پایان فرار ۱۳ ساله قاتلان مسلح

پایان فرار ۱۳ ساله قاتلان مسلح

آن‌ها توضیح دادند از مدتی قبل از قتل با علی دچار اختلاف شخصی شدند و در نهایت تصمیم گرفتند او را بکشند. برای این کار سلاحی تهیه کردند و به محل کارش رفتند و توانستند نقشه‌شان را عملی کنند.

کد خبر : ۹۴۹۱۱
بازدید : ۶۳۸۱۳

قاتلان فراری

دو مرد که ۱۳ سال قبل به دلیل اختلاف شخصی با فردی او را هدف گلوله قرار داده و به قتل رسانده بودند سرانجام دستگیر شدند و به جرم خود اعتراف کردند.

این پرونده ۱۳ سال قبل با اعلام گزارش دو کارگر شهرداری گشوده شد. این دو رفتگر که در ساعات اولیه بامداد مشغول تمیزکردن خیابان بودند وقتی صحنه جنایتی هولناک را دیدند، با مرکز فوریت‌های پلیسی استان فارس و همچنین اورژانس تماس گرفتند و درخواست کمک کردند.

دقایقی بعد مأموران پلیس و تکنیسین‌های اورژانس در محل حاضر شدند، اما مشخص شد مرد زخمی که غرق در خون بود به دلیل اصابت گلوله جانش را از دست داده است و دیگر نمی‌شود به او کمکی کرد.

این‌گونه بود که بازپرس ویژه قتل از ماجرا مطلع و با دستور او تحقیقاتی ویژه در این خصوص آغاز شد. اولین افرادی که می‌توانستند به گره‌گشایی از جنایت بامدادی کمک کنند، همان دو کارگر شهرداری بودند. آن‌ها مورد پرس‌وجو قرار گرفتند و آنچه را که دیده بودند شرح دادند.
یکی از کارگران گفت: ما در حال انجام کار‌های خودمان و نظافت خیابان بودیم که ناگهان دیدیم مردی سراسیمه و دوان‌دوان از کنار ما رد شد. ابتدا توجهی نکردیم، اما لحظاتی بعد دیدیم دو نفر دیگر در تعقیب همان جوان اول هستند. ما چهره آن دو نفر را ندیدیم، چون هر دو ماسک به صورت زده بودند و از طرفی هوا تاریک بود.
این شاهد عینی ادامه داد: با اینکه موضوع عجیب به نظر می‌رسید دخالتی نکردیم و خیال کردیم حتما آن‌ها موضوعی بین خودشان دارند که حل می‌کنند، اما چند لحظه بعد صدای شلیک گلوله و فریاد شنیدیم.
درحالی‌که شوکه شده بودیم به طرف صدا دویدیم و دیدیم دو مردی که ماسک به صورت داشتند در حال فرار هستند و مرد جوان‌تر نیز روی زمین افتاده و خون زیادی از او می‌رود. به‌همین‌دلیل سریع پلیس و اورژانس را باخبر کردیم. کارآگاهان بعد از انتقال جسد به پزشکی قانونی و ثبت اظهارات دو شاهد به تفحص‌های خود ادامه دادند و در این مرحله توانستند هویت مقتول به نام علی را فاش کنند و فهمیدند او کارگر یک مرغداری در نزدیکی محل جنایت بود.
به‌این‌ترتیب برای پلیس مسجل شد قاتلان علی را از پیش می‌شناخته‌اند و با طرح و برنامه قبلی برای کشتن او به محل کارش رفته‌اند، اما علی توانسته از مرغداری فرار کند. بااین‌حال در پایان تعقیب‌وگریز با شلیک گلوله از پا درآمده و متهمان نیز از خلوتی و تاریکی خیابان استفاده کرده‌اند و گریخته‌اند.
بررسی‌های پلیس گویای آن بود که متهمان بعد از ارتکاب جنایت سوار خودروی پراید شده و محل را ترک کرده‌اند. درحالی‌که قطعات این پازل جنایی یک‌به‌یک کنار هم چیده می‌شد هویت دو متهم آشکار شد، اما وقتی مأموران از بازپرس دستور گرفتند آن‌ها را بازداشت کنند مشخص شد دو متهم از زمان وقوع جنایت محل سکونت خود را ترک کرده‌اند و کسی از این دو خبر ندارد.

به‌این‌ترتیب تحقیقات پلیسی به بن‌بست رسید تا اینکه بالاخره بعد از گذشت ۱۳ سال محل اختفای متهمان کشف شد و هر دو آن‌ها در عملیاتی ضربتی و غافلگیرکننده به دام افتادند. متهمان بعد از انتقال به پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفتند و به ارتکاب جنایت اعتراف کردند.
آن‌ها توضیح دادند از مدتی قبل از قتل با علی دچار اختلاف شخصی شدند و در نهایت تصمیم گرفتند او را بکشند. برای این کار سلاحی تهیه کردند و به محل کارش رفتند و توانستند نقشه‌شان را عملی کنند.

هر دو متهم گفتند از کاری که کرده‌اند پشیمان هستند و در تمام این مدت عذاب وجدان داشتند. بنا بر این گزارش متهمان درحال‌حاضر در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات از آن‌ها برای کشف جزئیات بیشتر از این جنایت ادامه دارد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید