع دارد. فیس بوک، توییتر و سایر غول‌های اینترنتی در حال عرضه سرویس‌های مشابه کلاب هاوس هستند تا از موفقیت این شبکه اجتماعی صوتی برخوردار شوند و کاربران را در پلتفرم‌های اجتماعی خود نگه دارند.
تا چند روز آینده نسخه‌ی اندروید کلاب هاوس منتشر خواهد شد
کلاب هاوس در تلاش است تا کاربران جدید به جای رفتن به شبکه‌های اجتماعی دیگر، در این پلتفرم بمانند. طبق آمار شرکت سنسور تاور، اپلیکیشن کلاب هاوس در فوریه بیش از ۹ میلیون بار دانلود شد، اما این آمار در آوریل به پایین یک میلیون دانلود کاهش پیدا کرد. کاهش دانلود کاربران نشان دهنده کندی رشد این سرویس شبکه اجتماعی است که از زمان راه اندازی در یک سال گذشته محبوبیت سریعی را تجربه کرد و خود را به عنوان یک پدیده سیلیکون، ولی شناساند.

با کلاب هاوس بیشتر آشنا شویم

کلاب هاوس در آوریل سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد درست در زمانی که شیوع کرونا روز به روز افزایش می‌یافت و افراد بیشتری دورکار یا در قرنطینه قرار می‌گرفتند. این شبکه یک ماه بعد در ماه مه توانست ۱۰ میلیون دلار سرمایه اولیه و خرید ۲ میلیون دلاری سهام موجود از شرکت خطرپذیر اندریسن هورویتس محبوبیت قابل توجهی پیدا کند و براساس اطلاعاتی که در بخش ویکی‌پدیای این شبکه اجتماعی دیده می‌شود، از دسامبر سال ۲۰۲۰، این برنامه۶۰۰ هزار کاربر ثبت شده داشت که فقط با دعوتنامه برای کاربران سیستم عامل ios در دسترس بود.
تا چند روز آینده نسخه‌ی اندروید کلاب هاوس منتشر خواهد شد
البته همچنان هم اپلیکیشن این شبکه اجتماعی در اختیار کاربران سیستم عامل ios قرار دارد و به گفته صاحبان این شبکه اجتماعی بزودی نسخه اندروید آن هم روانه بازار می‌شود. هرچند که همین حالا هم برخی کاربران اندروید با استفاده از نسخه غیر اصل امکان استفاده از کلاب هاوس را دارند. حضور افراد شاخص دنیای سیاست، تکنولوژی و سرگرمی توانست در عرض ۹ ماه کلاب هاوس را به یک یونیکورن یا همان تک‌شاخ تبدیل کند.
در اوایل سال ۲۰۲۱، این اپ بیش از ۵ میلیون دانلود از اپل استور داشته و ارزش آن نزدیک به یک میلیارد دلار رسیده است. در حال حاضر تنها از طریق دعوتنامه افراد می‌توانند عضو کلاب هاوس شوند، اتفاقی که پیش از این نیز درمورد شبکه اجتماعی‌ای مانند فیس‌بوک یا حتی جی‌میل شاهد آن بودیم.

در این پلتفرم افراد می‌توانند به‌طور زنده با یکدیگر صحبت کنند و نظرات خود را به اشتراک بگذارند. در این اپلیکیشن برخلاف سایر شبکه‌های اجتماعی تنها می‌توانید از صوت برای برقراری ارتباط استفاده کنید. نکته‌ای که به باور برخی کارشناسان جنبه «اجتماعی» شبکه‌های اجتماعی را پررنگ کرده است.
تا چند روز آینده نسخه‌ی اندروید کلاب هاوس منتشر خواهد شد
در واقع چیزی که کلاب هاوس را از دیگر شبکه‌های اجتماعی متفاوت می‌کند، این است که بدون متن، عکس و ویدئو توانسته تنها از طریق صوت، میلیون‌ها کاربر را شیفته خود کند. در این شبکه اتاق‌ها یا Room‌های مختلفی با موضوعات گوناگونی وجود دارد که همه اتفاق‌ها در آن زنده و همزمان از طریق گفتگو بین افراد رخ می‌دهد. شما می‌توانید خودتان یک اتاق مجازی ایجاد کنید یا به اتاق مجازی‌ای که دیگران ساخته‌اند بپیوندید. البته همه افراد در یک اتاق با هم نمی‌توانند شروع به صحبت کنند و هر اتاق یک یا چند مدیر برای مدیریت بحث‌ها دارد. هنگام عضویت در این شبکه اجتماعی می‌توانید موضوعات مورد علاقه خود را انتخاب کنید تا این اپلیکیشن وقتی گروه‌هایی در مورد این موضوع صحبت می‌کنند به شما خبر دهد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید