شکنجه صاحبخانه‌ها در سرقت سریالی

شکنجه صاحبخانه‌ها در سرقت سریالی

یکی از خانه‌هایی که برای سرقت رفته بودیم زوج سالخورده‌ای بودند که خیلی مقاومت کردند. مجبور شدیم آن‌ها را بشدت کتک بزنیم تا رمز گاوصندوق و کلید را بگیریم.

کد خبر : ۹۴۱۰۴
بازدید : ۲۱۵۳

سارقین خشن

دو عضو باند سرقت مسلحانه خانه‌های شمال پایتخت که با گروگانگیری و ضرب و جرح اعضای خانه اقدام به سرقت می‌کردند از سوی پلیس دستگیر شدند.

چندی قبل مرد جوانی هراسان با پلیس تماس گرفت و از سرقت خانه پدری اش خبر داد و گفت: چند مرد مسلح وارد خانه پدرم شده‌اند و پس از بستن دست و پای آنها، در اتاقی حبس و اموال شان را سرقت کرده‌اند.

پس‌از حضور تیم پلیس در خانه زوج سالخورده بلافاصله آن‌ها را به بیمارستان منتقل کردند و مرد جوانی که موضوع را به پلیس خبر داده بود به مأموران گفت: امروز هر چه با خانه مادرم تماس گرفتم تلفن را پاسخ نداد. تلفن‌های همراه شان را نیز جواب نمی‌دادند و همین مسأله باعث نگرانی‌ام شده بود.
مادرم هر روز ظهر با من و خواهر و برادر‌های دیگرم تماس می‌گرفت. اما وقتی فهمیدم با خواهر و برادرانم هم حرف نزده مطمئن شدم که اتفاقی برایشان رخ داده و بلافاصله خودم را به خانه رساندم.

او ادامه داد: چندین بار زنگ زدم، اما کسی در را باز نکرد، در نهایت با کلیدی که داشتم وارد خانه شدم. به محض ورود به خانه شوکه شدم همه جا به هم ریخته بود. از داخل یکی از اتاق‌ها صدای ناله ضعیفی شنیدم. در را که باز کردم با بدن نیمه جان پدر و مادرم مواجه شدم که مورد شکنجه قرار گرفته بودند. فوراً با پلیس و اورژانس تماس گرفتم.

شکنجه برای کلید گاوصندوق

به‌دنبال سرقت از زوج سالخورده، موضوع به کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت اعلام شد.

زن سالخورده در تحقیقات گفت: داخل خانه نشسته بودیم که صدایی از حیاط شنیدیم ناگهان چند مرد در حالی که صورت‌هایشان را پوشانده بودند وارد خانه‌مان شدند. آن‌ها کلید گاوصندوق را می‌خواستند، اما من و همسرم مقاومت کردیم به همین دلیل ما را به قصد مرگ کتک زده و دست و پاهایمان را بستند.
همسرم که حال مرا وخیم دید، جای کلید گاوصندوق را به آن‌ها گفت، سارقان مسلح مقدار زیادی طلا و دلار از گاوصندوق خانه‌مان سرقت کردند.

سرقت‌های سریالی

در نخستین گام کارآگاهان به سراغ دوربین‌های مداربسته اطراف خانه ویلایی رفته و در بازبینی دوربین‌ها مشخص شد چهار مرد در حالی که صورت هایشان را با نقاب پوشانده و یکی از آن‌ها اسلحه به‌دست داشت، وارد خانه زوج سالخورده شدند. پس از سرقت هم سوار خودرو شده و فرار کردند.

در حالی که تحقیقات برای شناسایی سارقان ادامه داشت، کارآگاهان با سرقت‌های مسلحانه دیگری در محدوده شمال پایتخت مواجه شدند. درتمامی سرقت‌ها مردان نقاب دار اسلحه به‌دست وارد خانه‌های ویلایی شده و اقدام به سرقت مسلحانه می‌کردند.

ردپای سارق سابقه دار

در ادامه بررسی‌ها، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت یکی از سارقان را که مجرمی سابقه دار بود شناسایی کرده و هویت وی به‌نام شاهرخ به دست آمد.

کارآگاهان مخفیگاه سارق حرفه‌ای را به‌صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند و پس از هماهنگی با بازپرس شعبه اول دادسرای ویژه سرقت، در عملیاتی ویژه وارد مخفیگاه او شده و شاهرخ و یکی دیگر از اعضای باند را دستگیر کردند. از مخفیگاه آن‌ها تعدادی از وسایل سرقتی نیز کشف شد و متهمان به ناچار به سرقت‌های مسلحانه و سریالی با همدستی چند نفر از دوستان شان اعتراف کردند. تلاش برای دستگیری سایر اعضای باند ادامه دارد.

گفتگو با سردسته باند

قبلاً به چه اتهامی بازداشت شدی؟
سرقت از خانه. وقتی به زندان افتادم آنقدر شگرد‌ها و شیوه‌های مختلف یاد گرفتم که وسوسه شدم بعد از آزادی به سرقت هایم ادامه دهم البته این بار مسلحانه.

چرا مسلحانه؟
چون همه از اسلحه می‌ترسند و مقاومت نمی‌کنند. به شیوه توپی زنی وارد خانه‌های ویلایی شمال تهران می‌شدیم. اگر صاحبخانه داخل خانه بود که با تهدید اسلحه او و اعضای خانه‌اش را گروگان می‌گرفتیم و نقشه سرقت را اجرا می‌کردیم. فقط هم پول و دلار و طلا و وسایل با ارزش مثل فرش‌های نفیس و گاهی اوقات حتی تلویزیون هم سرقت می‌کردیم.

چرا صاحبخانه را کتک می‌زدید؟
اگر مقاومت می‌کردند، آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار می‌دادیم. یکی از خانه‌هایی که برای سرقت رفته بودیم زوج سالخورده‌ای بودند که خیلی مقاومت کردند. مجبور شدیم آن‌ها را بشدت کتک بزنیم تا رمز گاوصندوق و کلید را بگیریم. خودمان فکر می‌کردیم که پیرزن و پیرمرد زیر شکنجه‌های ما مرده‌اند، اما شانس آوردیم و زنده ماندند.
منبع: رونامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید