همه چیز درباره سریال دودکش ۲

همه چیز درباره سریال دودکش ۲

سریال دودکش ۲ قرار است ساعت ۲۲ شنبه پنجم تیرماه روی آنتن شبکه یک برود. همچنین تکرار‌ این سریال نیز حوالی ساعت‌های ۱۰:۲۰ و ۱۵:۲۰ روز بعد از شبکه یک پخش می‌شود. البته احتمالا تکرار دودکش ۲ علاوه بر شبکه یک، در شبکه تماشا نیز پخش خواهد شد.

کد خبر : ۹۵۱۱۰
بازدید : ۶۴۰۱
همه چیز درباره سریال دودکش ۲
فرادید | هشت سال پس از پخش سریال دودکش از شبکه یک، حالا قرار است که پخش فصل دوم این سریال هم از هفته آینده آغاز شود. طبق برنامه ریزی مدیران شبکه یک قرار است که دودکش ۲ با یک هفته تاخیر جایگزین سریال زیرخاکی ۲ شود. براین اساس پخش فصل دوم دودکش از شنبه ۵ تیرماه شروع خواهد شد.

به گزارش فرادید؛ برخلاف فصل اول، محمدحسین لطیفی از کارگردانی فصل دوم کنار گذاشته شده، اما همچنان تهیه کنندگی سریال برعهده زینب تقوایی است. برزو نیک نژاد هم که در فصل نخست نویسندگی اثر را برعهده داشت، در سری دوم کارگردانی را عهده دار شده است.

البته لیست بازیگران هم تغییراتی داشته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که جواد عزتی، محمدرضا شیرخانلو و یاس نوروزی در فصل دوم حضور ندارند، اما همچنان هومن برق نورد، بهنام تشکر، امیرحسین رستمی، سیما تیرانداز و نگار عابدی به عنوان بازیگران اصلی سریال دودکش ۲ حضور خواهند داشت.

اما مطابق رسم همیشه سری دوم سریال‌ها با حضور بازیگران جدید شکل می‌گیرد. در این رابطه دودکش ۲ الهام اخوان را به عنوان بازیگر جدید به این ترکیب اضافه کرده است.

الهام اخوان پیش از این در فیلم سینمایی دوزیست و سریال تلویزیونی باخانمان به ایفای نقش پرداخته است. دو اثری که کارگردانی آن‌ها را بروز نیک نژاد برعهده داشت.

با این حال سری دوم دودکش قرار است با تاخیری یک هفته‌ای به آنتن شبکه یک برسد. تاخیری که در نتیجه ابتلای برزو نیک نژاد و امیرحسین رستمی به کرونا با وقفه روبرو شد. برخی رسانه‌ها اعلام کرده اند که تصویر برداری دودکش ۲ در این هفته هم ادامه دارد.

همه چیز درباره سریال دودکش ۲

جزئیات سریال دودکش ۲

سریال دودکش ۲ قرار است ساعت ۲۲ شنبه پنجم تیرماه روی آنتن شبکه یک برود. همچنین تکرار‌ این سریال نیز حوالی ساعت‌های ۱۰:۲۰ و ۱۵:۲۰ روز بعد از شبکه یک پخش می‌شود. البته احتمالا تکرار دودکش ۲ علاوه بر شبکه یک، در شبکه تماشا نیز پخش خواهد شد.

با این وجود شبکه تماشا نیز تکرار سریال دودکش را ساعت‌های ۲۴، ۶ و ۱۲ پخش می‌کند.

عوامل دودکش ۲ در مورد تعداد قسمت‌های سری دوم این سریال حرفی نزده اند. اما احتمالا همچون فصل نخست دودکش، سری دوم نیز ۲۶ قسمتی خواهد بود.

قصه سری دوم نیز روایت‌هایی طنزآمیز از زندگی فیروز مشتاق است، که نقش آن را هومن برق نورد برعهده دارد.

در خلاصه داستان سریال آمده است: «خانواده فیروز مشتاق که بی قیف و قپی به سفری رفته‌اند، در راه بازگشت به تهران با دختری همسفر می‌شوند که از نظر بهروز، «نیمه گمشده» قلمداد می‌شود و به ضرس قاطع، شروعی برای فرو رفتن خانواده در آمپاس است! بماند که با آنچه از نصرت و شرایط جدیدش مشهود به نظر می‌رسد، بستر قمپزش گسترده‌تر از قبل شده است و با عقبه‌ای که از آنان سراغ داریم، ماجرا‌هایی آغاز می‌شوند که بی هیچ شائبه‌ای در زندگی همه و به ویژه کسانی که پا به قالیشویی می‌گذارند، تاثیرگذار هستند!».

در فصل نخست فیروز مشتاق مرد خانواده‌دوست و زحمت‌کشی بود که به همراه خانواده و آشنایانش، یک قالی‌شویی را اداره می‌کرد؛ اما با پلمپ شدن درب محل کار و زندگی او توسط مأموران شهرداری، دردسرهایش دوچندان شد.
همه چیز درباره سریال دودکش ۲

چرا فصل نخست دودکش موفق شد؟

طبق اعلام مسئولان شبکه یک، سری اول سریال دودکش در سال ۹۲ یکی از مجموعه‌های پرمخاطب تلویزیون بوده است. موفقیتی که از نظر منتقدان مرهون زوج کمدی هومن برق نورد و بهنام تشکر است. البته آن‌ها در سال ۸۹ و ۹۱ نیز با بازی در سریال‌های ساختمان پزشکان و دزد و پلیس این موفقیت را به اثبات رسانده بودند.

ترکیب زوج کمدی هومن برق نورد و بهنام تشکر در سریال دزد و پلیس سبب شد تا فصل‌های بعدی این سریال نیز ساخته شود.

پس از آن نیز هومن برق نورد و بهنام تشکر این بار در سریال دودکش ظاهر شدند وبار کمدی سریال را برعهده گرفتند. البته این بار هم ترکیب این دو موفق ظاهر شد و دودکش با استقبال مخاطبان مواجه شد.

اما این بدان معنا نیست که ترکیب این دو همیشه موفق عمل کرده است. چنانچه در آخرین حضور مشترک هومن برق نورد و بهنام تشکر در فیلم سینمایی زندانی‌ها چنگی به دل نزد. البته در این میان با انتقاد‌هایی هم همراه شد.

در این رابطه هومن برق‌نورد و بهنام تشکر در فیلم سینمایی زندانی‌ها نقش دو خلافکار و زندانی را ایفا کردند که شباهت زیادی به کاراکتر‌های آنان در مجموعه «دزد و پلیس» داشت. با این وجود به نظر می‌رسد که تکرار نقش این دو علت انتقاد مخاطبان و منتقدان بوده است.

البته ناکامی زوج‌های کمدی تنها مختص به هومن برق نورد و بهنام تشکر نیست، بلکه پیش از این هم منتقدان پیشنهاد کرده بودند که زوج‌های کمدی دیگر همچون سام درخشانی و پژمان جمشیدی نیز تا مدتی از حضور مشترک کنار بکشند.

این دسته از منتقدان معتقدند که زوج‌های هنری پس از کار‌های متعدد، به تکرار می‌افتند و دیگر جذابیتی برای مخاطب ندارند. از سوی دیگر این امر باعث آسیب دیدن چهره مشترک آن‌ها از نگاه مخاطب می‌شود.

با این اوصاف همچنان می‌شود امیدوار بود که زوج کمدی هومن برق نورد و بهنام تشکر بار دیگر در دودکش به دوران اوج خود برگردند و روز‌های سرد و تاریک تلویزیون را گرم و روشن نگه دارند.
۰
نظرات بینندگان
  • انوشا ارسالی در

    دودکش دو بی نظیرهههههه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید