قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۳/۱۱

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۳/۱۱

قیمت هر اونس طلای جهانی، امروز ۱۱ خردادماه تا لحظه تنظیم گزارش با ۸.۸۹ درصد افزایش نرخ به ۱۹۱۲ دلار و ۵۵ سنت رسید.

کد خبر : ۹۴۳۵۸
بازدید : ۱۳۹۱
قیمت طلا
فرادید | طلا در اوج قرار دارد. امروز ۱۱ خردادماه ۱۴۰۰، قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ثبت افزایش ۸.۸۹ درصد به ۱۹۱۲ دلار و ۵۵ سنت رسید.

در‌حالی‌که طلای جهانی سال ۲۰۲۱ را با بازدهی منفی آغاز کرد و در سه ماه نخست روند قیمتی فلز زرد نزولی بود، اما در پنجمین ماه سال‌جاری میلادی طلا با ثبت بازدهی ۷درصدی توجه‌ها را در بازار جهانی به خود جلب کرد. از مهم‌ترین عوامل اوج‌گیری طلا می‌توان به تثبیت نرخ بهره توسط فدرال رزرو، افزایش انتظارات تورمی و خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی اشاره کرد.

استفن اینز تحلیلگر بازار طلا در موسسه مدیریت دارایی اس پی آی در این باره گفت: «بخش عمده رشد قیمت طلا مرهون نگرانی‌ها از افزایش تورم و کاهش سوددهی اوراق قرضه است.» وی افزود: «از سوی دیگر ارزش دلار پایین آمده و این مسئله به سود قیمت طلاست. معامله گران در بازار طلا اکنون منتظر فتح قله ۲۰۰۰ دلاری هستند.»

به گزارش فرادید؛ یکی از متغیر‌های اساسی که قیمت طلا به آن وابسته است بازگشت اقتصاد به شرایط پیش از کرونا و تسریع رشد اقتصادی در نقاط مختلف دنیاست. وزیر دارائی فرانسه پیش‌بینی می‌کند که فعالیت‌های اقتصادی این کشور در آغاز سال ۲۰۲۲ به سطح پیش از همه‌گیری بازگردد.

علاوه بر این بر اساس پیش‌بینی‌های اقتصادی OECD رشد اقتصاد جهانی از ۵.۶ درصد در سال گذشته به ۵.۸ درصد در سال جاری افزایش می‌یابد. این پیش‌بینی برای کشور‌های چین، ایالات متحده، منطقه یورو و هند رشد اقتصادی فزاینده در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ را پیش‌بینی می‌کند.

با پیشرفت بازسازی اقتصادی، از بین رفتن تاثیرات منفی پاندمی و بهبود وضعیت اشتغال شانس طلا برای صعود کم می‌شود، اما پیش از این، تحقق این امر به حمایت‌های دولتی نیاز دارد که عمدتا با آثار تورمی همراه است و فلز زرد رنگ به این مسئله پاسخ مثبت می‌دهد. علاوه بر این نظرسنجی کیتکو از رشد طلای جهانی در هفته جاری حکایت دارد.

به گزارش کیتکو، اسکات مینرد، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری جهانی گروه گوگنهایم، هدف پیش‌روی قیمت طلا را ۵ هزار تا ۱۰ هزار دلار می‌بیند.
مینرد در این مصاحبه گفت: «همان‌طور که پول از بازار رمزارز‌ها خارج می‌شود و مردم به دنبال فرار از تورم هستند، طلا و نقره بازار بهتری برای سرمایه‌گذاری خواهد بود.» او ادامه داد: به‌دلیل گستردگی بازار طلا، رسیدن به این اهداف مدتی طول خواهد‌کشید، اما این فلز گرانبها در نهایت وارد یک «مرحله نمایی صعودی» می‌شود.

آمار‌های اخیر از رشد قیمت‌ها در آمریکا و انگلیس به نفع بازار طلا تمام شده، زیرا بسیاری از سرمایه گذاران بازار فلز زرد را محل امنی برای در امان نگه داشتن دارایی‌های خود از گزند تورم می‌دانند.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید