کشف گور دسته جمعی کودکان بومی در کانادا

کشف گور دسته جمعی کودکان بومی در کانادا

گزارشی که به سفارش دولت کانادا در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، خاطرنشان کرد آثار سوء اجرای طرح اعزام اجباری کودکان بومیان به مدارس شبانه روزی انگلیسی زبان، موجب پدید آمدن نسلی آزرده شد.

کد خبر : ۹۴۲۹۷
بازدید : ۱۵۹۹

مدرسه شبانه روزی

یک گور دسته جمعی حاوی بقایای ۲۱۵ کودک بومی در محوطه یک مدرسه شبانه‌روزی سابق در استان بریتیش کلمبیا کانادا کشف شده است.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا از شوک و پریشانی خود در مورد کشف بقایای اجساد این کودکان در محوطه یک مدرسه شبانه روزی سابق که بیش از یک قرن پیش برای جذب مردم بومی تاسیس شده بود، سخن گفته است. ترودو این مساله را یادآور دردناک آنچه او به عنوان یک فصل تاریک و شرم آور از تاریخ کانادا خواند، دانست.

روزان کازیمیر، رئیس قبیله TteS در شهر کملوپس بریتیش کلمبیا گفت آنچه کشف شده، یک فقدان غیرقابل تصور است که هرگز توسط مدیران مدرسه ثبت نشده بود. مقامات این قبیله در حال همکاری با متخصصان و دفتر پزشکی قانونی برای ایجاد اطلاعات بیشتر در مورد مرگ این افراد هستند.

برخی از اجساد کشف شده متعلق به کودکان سه ساله است. هنوز علت و زمان مرگ این افراد مشخص نیست.

مدرسه شبانه‌روزی کملوپس در سال ۱۸۹۰ توسط کلیسای کاتولیک تأسیس و در سال ۱۹۷۸ تعطیل شد.این مدرسه با هدف دور کردن کودکان بومی از خانه و جوامع‌شان و ممنوع کردن صحبت به زبان‌های مادری یا انجام اقدامات فرهنگی خاص تاسیس شد.

گزارش‌های متعددی از سوء استفاده‌های جسمی، عاطفی و جنسی، در چنین نهاد‌هایی منتشر شده است. اسناد موجود نشان می‌دهد دانش‌آموزان این مدرسه در معرض شیوع سرخک، سل، آنفلوانزا و سایر بیماری‌های مسری قرار داشتند و بسیاری جان خود را از دست دادند.

گزارشی که به سفارش دولت کانادا در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، خاطرنشان کرد آثار سوء اجرای طرح اعزام اجباری کودکان بومیان به مدارس شبانه روزی انگلیسی زبان، موجب پدید آمدن نسلی آزرده شد.

از زمان شکل گیری کانادا در قرن ۱۹ میلادی، دولت، کودکان بومیان کانادا را از خانواده و قبیله جدا می‌کرد و آن‌ها را در مدارس شبانه روزی و نزد خانواده‌های سفید پوست به فرزند خواندگی می‌فرستاد.

در این گزارش آمده بود کودکان بومی کانادا که از این مدارس فارغ التحصیل شدند، "کودکانی با روح مرده و آزرده" بودند. دولت کانادا تا کنون چندین میلیارد دلار غرامت پرداخت کرده است.
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    اجداد ترودو چنان کشتن که اونجا بومی دیگه پیدا نمیکنی، حالا اومده میگه فصل تاریک و شرم آور تاریخ کانادا!!!

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید