محصولات جدید اپل و کمک توان‌خواهان

محصولات جدید اپل و کمک توان‌خواهان

این قابلیت‌ها شامل گزینه‌ای برای کنترل ساعت اپل بدون نیاز به لمس آن است. در عوض، کاربران می‌توانند با استفاده از حرکات دست، مانند مشت کردن دست، امکانات ساعت را فعال کنند.

کد خبر : ۹۴۰۸۰
بازدید : ۲۰۸۹
محصولات جدید اپل
بهترین فناوری جهان باید پاسخگوی نیاز‌های همگان باشد

اپل از شماری قابلیت جدید (accessibility updates) رونمایی کرده است که هدف آن‌ها افزایش دسترسی به امکانات محصولات این شرکت و قابلیت استفاده از آن‌ها برای همگان است.

قابلیت‌های جدید به مناسبت «روز جهانی آگاهی از دسترس‌پذیری [امکانات برای افراد مبتلا به نارسایی‌های بدنی]» رونمایی شده است و در اواخر امسال (۲۰۲۱) به بازار ارائه خواهد شد.

این قابلیت‌ها شامل گزینه‌ای برای کنترل ساعت اپل بدون نیاز به لمس آن است. در عوض، کاربران می‌توانند با استفاده از حرکات دست، مانند مشت کردن دست، امکانات ساعت را فعال کنند.

اپل می‌گوید که این کار را با استفاده از حسگر‌هایی داخل ساعت انجام می‌دهد که می‌توانند نحوه حرکت عضلات و تاندون‌های کاربر را ردگیری کنند. اپل می‌گوید که این قابلیت‌ها می‌تواند به کاربرانی که از نظر تحرک دچار محدودیت هستند یا اندام‌های خارج از اندازه طبیعی دارند، امکان کنترل ساعت اپل را بدهد.

به‌روزرسانی‌های جدید در نرم‌افزار نیز قابلیت استفاده از دستگاه‌های ردیابی حرکت‌های چشم تولید دیگر شرکت‌ها را برای آی‌پد فراهم می‌کند. این قابلیت این امکان را به کاربران می‌دهد که تبلت خود را فقط با چشم کنترل کنند. این قابلیتی است که بیشترین شباهت را به رایانه‌های شخصی رومیزی مانند مک‌بوک دارد.

اپل همچنین بنا دارد قابلیت صوتی پس‌زمینه‌ای جدیدی را با هدف حمایت از تنوع در توانایی‌های عصبی (neurodiversity) به بازار معرفی کند.
این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که صدا‌های مختلف، مانند ضرباهنگ‌هایی خاص یا صدا‌هایی مانند صدای اقیانوس را پخش کنید و با اجرای آن‌ها در پس‌زمینه اطمینان حاصل کنید که صدا‌های روزمره باعث حواس‌پرتی یا آزارتان نمی‌شود.

اواخر سال جاری (۲۰۲۱)، اپل همچنین مجموعه جدیدی از صورتک‌ها، موسوم به مموجی (Memoji)، را معرفی می‌کند که هدف آن انعکاس بهتر تنوع موجود بین کاربران است. این موارد شامل گزینه افزودن لوله اکسیژن، سمعک یا باند‌پیچی سر به صورتک‌ها است.

به‌روزرسانی دیگری که به بازار عرضه خواهد شد، شامل بهبود فناوری «روخوانی» (VoiceOver) برای توصیف بهتر تصاویر و نیز پشتیبانی بهتر از سمعک و تنظیمات جدید صفحه و اندازه متفاوت برای نمایش متن است.

ویژگی‌های جدید محدود به به‌روزرسانی متعارف نرم‌افزاری شرکت اپل (که منحصر به سیستم عامل خود اپل است) نیست. اپل همچنین خبر می‌دهد که سرویس جدیدی به نام «وقت اشاره» (SignTime) را روانه بازار خواهد کرد که به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از زبان اشاره با خدمات مشتری شرکت‌ها ارتباط برقرار کنند.
این زبان از زبان اشاره آمریکایی، بریتانیایی و فرانسوی پشتیبانی خواهد کرد و به گفته اپل در آینده به طرز گسترده‌تری به دیگر زبان‌ها توسعه خواهد یافت.

سارا هرلینگر، مدیر ارشد سیاست و برنامه‌های دسترس‌پذیری جهانی اپل، در بیانیه‌ای گفت: «ما در اپل، مدت‌هاست که احساس می‌کنیم بهترین فناوری جهان باید پاسخگوی نیاز‌های همگان باشد. از این رو، تیم‌های ما بی‌وقفه برای ایجاد قابلیت دسترسی به همه امکانات محصولاتمان برای همگان، تلاش می‌کنند.»

او گفت: «با قابلیت‌های جدید، ما مرز‌های نوآوری را با فناوری‌های نسل بعدی جابه‌جا می‌کنیم تا عملکرد و لذت استفاده از فناوری اپل را برای افراد بیشتری به ارمغان آوریم. بی‌صبرانه منتظر سهیم کردن کاربرانمان در استفاده از این قابلیت‌ها هستیم.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید