سفر جف بزوس و برادرش به فضا با بلواوریجین

سفر جف بزوس و برادرش به فضا با بلواوریجین

بزوس در حساب شخصی خود در اینستاگرام گفته در تمامی عمر خود آرزوی چنین سفری را داشته است؛ او زمان این سفر فضایی را ۲۰ ژوئیه اعلام کرده است.

کد خبر : ۹۴۶۰۰
بازدید : ۲۶۱۶
جف بزوس
شرکت "بلو اوریجین" یک جا را برای همراهی دو مسافر اصلی در سفر فضایی به حراج گذاشته است

جف بزوس، موسس شرکت آماوزن گفته است به همراه برادر خود از طریق شرکت فضایی خصوصی خود به فضا خواهد رفت.

این شرکت که متولی سفر فضایی است "بلو اوریجین" نام دارد و این اولین سفر فضایی آن خواهد بود که انسان هم آن را همراهی می‌کند.

بزوس در حساب شخصی خود در اینستاگرام گفته در تمامی عمر خود آرزوی چنین سفری را داشته است؛ او زمان این سفر فضایی را ۲۰ ژوئیه اعلام کرده است.

شرکت "بلو اوریجین" یک جا را برای همراهی این دو در سفر فضایی به حراج گذاشته است. این جا تا کنون به رقم ۲/۸ میلیون دلار رسیده؛ مهلت حراجی برای رزرو این جا ۴ روز دیگر به پایان می‌رسد. مارک بزوس برادر او هم در ویدئویی که منتشر کرده، این سفر را "فرصت خارق‌العاده" توصیف کرده است.

جف بزوس در فهرست ۵ ثروتمند برتر جهان است که ارزش دارایی‌های به روز او بر اساس اعلام مجله اقتصادی فوربز بیش از ۱۸۶ میلیارد دلار اعلام شده است.

نام این فضاپیما "نیو شپرد" است که با اقتباس از نام آلن شپرد، اولین شهروند آمریکایی که به فضا سفر کرد، بر روی آن گذاشته شده است.

وبسایت شرکت فضایی "بلو اوریجین" گفته است قصد دارد مسافران را تا راتفاع ۱۰۰ کیلومتر از سطح زمین بالا ببرد. اتفاقات اخیر در حالیست که جف بزوس مدتی پیش از قصد خود برای کناره‌گیری از مدیرعاملی شرکت آمازون که سی سال پیش آن را گاراژ خانه‌اش تاسیس کرد، خبر داده بود.

او احتمالا مدیر اجرایی این شرکت خواهد شد و فرصت بیشتری برای تمرکز بر روی پروژه‌های جدید خواهد داشت. بزوس، ۵۷ ساله، آمازون را که ابتدا یک کتابفروشی آنلاین بود در سال ۱۹۹۴ راه اندازی کرد.

این شرکت اکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را در اطراف جهان در استخدام دارد و علاوه بر اینکه یک بازار عرضه اجناس است، در خدماتی مثل پخش آنلاین فیلم نقش عمده‌ای دارد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید