دلار، محدوده ۲۳ هزار را شکست

دلار، محدوده ۲۳ هزار را شکست

به نظر می‌رسد زمانی که قیمت اسکناس آمریکایی به زیر مرز ۲۳ هزار تومانی بازگردد، فروش‌ها در بازار سکه نیز افزایش پیدا کند. در شرایط فعلی شکست محدوده ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومانی، انتظار معامله‌گران برای رشد دلار تا کانال ۲۴ هزار تومان را زیاد کرده است.

کد خبر : ۹۴۲۰۰
بازدید : ۱۸۵۰

سکه امامی دو کانال رشد قیمت را ثبت کرد و با قدرت، محدوده مقاومتی ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی را شکست. روز چهارشنبه فلز گرانبهای داخلی از همان ابتدای روز تمایلات افزایشی داشت و در نهایت ساعت ۴ بعدازظهر در محدوده ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قرار گرفت.

این سطح قیمتی ۱۸۰ هزار تومان بالاتر از روز سه‌شنبه بود و موجب شد که انتظارات افزایشی سکه‌بازان بیشتر شود.

تحلیلگران فنی باور دارند تا زمانی که سکه بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نوسان کند، شانس ورود خریداران جدید به بازار بیشتر خواهد بود. دلیل صعود یکباره قیمت سکه در روز پنجم هفته، افزایش بهای اونس طلا در بازار‌های جهانی بود.
طلا دیروز تا ساعت ۵ بعدازظهر بالای مرز هزار و ۹۰۰ دلار نوسان کرد و موجب شد که انتظارات افزایشی در بازار سکه تقویت شود.
در کنار این، دیروز روند بهای دلار نیز در بازار داخلی افزایشی بود. ساعت ۴ بعدازظهر، اسکناس آمریکایی با قیمت ۲۳ هزار و ۲۵۰ تومان معامله شد که افزایشی ۱۵۰ تومانی نسبت به قیمت روز سه‌شنبه داشت. به گفته برخی فعالان، در شرایطی که هم روند دلار و هم روند طلا از افزایش قیمت سکه حمایت می‌کردند، طبیعی بود که سطح خریداران در بازار افزایش پیدا کند.

ارزش ذاتی سکه بالاتر از بازار

روز گذشته قیمت سکه راه صعود را در پیش گرفت، ولی نتوانست با ارزش ذاتی خود تطبیق پیدا کند. ساعت ۴ بعدازظهر دیروز، ارزش ذاتی سکه در محدوده ۱۰ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان قرار داشت که ۱۴۰ هزار تومان بیشتر از قیمت بازاری فلز گرانبهای داخلی بود.
برخی معامله‌گران باور داشتند، چنین فاصله‌ای به معنای آن است که خریداران برای ورود به بازار سکه احتیاط می‌کنند. اقتصاد‌نیوز گزارش داده است که مهم‌ترین دلیل احتیاط معامله‌گران سکه می‌تواند هراس از افت یکباره دلار باشد. برخی سکه‌بازان عنوان می‌کنند که ممکن است در خردادماه، بخشی از تحریم‌ها برداشته شوند و این مساله قیمت دلار را به صورت یکباره پایین ببرد.
در صورتی که سکه‌بازان اطمینان پیدا کنند خبری از ریزش دلار نیست، با قدرت بیشتری در بازار حضور خواهند یافت. در این میان، تحلیلگران فنی باور دارند که سکه در صورتی که بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی تثبیت شود، می‌تواند ارقام بالاتری را نیز به چشم ببیند.
سکه مدت‌ها در بازه ۹ میلیون و ۸۰۰ تا ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار داشت. در این شرایط، شکست سقف این بازه قیمتی، انتظارات افزایشی را در بازار تقویت کرد. در بازار دلار نیز ماندن این ارز بالای مرز ۲۳ هزار تومان، خوش‌بینی نسبت به آینده قیمت را بالا برده است.
به نظر می‌رسد زمانی که قیمت اسکناس آمریکایی به زیر مرز ۲۳ هزار تومانی بازگردد، فروش‌ها در بازار سکه نیز افزایش پیدا کند. در شرایط فعلی شکست محدوده ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومانی، انتظار معامله‌گران برای رشد دلار تا کانال ۲۴ هزار تومان را زیاد کرده است.

رشد دلار برخلاف انتظارات؟

عده‌ای از معامله‌گران باور داشتند، تایید صلاحیت رئیس‌کل بانک مرکزی موجب خواهد شد که خریداران از بازار عقب‌نشینی کنند.
با این حال، اتفاقی که در بازار رخ داد، برخلاف دیدگاه گروه یاد‌شده بود. دلار در پنجمین روز هفته و دو روز پس از تایید صلاحیت‌ها، توانست افزایش معناداری را تجربه کند.
قیمت دلار
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید