اطلاعیه دادسرای تهران درباره انتقاد کاندیدا‌ها از دادستان

اطلاعیه دادسرای تهران درباره انتقاد کاندیدا‌ها از دادستان

اخیراً آقای دادستان تهران به یک طریقی آمده نامزد‌های انتخاباتی را تهدید کرده است، من می‌گویم آقای دادستان آیا آقای رئیسی هم مدنظر شما است؟ توجه داشته باشید ما نباید کاری کنیم که ذهنیت نادرستی در جامعه ایجاد شود.

کد خبر : ۹۴۳۹۲
بازدید : ۱۵۸۵

علی القاصی مهر

در پی انتقادات برخی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری از هشدار اخیر دادستان تهران دادسرای عمومی و انقلاب تهران اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

«۱. دادستان‌های مختلف مراکز استان و شهرستان‌ها در اجرای تکلیف قانونی خود مبنی بر رسیدگی به تخلفات انتخاباتی، در دوره‌های مختلف اقدام به ارائه تذکر و هشدار قانونی برای پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی کرده و تذکرات اخیر نیز مطابق با رویه همه دروه‌های انتخابات و برای پیشگیری از تخلفات احتمالی انتخاباتی بوده است.

۲. ریاست قوه قضائیه در ابتدای ورود به عرصه انتخابات، در جمع مسئولین عالی قضائی تاکید کردند که مبادا حضورشان در انتخابات مانع از اجرای وظایف قانونی بخش‌های مختلف دستگاه قضائی شود و بر همین اساس تاکید کردند با هرگونه تخلف احتمالی حتی از جانب طرفداران و یا ستاد‌های وی، همچون سایر کاندیدا‌ها طبق ضوابط قانونی برخورد شود.

۳. باتوجه به در جریان بودن چهار انتخابات همزمان از جمله انتخابات شورا‌های شهر و روستا، مجلس خبرگان، میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری، تذکرات صادره از جانب دادستانی شامل کلیه نامزد‌ها و ستاد‌های آن‌ها در انتخابات مختلف می‌باشد.

۴. نباید توصیه و تاکید بر اجرای قانون را به عنوان تهدید تلقی کرد بلکه انتطار می‌رود کاندیدا‌های انتخابات با پرهیز از سوء برداشت سیاسی پیرامون انجام تکالیف قانونی دستگاه قضایی، خود مروج اجرای قانون باشند.»

اخیرا علی القاصی مهر، دادستان تهران، خطاب به نامزد‌های انتخاباتی هشدار داد: «در تبلیغات و سخنرانی‌ها از خطوط قرمز نظام عبور نکنند وگرنه وفق موازین قانونی قاطعانه و بدون در نظر گرفتن موقعیت و جایگاه، با آن‌ها برخورد خواهد شد.»

این سخنان القاصی مهر با واکنش‌های فراوانی روبه رو شد.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گوی ویژه خبری درباره سخنان القاصی مهر گفت: «اخیراً آقای دادستان تهران به یک طریقی آمده نامزد‌های انتخاباتی را تهدید کرده است، من می‌گویم آقای دادستان آیا آقای رئیسی هم مدنظر شما است؟ توجه داشته باشید ما نباید کاری کنیم که ذهنیت نادرستی در جامعه ایجاد شود.»

او افزود: "مثلا اگر خطایی در ستاد آقای رئیسی بروز کند می‌توانند با ایشان برخورد کنند؟ در حال حاضر کار‌های خوبی در انتخابات در حال صورت گرفتن است، برخی دارند مردم را می‌ترسانند؛ حتی دیدید که کسانی که رد صلاحیت شدند رهبری خیلی با احترام از ایشان دفاع کردند، ما که نباید از رهبر انقلاب، انقلابی‌تر باشیم، ان شاء الله همه کمک کنند که یک انتخابات خوب و باشکوه داشته باشیم. "

پیش از این نیز محسن مهرعلیزاده دیگر نامزد انتخابات از سخنان دادستان تهران انتقاد کرده بود.

او در حساب کاربری خود در توئیتر در واکنش به اظهارات دادستان تهران نوشت: «‏چگونه به خود اجازه می‌دهند برای نامزد‌های ریاست‌جمهوری خط و نشان کشیده و ‎خط قرمز تعریف کنند؟!»

او افزود: "جناب ‎قاضی‌القضات اگر نگرانند در این ‎رقابت نابرابر، نقد ایشان تعرض به قوه‌قضاییه تعبیر شود، بهتر است یا از ریاست قوه ‎استعفا دهند یا از نامزدی ریاست‌جمهوری. "
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید