حدادی المپیک را از دست می‌دهد؟

حدادی المپیک را از دست می‌دهد؟

نایب‌قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن در حالی از بهمن‌ماه گذشته تمریناتش را برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در آمریکا زیر نظر مربی آمریکایی دنبال می‌کند که یکباره خبر رسیده روند تمرینات او به‌دلیل مشکل دیسک کمر کند شده است.

کد خبر : ۹۴۴۳۰
بازدید : ۲۳۸۲

احسان حدادی

وضعیت دیسک کمر احسان حدادی نسبت به چند روز قبل وخیم‌تر شده است. این خبر را دکتر پاکباز می‌دهد؛ پزشک ایرانی که در آمریکا پیگیر درمان اوست. فدراسیون دوومیدانی روز گذشته فیلمی را منتشر کرد که دکتر پاکباز در آن به تشریح وضعیت جسمانی رکورددار پرتاب دیسک ایران و آسیا پرداخت.

پزشک حدادی درباره شرایط فعلی او می‌گوید: «مقداری عضله‌ها سفت شده و این درد گاهی به پا می‌رسد. احساس می‌کنم حدادی به‌دلیل این مشکل، پتانسیل کاملی ندارد. خطرات اولیه مشکل مقداری درد است و به مرور می‌تواند به عصب ضرر بزند و باعث شود به‌طور دائمی ضرر ببیند.

البته درحال‌حاضر به این مرحله نرسیده است، اما سورپرایزم که مشکل این ورزشکار بیشتر از این نیست، چون در عکس‌ها وضعیت بدتر از چیزی است که حس می‌کند».

در بخش دیگری از این ویدئو موضوع مصدومیت حدادی و درمان آن به بررسی در آینده موکول شده است. البته حتی دکتر پاکزاد نیز احتمال داده که شاید حدادی در روز‌های آینده وضعیتش بدتر شود و شانس حضور در المپیک توکیو را هم از دست بدهد.

نایب‌قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن در حالی از بهمن‌ماه گذشته تمریناتش را برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در آمریکا زیر نظر مربی آمریکایی دنبال می‌کند که یکباره خبر رسیده روند تمرینات او به‌دلیل مشکل دیسک کمر کند شده است.

بعد از این اتفاق بود که فدراسیون دوومیدانی اعلام کرد از حدادی خواسته برای درمان آسیب‌دیدگی‌اش به ایران بیاید و درمانش را زیر نظر پزشکان داخلی انجام بدهد.

در شرایطی که نزدیک به یک ماه از این موضوع می‌گذرد و او نمی‌تواند مثل گذشته پرتاب‌های بلندی داشته باشد، اما این ورزشکار هنوز به کشور بازنگشته است. نکته درخور توجه اینکه حدادی از زمانی که به اردوی آمریکا رفته، با هیچ‌یک از رسانه‌ها گفت‌وگویی درباره اوضاع و احوالش نداشته و فقط ترجیح داده با ارسال چند فیلم کوتاه درباره وضعیت تمرینی‌اش اطلاع‌رسانی کند.

کار حدادی برای حضور در المپیک توکیو با وجود آسیب‌دیدگی ناگهانی در حالی به، اما و اگر رسیده که پیش از این هم کارشناسان دوومیدانی شانسی برای مدال‌آوری او در این بازی‌ها قائل نبودند.

با توجه به رکورد‌های پایینی که او این اواخر به ثبت رسانده است، این پرتابگر دیسک تنها در خوش‌بینانه‌ترین حالت می‌تواند به فینال بازی‌های المپیک برسد. حالا، اما با مصدومیتی که گریبانش را گرفته، اگر بخواهد با این اوضاع به توکیو برود، بعید است بتواند فینالیست هم بشود. اینجاست که خاطره تلخ المپیک ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۶ ریودوژانیرو برای او تکرار شود.
فدراسیون دوومیدانی در سه سال گذشته مبالغ هنگفتی را برای اردوها، حقوق مربی و ماساژور خارجی، درمان و... حدادی صرف کرده است. هزینه‌هایی که در سه سال و سه ماه گذشته برای حدادی برآورد شده بود، ۷۰۴ هزار دلار اعلام شده است.
این در حالی است که در سال ۲۰۲۰ هیچ رکورد و مسابقه‌ای در اتحادیه جهانی دوومیدانی برای این ورزشکار ثبت نشده و صرفا در اردو بوده است. آخرین مسابقه‌ای که او در آن شرکت کرده، رقابت‌های قهرمانی جهان قطر است که با ۶۵‌متر‌و ۱۶ سانتی‌متر عنوان هفتمی را به دست آورد.

دارنده چهار مدال طلای پرتاب دیسک بازی‌های آسیایی، سال گذشته به‌خاطر جراحی خار پاشنه‌اش با حاشیه‌های زیادی مواجه شد. او معتقد بود، چون پزشکان ایرانی هیچ ضمانتی برای عملش نمی‌دهند، باید حتما به اروپا برود و آنجا جراحی کند.
دارنده مدال برنز مسابقات ۲۰۱۱ قهرمانی جهان، اما بعد از ماه‌ها کشمکش با مسئولان ورزش کشور، بالاخره توانست نظر مثبت آن‌ها را برای درمان پای آسیب‌دیده‌اش در اروپا جلب کند. فدراسیون پزشکی ورزشی و دوومیدانی در مجموع ۳۰۰ میلیون تومان برای انجام یک عمل جراحی ساده به این پرتابگر دادند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید