تحلیل قیمت بیت کوین

تحلیل قیمت بیت کوین

ریزش‌های اخیر قیمت بیت کوین فشار فروش را در بازار افزایش داده است. دسته‌ای از تحلیل‌گران بازار ارز دیجیتال و فعالان این حوزه همچنان معتقدند که احتمال سقوط قیمت بیت کوین به کانال‌های پایین‌تر وجود دارد.

کد خبر : ۹۵۰۶۱
بازدید : ۵۴۵۴
سرنوشت مبهم بیت کوین؛ پادشاه به کدام سو می‌رود؟
فرادید | یک ماه است که قیمت بیت کوین از کف تا سقف کانال ۳۰ هزار دلار رفت و برگشت دارد. البته روز‌های گذشته قیمت پادشاه ارز‌های دیجیتال تا کانال ۴۱ هزار دلار هم پیش روی کرد، اما نتوانست مقاومت ۴۲ هزار دلار را بشکند. با این وجود تحلیل‌گران بازار رمزارز‌ها بر این عقیده‌اند تا بیت کوین از مقاومت سنگین ۴۲ هزار دلار عبور نکند، ترس و بی اعتمادی سرمایه گذاران از بین نمی‌رود.

به گزارش فرادید؛ بازار ارز‌های دیجیتال روز‌های خونینی را تجربه می‌کند. به شکلی که در طول ۳۰ روز گذشته به شکل متوسط، ۵۰ درصد از قیمت رمزارز‌ها کاسته شده است. البته هر بار که بیت کوین کانال‌های پایین تری را تجربه می‌کند، از ارزش آلت کوین‌ها بیشتر کاسته می‌شود.

البته پس از اینکه بیت کوین روز‌های گذشته توانست بعد از ریزش‌های فرسایشی یک ماه اخیر از مرز روانی ۴۰ هزار دلار عبور کند، وضعیت بازار نیز سبز رنگ شد.

اما در نهایت بیت کوین پس از ۲۴ ساعت تنها تا سطح ۴۱ هزار و ۲۰۰ بالا رفت و نتواست مقاومت ۴۲ هزار دلار را بشکند. از همین رو پادشاه بار دیگر تا کانال ۳۶ هزار دلار عقب نشینی کرد.

با این حال هولدر‌های بیت کوین امیدوار بودند تا پادشاه ارز‌های دیجیتال در ناحیه ۳۶ هزار دلار حمایت شود، اما فشار فروش در این سطح باعث شد که بیت کوین بار دیگر به کانال ۳۵ هزار دلار سقوط کند.

بیت کوین ۲۵ فروردین سال جاری تمام رکورد‌های پیشین خود را شکست و روی سطح ۶۴ هزار و ۸۰۰ دلار قرارگرفت. اما این رکورد شکنی تاریخی دوام چندانی نداشت و حالا پس از گذشت دو ماه حدود نیمی از ارزش خود را از دست داده است.
سرنوشت مبهم بیت کوین؛ پادشاه به کدام سو می‌رود؟

چرا بیت کوین دچار ریزش‌های فرسایشی شده است؟

بیت کوین در طول یک ماه اخیر ریزش‌های سنگینی را تجربه کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در این مدت سیگنال منفی دولت‌های چین و آمریکا و همچنین اظهارنظر‌های ایلان ماسک بیشترین تاثیر را بر ریزش‌های اخیر بیت کوین داشته اشت.

البته آغازگر ریزش بزرگ بیت کوین ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت خودروسازی تسلا و شرکت فضایی اسپیس ایکس بود. او در اظهارنظری جنجالی گفت که شرکت تسلا خرید‌های وسایل نقلیه در ازای بیت‌کوین را به‌خاطر افزایش سریع استفاده از سوخت‌های فسیلی برای استخراج بیت‌کوین به حالت تعلیق درآورده است.

پس از این توئیت بیت کوین از سطح ۵۴ هزار دلار تا ۴۵ هزار دلار عقب نشست. اما توئیت‌های جنجالی او به اینجا ختم نشد. ایلان ماسک این بار اعلام کرد که تسلا بیت کوین‌های خود را خواهد فروخت، در نتیجه این خبر بیت کوین بار دیگر با ریزش سنگین مواجه شد و تا کف کانال ۳۰ هزار دلار سقوط کرد.

اما پس از گذشت یک ماه که بیت کوین مسیر صعود را در پیش گرفت. موضع گیری‌های دولت چین و آمریکا پادشاه ارز‌های دیجیتال را با ریزش مواجه کرد.

در این رابطه فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد که قصد دارد در سال ۲۰۲۳، نرخ بهره را دو بار افزایش دهد. پس از این موضع گیری بود که قیمت بیت کوین با کاهش همراه شد و به ۳۶ هزار دلار رسید. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو دراین باره گفته که فدرال رزرو "زودتر" از چیزی که انتظار می‌رفت، اقدام به افزایش نرخ بهره خواهد کرد.
همزمان با سینگال منفی فدرال رزرو به بازارها، دولت چین نیز اقدام جنجالی خود در رابطه با قطع برق استخرهای ماینینگ بیت کوین در استان سیچوان را اجرایی کرد. از طرفی مقامات شهر یان در استان سیچوان چین به ماینرهای بیت کوین دستور داده‌اند تا اطلاع ثانوی فعالیت خود را متوقف کنند. این موضوع باعث شده تا بیت کوین حمایت های خود را ازدست بدهد و دوباره با ریزش مواجه شود.
سرنوشت مبهم بیت کوین؛ پادشاه به کدام سو می‌رود؟

بیت کوین در مسیر سقوط یا صعود؟

ریزش‌های اخیر بیت کوین فشار فروش را در بازار افزایش داده است. از طرفی سرمایه گذاران برای تزریق پول در انتظار افزایش اطمینان و تغییر نمودار ترس مانده اند. با این حال دسته‌ای از تحلیلگران بازار ارز دیجیتال و فعالان این حوزه همچنان معتقدند که احتمال سقوط بیت کوین به کانال‌های پایین‌تر بیشتر از احتمال صعود آن است.

چنانچه یکی از معامله گران مشهور حوزه رمزارز‌ها در توئیتر می‌نویسد: «تقاطع مرگ ممکن است طی چند روز آینده اتفاق بیفتد… آماده باشید. شاهد سیگنال نزولی قوی هستیم. این یک هشدار برای معامله گران بیت کوین است.»
رابرت کیوساکی، نویسنده، کارآفرین و اینفلوئنسر مالی نیز در توییتر با اشاره به برنامه محرک مالی دولت جو بایدن می‌گوید که در نتیجه این برنامه حباب در بازار مالی به سرعت در حال رشد است و باید منتظر بزرگترین سقوط بازار در تاریخ بود.

او پیش بینی کرده که باید منتظر سقوط بهای بیت کوین به ۲۴هزار دلار بود.

این درحالی است که گروه دیگری از فعالان بازار رمزارز‌ها معتقدند که بیت کوین حمایت سنگینی در ناحیه ۳۰ هزار دلار دارد. آن‌ها می‌گویند که بعید به نظر می‌رسد که این حمایت از دست برود؛ بنابراین تا مدتی بیت کوین تحت تاثیر اخبار منفی در کانال ۳۵ تا ۳۹ هزار دلار خواهد ماند و سپس روند صعودی را در پیش خواهد گرفت.

گروه سوم در میان فعالان و تحلیلگران بازار ارز دیجیتال نسبت به روند پیش روی بیت کوین خوش بین هستند. این دسته معتقدند که بیت کوین در طول هفته‌های اخیر تحت تاثیر منفی‌ترین اخبار بوده است و به اخبار منفی تازه واکنش بزرگی نشان نمی‌دهد.

این دسته از فعالان بازار می‌گویند که ترس سرمایه گذاران کاهش یافته است و به زودی روند صعودی آغاز خواهد شد. آن‌ها صعود اخیر بیت کوین اشاره می‌کنند و بر این عقیده اند که بیت کوین این بار مقاومت سنگین ۴۲ دلار را خواهد شکست.
در این میان تیم درپر، سرمایه‌گذار خطرپذیری که مالکیت تعداد زیادی شرکت در حوزه بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال را برعهده دارد، در سال ۲۰۱۸ عنوان کرده بود که بیت کوین تا سال ۲۰۲۲ به ۲۵۰هزار دلار می‌رسد. او در مصاحبه اخیرش با سی‌ان‌بی‌سی دوباره بر پیش‌بینی خود، مبنی‌بر رسیدن بیت کوین به ۲۵۰ هزار دلار تاکید کرده است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید