تزریق واکسن کووایران برکت به افراد بالای ۷۵ سال

تزریق واکسن کووایران برکت به افراد بالای ۷۵ سال

محقق پروژه واکسن کووایران برکت ادامه داد: بعد از اینکه مشخص شد این واکسن مصونیت ایجاد کرده است برای اولین تزریق به افراد در معرض خطر تزریق می‌شود.

کد خبر : ۹۴۳۸۷
بازدید : ۱۵۰۶

واکسن کووایران برکت

محقق پروژه واکسن کووایران برکت گفت: بعد از کسب مجوز اورژانسی برای تزریق عمومی واکسن کووایران برکت افراد بالای ۷۵ سال نیز می‌توانند آن را تزریق کنند.

مینو محرز محقق پروژه واکسن کووایران برکت درباره جزئیات فرآیند تزریق واکسن کوو ایران برکت اظهار کرد: با توجه به نوع واکسن و پلتفرم آن فاصله تزریق بین دو دوز متفاوت است.

او با بیان اینکه پلتفرم واکسن سینوفارم چین مانند واکسن برکت به صورتی است که به فاصله دو هفته‌ای تزریق می‌شود، گفت: در مطالعه فاز‌های مطالعاتی واکسن کوو ایران برکت افراد ۱۸ تا ۷۵ سال مورد مطالعه قرار گرفتند و بعد از تأیید و کسب مجوز از وزارت بهداشت مبنی بر واکسیناسیون عمومی، این واکسن را می‌توانیم به افراد ۷۵ سال به بالا نیز تزریق کنیم.

محقق پروژه واکسن کووایران برکت ادامه داد: بعد از اینکه مشخص شد این واکسن مصونیت ایجاد کرده است برای اولین تزریق به افراد در معرض خطر تزریق می‌شود.

محرز با بیان اینکه گروه‌هایی مثل افراد بالای ۷۰ سال، بیماران قلبی - ریوی، بیماران مزمن ریوی، بیماران دیابتی، افرادی که شیمی درمانی می‌شود، افرادی که پیوند شده اند و افراد چاق بیشتر در معرض بیماری کووید-۱۹ هستند، بیان کرد: این افراد باید در اولویت واکسیناسیون باشند.

محقق پروژه واکسن کووایران برکت گفت: نتایج مطالعه حیوانی واکسن کووایران برکت به چاپ رسیده است همچنین نتایج فاز اول مطالعات بالینی نیز در راستای تدوین است و منتظر هستیم ۴۲ روز پس از مطالعه فاز دوم بگذرد تا بتوانیم نتایج به دست آمده از آن را تدوین کنیم.

محرز افزود: هر زمانی که مطالعه به پایان برسد و نتایج آن به دست آید حتما نتایج کلی آن در سایت‌های خارجی، بین المللی و مجلات معتبر منتشر خواهد شد.

او با بیان اینکه به دلیل وجود شیوع بیماری کرونا مجوز اورژانسی داده می‌شود وگرنه مجوز تزریق واکسن عمومی طی چندین سال صادر می‌شود و این واکسن با توجه به اینکه در مراحل اولیه مصون بوده است باید مجوز اورژانسی صادر شود.

محقق پروژه واکسن کووایران برکت گفت: بعد از ساخت واکسن کرونا ما می‌توانیم همه واکسن‌های لازم را در کشور تولید کنیم.

او با بیان اینکه در اولین قدم باید واکسن آنفلوانزا را در کشور بسازیم چرا که باید یکبار همه افراد جامعه واکسینه شوند، گفت: ساخت واکسن‌هایی که کودکان نیز تزریق می‌کنند باید در اولویت قرار گیرد چرا که با ساخت کارخانه‌ی عظیمی، چون شفا فارمند ظرفیت تولید را در کنار دانش تخصصی داریم.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید