قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۰۳/۰۱

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۰۳/۰۱

قیمت هر اونس طلای جهانی امروز اول خرداد ماه ۱۴۰۰، با ثبت افزایش ۰.۰۴ درصد به ۱۸۸۱ دلار و ۲۱ سنت رسید.

کد خبر : ۹۳۹۸۴
بازدید : ۱۵۸۴
طلا
فرادید | امروز اول خردادماه ۱۴۰۰ قیمت هر اونس طلای جهانی با افزایش ۰.۰۴ درصد به ۱۸۸۱ دلار و ۲۱ سنت رسید. این درحالی است که کمترین قیمت طلا در بازار ۱۸۷۹ دلار و بیشترین قیمت آن ۱۸۸۲ دلار و ۱۵ سنت ثبت شده است.

در شرایطی که دورنمای اقتصادی نامعلوم است و این بانک مرکزی آمریکا را مجبور می‌کند همچنان سیاست‌های پولی انبساطی را ادامه دهد، تحلیلگران با آغاز افزایش فشار‌های تورمی، منتظر صعود طلا به سطح ۱۸۹۰ دلار هستند.

به گزارش فرادید؛ تحلیلگران می‌گویند طلا در موقعیت خوبی قرار دارد. زیرا سرمایه گذاران به دنبال پناهگاه امن دارایی در برابر تورم هستند.

شاخص ارزش دلار در نزدیکی پایین‌ترین رقم‌های چند هفته گذشته باقی ماند و در مسیر ثبت کاهش هفتگی قرار گرفت. تضعیف دلار سبب افزایش جذابیت طلا برای خریدارانی می‌شود که با ارز‌های غیردلاری خرید می‌کنند.

افزایش نگرانی در مورد تورم و نگرانی در مورد سیاست‌های پولی، سرمایه گذاران را به بازگشت به فلز زرد سوق می‌دهد و داده‌های رسمی هفته گذشته نشان داد که ایالات متحده بالاترین نرخ تورم در ۱۲ سال گذشته را ثبت کرده است که به طور سالانه در اردیبهشت ۴.۲ درصد رسیده است.

- قیمت طلا قبل از تغییر در سه ماهه دوم از بازده بالای اوراق قرضه رنج می‌برد، اما بهبود این امر با اطمینان خاطر مکرر مقامات فدرال رزرو انجام شد مبنی بر اینکه آن‌ها حتی با فشار‌های تورمی در بازار‌های کالایی به فکر افزایش نرخ بهره یا قطع خرید اوراق بهادار نیستند. در نتیجه، بازده واقعی در اثر افزایش انتظارات تورمی کاهش یافته و باعث جذابیت بیشتر طلا و احیای علاقه سرمایه گذاران به این فلز گرانبها می‌شود.

وجوه قابل معامله در بورس و مدیران دارایی در هفته‌های اخیر به ویژه با تضعیف دلار، میزان معاملات خود را افزایش داده اند.

- جان فینی، مدیر توسعه تجارت در باغ طلای استرالیا «Guardian Gold Australia» می‌گوید: به نظر می‌رسد که در نهایت نگرانی‌های مربوط به تورم در حال تبدیل شدن به قیمت‌های بالاتر برای فلزات گرانبها است و سرمایه گذاران در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله «ETF» بار دیگر به خریداران خالص تبدیل شده اند.

- رابرت کاپلان، رئیس فدرال رزرو در دالاس گفت که انتظار دارد فشار‌های قیمت در سال ۲۰۲۲ کاهش یابد.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید