مکانیزم عملکرد دستگاه DVR

مکانیزم عملکرد دستگاه DVR

هایک ویژن یکی از برند‌های برتر دنیا در تولید سیستم‌های مداربسته و محصولاتی مانند انواع دوربین‌های IP و توربو HD، دستگاه DVR و NVR، کابل و... می‌باشد. این برند ساخت کشور چین بوده و در سال ۲۰۰۱ تاسیس شد. این شرکت در ایران دارای نمایندگی‌های زیادی بوده که محصولات آن را با قیمت مناسب و تضمین اصالت کالا عرضه می‌کنند.

کد خبر : ۹۴۹۲۹
بازدید : ۵۲۵۳
یکی از اجزای تشکیل دهنده سیستم‌های مداربسته، دستگاه DVR است. این دستگاه در سیستم‌های امنیتی و نظارتی وظیفه ضبط و ثبت تصاویر دوربین‌های مداربسته را بر عهده دارد. این دستگاه تصاویر آنالوگی را که از دوربین‌ها منتقل می‌شود، به فرمت‌های دیجیتال تبدیل کرده و پس از آن بر روی هارد دیسک ذخیره می‌کند.

این دستگاه دارای انواع مختلفی است که با مدل‌های متفاوت در بازار عرضه می‌شود. DVR در سیستم‌های مداربسته بر اساس سیستم عامل و نوع خروجی دارای دو نوع می‌باشد. نوع اول که می‌تواند تصاویر را ثبت و به وسیله مانیتور پخش کند با عنوان Standalone digital video drive شناخته می‌شود.

نوع دوم از دستگاه DVR با اتصال به کامپیوتر، تصاویر را بر روی هارد دیسک ذخیره می‌کند و بر اساس سیستم عامل کار می‌کند. این نوع دستگاه Pc-based digital video drive نام دارد. برای آشنایی با تمامی شعب هایک ویژن https://www.hikvision-plus.com/ به لینک قبل مراجعه کنید.

همچنین دستگاه دی وی آر بر اساس تعداد کانال‌های خروجی نیز قابل تقسیم بندی است. دستگاه‌های ۴ کاناله که امکان نصب ۴ دوربین در آن وجود دارد، DVR هشت کاناله که می‌تواند از ۸ دوربین به صورت همزمان پشتیبانی کند، دستگاه‌های ۱۶ کاناله که قابلیت نصب ۱۶ دوربین به آن‌ها وجود دارد و دستگاه‌های DVR ۳۲ و ۶۴ کاناله که مخصوص مکان‌های بزرگی است که وجود امنیت و نظارت در آن‌ها ضروری می‌باشد.

دستگاه DVR همچنین بر اساس میزان کیفیت تصاویر و رزولوشن آن‌ها نیز دارای انواع مختلفی است. در واقع هر دستگاه می‌تواند تصاویر دوربین‌ها با کیفیت مشخصی را ضبط و ثبت کند.

دستگاه‌های CIF با رزولوشن ۲۴۰*۳۶۰، DI و Full DI با کیفیت تصاویر ۷۲۰*۴۸۰ مگاپیکسل و ۳۰ فریم در ثانیه، H۹۶۰ دستگاه‌های دیگری هستند که نسخه بعدی دستگاه‌های DI هستند و اگر با دوربین‌های متناسب خود استفاده شوند تصاویری با کیفیت بالا تحویل می‌دهند و دستگاه‌های Full WDI که رزولوشن آن‌ها AHD بوده و کیفیت تصویر در آن‌ها HD و Full HD می‌باشد، از جمله انواع دستگاه‌های DVR هستند.

مکانیزم عملکرد دستگاه DVR
دستگاه DVR

انواع دوربین مداربسته هایک ویژن

دوربین‌های مداربسته تولید شده توسط شرکت هایک ویژن به طور کلی در دو نوع دوربین‌های توربو HD و دوربین‌های تحت شبکه در بازار عرضه می‌شوند. مشخصات کامل دوربین هایک ویژن https://www.hikvision-plus.com/product-category/ip-camera/ در لینک قبل میباشد.

دوربین‌های توربو HD یا آنالوگ در مدل‌های دو، پنج و هشت مگاپیکسلی تولید می‌شوند و در بازار ایران به فروش می‌رسند. این نوع دوربین‌ها نمی‌توانند به تنهایی تصاویر را ضبط و ذخیره کنند؛ بنابراین نیاز به دستگاه‌های DVR دارند. هر کدام از مدل‌های دوربین‌های آنالوگ برای ضبط و ثبت تصاویر خود به دستگاه DVR مخصوص به خود نیاز دارند.

دوربین‌های توربو HD برند هایک ویژن در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند. علاوه بر این برخی از مدل‌های این دوربین‌ها دارای قابلیت دید در شب هستند. این نوع دوربین‌های دید در شب با استفاده از مادون قرمز می‌توانند تصاویر را به صورت سیاه و سفید و رنگی ضبط کنند.

دوربین‌های تحت شبکه هایک ویژن، نوع دیگری از سیستم‌های مداربسته تولیدی این شرکت می‌باشد که برای ضبط تصاویر به دستگاه DVR نیاز ندارند و به جای این دستگاه از دستگاه NVR در آن‌ها استفاده می‌شود. همچنین برخی از مدل‌های این نوع دوربین‌ها دارای پردازنده داخلی بوده و بنابراین نیاز به NVR نیز در آن‌ها وجود ندارد.

دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن در مدل‌های مختلف و با کیفیت تصاویری همچون ۱، ۲، ۴، ۶ و ۸ مگاپیکسل در ایران عرضه و به فروش می‌رسد. دوربین IP یا تحت شبکه این برند به منظور انتقال تصاویر و ارتباط با سایر تجهیزات موجود در سیستم از پروتکل‌های شبکه استفاده می‌کند.

مکانیزم عملکرد دستگاه DVR
دستگاه DVR

این نوع دوربین‌ها برای مکان‌های بزرگ و پروژه‌های مهم به کار برده می‌شوند و به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و پتانسیل بالای آنها، کاربرد این دوربین‌ها بسیار زیاد است. قیمت و مشخصات دستگاه NVR هایک ویژن در لینک قبل قابل مشاهده میباشد.

نمایندگی های معتبر هایک ویژن

هایک ویژن یکی از برند‌های برتر دنیا در تولید سیستم‌های مداربسته و محصولاتی مانند انواع دوربین‌های IP و توربو HD، دستگاه DVR و NVR، کابل و... می‌باشد. این برند ساخت کشور چین بوده و در سال ۲۰۰۱ تاسیس شد. این شرکت در ایران دارای نمایندگی‌های زیادی بوده که محصولات آن را با قیمت مناسب و تضمین اصالت کالا عرضه می‌کنند.

نمایندگی‌های معتبر هایک ویژن در ایران، دارای محصولاتی هستند که استاندارد‌های لازم بین المللی را دارا می‌می باشند. همچنین همه محصولات هایک ویژن مانند دوربین ها، دستگاه DVR و... با کیفیت بالا و قیمت منصفانه‌ای در این نمایندگی‌ها عرضه می‌شوند.

همچنین نمایندگی‌های مجاز هایک ویژن در ایران علاوه بر تبلیغات و فروش محصولات به صورت حضوری، دارای سایت‌های معتبری هستند که می‌توان به وسیله آن‌ها از قیمت و قابلیت‌های محصولات هایک ویژن به صورت غیر حضوری مطلع شد. علاوه بر این می‌توان انواع محصولات سیستم‌های مداربسته را با مشورت مشاوران و متخصصان در این سایت‌ها خریداری و ثبت سفارش نمود.

بسیاری از نمایندگی‌های معتبر هایک ویژن در ایران علاوه بر فروش محصولات این شرکت، اقدام به ارائه خدمات پس از فروش انواع محصولات هایک ویژن کرده اند. این موضوع باعث می‌شود تا همه تجهیزات سیستم‌های مداربسته دارای گارانتی باشند و در صورت وجود مشکل در آن‌ها تعمیر یا تعویض شوند.

مکانیزم عملکرد دستگاه DVR

دستگاه DVR

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید