اس پلِید (S Plaid)؛ سریع‌ترین خودروی تسلا

اس پلِید (S Plaid)؛ سریع‌ترین خودروی تسلا

خورو جدید قرار است از صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در کمتر از دو ثانیه شتاب بگیرد.

کد خبر : ۹۴۰۱۸
بازدید : ۵۴۰۳۷
اس پلِید (S Plaid)
نمونه جدید مدل اس؛ سریع‌ترین محصول خودرویی است که تاکنون ساخته شده است

ایلان ماسک می‌گوید تحویل سفارش‌های مشتریان خودرو تسلا مدل اس پلِید (S Plaid) به زودی آغاز خواهد شد.

به گفته مدیر اجرایی این شرکت، تسلا مراسم تحویل سفارش‌ها را در روز سوم ژوئن (۲۰۲۱) در کارخانه خود در کالیفرنیا برگزار خواهد کرد.

او همچنین گفت که نمونه جدید مدل اس، «سریع‌ترین محصول خودرویی است که تا کنون ساخته شده است. از صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در کمتر از دو ثانیه» اگر این ادعا درست باشد، نمونه جدید مدل اس - (از خانواده خودرو‌های صندوق‌دار) - قادر خواهد بود با شتابی بیش از هر محصول دیگری حرکت کند، حتی سریع‌تر از خودرو‌هایی که بیشتر اسپورت به نظر می‌رسند.

مدل اس پلِید حتی از خودروی مشهور اتاقک بزرگ تسلا نیز قدرتمندتر خواهد بود. این خودرو قرار است حتی از مدل «لودیکروس» که در حال حاضر از جمله سریع‌ترین محصولات تسلا محسوب می‌شود نیز سریع‌تر باشد.
انتظار می‌رفت که نخستین تحویل سفارش مشتریان در ماه فوریه برسد، اما تحویل سفارش‌ها با تاخیر مواجه شد. این مسئله مشابه مشکلات مربوط به کمبود تراشه است که همه چیز از وسایل نقلیه الکتریکی مانند تسلا تا پلی استیشن ۵ را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نسخه پلِید مدل اس در بریتانیا از قیمت ۱۱۰ هزار و ۹۸۰ پوند آغاز می‌شود. مشتریان همچنین می‌توانند ۳۰ هزارپوند دیگر برای «پلِید پلاس» (Plaid+) با توان (اسب بخار) بیشتر نیز پرداخت کنند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید