قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۳۰

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۳۰

قیمت بیت کوین امروز ۳۰ اردیبهشت ماه با ثبت کاهش ۱۰.۶۹ درصد به ۳۷,۰۹۵ دلار معادل ۹۱۲,۴۱۶,۸۰۹ تومان رسید.

کد خبر : ۹۳۹۵۶
بازدید : ۲۵۳۸

بیت کوین

فرادید | بیت کوین با یک ریزش سنگین به کانال ۳۷ هزار دلار سقوط کرد. امروز ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، قیمت بیت کوین با ۱.۶۹ درصد کاهش به ۳۷,۰۹۵ دلار معادل ۹۱۲,۴۱۶,۸۰۹ تومان رسید.

بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ معادل ۶۴,۸۶۳.۰۹ دلار بوده که همینک %۴۲.۳۹ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۷۱ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

روز چهارشنبه یکی از کم سابقه‌ترین ریزش‌های ارز‌های دیجیتالی در طول تاریخ آن‌ها رقم خورد: در ساعاتی از معاملات روزانه، بیتکوین به عنوان باارزش‌ترین ارز دیجیتالی جهان ۱۲ هزار دلار از ارزش خود را از دست داد و تا ۳۰ هزار دلار هم سقوط کرد.

این سقوط منجر به افت ارزش بازار بیت کوین به ۵۷۴.۲ میلیارد دلار شد و ۴۱,۹۴ درصد از کل سرمایه بازار رمزارز‌ها را به خود اختصاص داده است. رکورد ارزش بازار بیت کوین قبلا ۱,۱۸۴.۹ میلیارد دلار ثبت شده است.

به گزارش فرادید به نقل از بلومبرگ به دنبال بیانیه بانک مرکزی چین مبنی بر عدم استفاده از ارز‌های مجازی به عنوان یک شیوه پرداخت، ارزش بیت کوین و سایر ارز‌های مجازی سقوط کرد.

طبق بیانیه رسمی بانک مرکزی چین، ارز‌های مجازی را نمی‌توان در بازار استفاده کرد، چون ارز‌های واقعی نیستند و موسسات مالی و پرداخت اجازه قیمت‌گذاری محصولات و خدمات خود را با ارز‌های مجازی ندارند.

همچنین طی دو سه روز گذشته ایلان ماسک با یک توئیت یک کلمه‌ای باعث شد تا قیمت بیت کوین سقوط کند. بر همین اساس سهام شرکت تسلا سقوط سنگینی را تجربه کرده و باعث شود که ایلان ماسک جایگاه ثروتمندترین فرد جهان را از دست بدهد.

حالا این سرمایه‌دار بزرگ آمریکایی به جایگاه سومین ثروتمند جهان تنزل پیدا کرده است.

از سوی دیگر داده‌های بلاک چین نشان می‌دهد اصلاح در بازار بیت کوین که قیمت این ارز دیجیتال را بیش از ۴۰٪ نسبت به اوج آن در ۶۴،۰۰۰ دلار کاهش داد، ممکن است به‌دلیل فروش ناشی از هراس سرمایه‌گذارانی باشد که در بازار صعودی اخیر اقدام خرید کرده‌اند. گفته می‌شود که معامله‌گران حرفه‌ای در این سقوط، در حال خرید بیشتر هستند.

با وجود افت مجدد قیمت بیت کوین و رسیدن به زیر سطح ۴۰ هزار دلار، تحلیل گران هنوز نشانه‌های مثبتی را در روند این ارز مشاهده کرده اند. به گفته لارک دیویس، روند نزولی اخیر باعث شده بیت کوین به منطقه اشباع فروش برسد که این نشان می‌دهد دوره افت به اوج خود نزدیک شده است.

برخی دیگر معتقدند به محض اتمام فشار فروش دوره بازیابی آغاز خواهد شد و مومنتوم صعودی بازخواهد گشت.
قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید