قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۳/۱۲

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۳/۱۲

امروز ۱۲ خردادماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار به ۱۸۹۸ دلار و ۷۸ سنت رسید که این نشان از کاهش ۰.۰۶ درصدی نرخ طلا دارد.

کد خبر : ۹۴۴۰۸
بازدید : ۱۵۶۸
قیمت طلا
فرادید | طلا دوباره وارد کانال ۱۸۰۰ دلار شد. قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۲ خردادماه ۱۴۰۰ با ثبت کاهش ۰.۰۶ درصد به ۱۸۹۸ دلار و ۷۸ سنت رسید.

کمترین قیمت طلا در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۹۷ دلار و ۹۶ سنت و بیشترین قیمت آن ۱۹۰۲ دلار و ۱۷ سنت در بازار ثبت شده است.

به گزارش فرادید؛ قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر ارزش ضعیفتر دلار و رشد فشار‌های تورمی افزایش یافت و نزدیک به بالاترین حد پنج ماه گذشته ایستاد.

این در حالی است که سرمایه گذاران منتظر انتشار آمار‌های کلیدی از اقتصاد آمریکا هستند که تصویر روشن تری از روند ترمیم اقتصاد این کشور ترسیم خواهد کرد.

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس در این باره گفت: قیمت طلا روند صعودی پرقدرتی را دنبال می‌کند و این امر تحت تاثیر افت دلار آمریکا و نگرانی‌های تورمی روی داده است. شاید عامل دیگری که به رشد قیمت طلا کمک کرده است بازگشت خریداران چینی و هندی باشد. اگر طلا در کوتاه مدت قیمت ۱۹۲۲ دلار را بشکند، فضا برای صعود بیشتر قیمت این فلز ارزشمند مهیا می‌شود.

راس نورمن تحلیلگر مستقل گفت از اطلاعات روز جمعه (تورم مصرف کننده) کاملاً روشن است که نگرانی‌های مداوم در مورد تورم وجود دارد. این همه بخشی از یک داستان در حال توسعه است. داستانی که در نیمه دوم سال جاری بسیار پیشرفت خواهد کرد.

کارستن فریتش، تحلیلگر Commerzbank، در یادداشتی گفت با این حال، بعید است که بازده بالاتر اوراق، برروی طلا به مدت طولانی سنگینی کند. حداقل تا زمانی که نرخ بازده زیر نرخ تورم باقی بماند؛ بنابراین ما انتظار داریم که قیمت تا پایان سال به ۲۰۰۰ دلار برای هر اونس برسد.

آماری که هفته گذشته منتشر شد نشان داد قیمت‌های مصرفی آمریکا در آوریل از سقف دو درصد تعیین شده توسط بانک مرکزی این کشور عبور کرده است. فعالان بازار هفته جاری به آمار‌های اقتصادی کلیدی آمریکا نظیر آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی که روز جمعه اعلام می‌شود، متمرکز هستند.

بر اساس گزارش رویترز، مقامات بانک مرکزی آمریکا مکررا اعلام کرده اند انتظار دارند رشد تورم موقتی باشد و اعلام کرده اند تدابیر محرک مالی همچنان ادامه پیدا خواهند کرد.
قیمت لحظه ای فلزات گرانبها در بازار
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید