لامبورگینی ۲۰۲۱ تمام شد

لامبورگینی ۲۰۲۱ تمام شد

وینکلمن همزمان با برگزاری نمایشگاه خودروی میلان به خبرنگاران گفت با اینکه کارخانه در سال ۲۰۲۰ دو ماه به خاطر کرونا تعطیل بود، اما فروش آنقدر زیاد بود که در تاریخ لامبورگینی، این کارخانه تنها یک سال بیشتر از سال گذشته درآمد کسب کرده است.

کد خبر : ۹۵۱۴۷
بازدید : ۵۹۴۲۰
لامیوورگینی
لامبورگینی در نمایشگاه میلان مدل جدیدی از اوراکان رونمایی کرد

لامبورگینی اعلام کرده عطش خرید پس از بحران کرونا باعث شده تقریبا همه تولید سال ۲۰۲۱ کارخانه فروخته شود. استفان وینکلمن، مدیر لامبورگینی می‌گوید ظرفیت تولید ده ماه سال تاکنون پیش‌فروش شده و این کارخانه امسال رکورد تازه‌ای در سوددهی ثبت خواهد کرد.

وینکلمن همزمان با برگزاری نمایشگاه خودروی میلان به خبرنگاران گفت با اینکه کارخانه در سال ۲۰۲۰ دو ماه به خاطر کرونا تعطیل بود، اما فروش آنقدر زیاد بود که در تاریخ لامبورگینی، این کارخانه تنها یک سال بیشتر از سال گذشته درآمد کسب کرده است.

در نمایشگاه خودروی میلان بیش از شصت شرکت در فضای باز محصولات خود را نمایش دادند. این نمایشگاه اولین گردهمایی صنعت خودرو در اروپا پس از بحران کرونا بود. لامبورگینی در میلان از مدل اسپرت‌تری از اوراکان رونمایی کرد.

خودروساز اسپرت ایتالیایی که بخشی از گروه فولکس‌واگن است، می‌گوید فروشش در سه ماه اول سال ۲۰۲۱ بیست و پنج درصد بیشتر بوده و این شرکت در سه ماه اول سال ۵۰۹ میلیون یورو (۶۰۳ میلیون دلار) درآمد کسب کرده است.

لامبورگینی بیش از هر زمان دیگری به این سودآوری نیاز دارد. سال گذشته گزارش شد که فولکس‌واگن برای افزایش درآمد و تمرکز بیشتر بر دو عضو دیگرش، پورشه و آئودی، قصد دارد لامبورگینی را بفروشد. ماه گذشته هم خبری منتشر شد که فولکس‌واگن برای فروش لامبورگینی پیشنهادی به ارزش هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو (۸.۸ میلیارد دلار) دریافت کرده است.

وینکلمن در مصاحبه‌هایش تاکید کرده که قرار نیست لامبورگینی فروخته شود.
کیا اسپورتیج
پنجمین نسل از کیا اسپورتیج از پاییز امسال به بازار عرضه می‌شود

شاسی‌بلند جدید کیا

کیا تصاویری از نسل جدید مدل اسپورتیج را منتشر کرد. اسپورتیج پس از مدل الکتریکی EV۶، دومین ماشینی است که کیا براساس تفکری جدید طراحی کرده که آن را "اتحاد متضاد" نامیده است.

به گفته کارخانه اتحاد متضاد کنار هم گذاشتن مفاهیمی است که معمولا در کنار یکدیگر قرار نمی‌گیرند. این تفکر را به خوبی می‌توان در طراحی بدنه ماشین دید. در حالی که نمای کنار اسپورتیج بسیار محافظه‌کارانه و با خطوطی ساده طراحی شده، نمای جلوی ماشین انقلابی و متفاوت است.
اتاق کیا اسپورتیج
اتاق نسل جدید کیا اسپورتیج لوکس‌تر شده است

داخل ماشین لوکس‌تر شده است. یک نمایشگر منحنی بزرگ اطلاعات مختلف را در اختیار راننده قرار می‌هد و به جای دسته دنده، یک پیچ روی کنسول گذاشته شده که می‌توان با چرخاندن آن دنده را عوض کرد.

جزییاتی درباره قوای محرکه ماشین اعلام نشده، اما به احتمال زیاد این ماشین از نظر فنی با هیوندای توسان، شاسی‌بلند مشابه کارخانه کره‌ای یکسان خواهد بود. در این صورت اسپورتیج علاوه بر موتور دیزل و بنزینی با قوای محرکه هیبرید و هیبرید-الکتریکی هم ساخته خواهد شد.

کیا هنوز قیمت ماشین را اعلام نکرده، اما انتظار می‌رود از قیمت پایه ۲۴ هزار دلار نسل کنونی گران‌تر باشد. قرار است یک مدل با امکانات لوکس‌تر از اسپورتیج هم در آینده عرضه شود.

کیا در بین شاسی‌بلند‌های متوسط تاکنون با ماشین‌هایی نظیر نیسان قشقایی، رنو قاجار و مزدا CX-۵ رقابت می‌کرد. اما کارخانه کره‌ای با نسل جدید این ماشین می‌خواهد شانسش را برای رقابت با شاسی‌بلند‌های لوکس آلمانی هم امتحان کند.

چهره تاندار لو رفت

تویوتا تاندار

تویوتا پس از ۱۴ سال نسل جدیدی از وانت تاندرا به بازار عرضه می‌کند

تویوتا در واکنش به انتشار عکس‌هایی که مخفیانه از نسل جدید وانت تاندرا گرفته شده بود، تصویری از این ماشین را منتشر کرد. این کارخانه در شبکه‌های اجتماعی همراه با این تصویر نوشت "بعضی‌ها نمی‌توانند راز نگه‌دار باشند"

قرار است وانت جدید تویوتا چند ماه دیگر رونمایی شود و از آن به عنوان هیجان‌انگیزترین محصول جدید این کارخانه در بازار آمریکا نام برده می‌شود. نسل پیشین تاندار چهارده سال پیش برای رقابت با وانت‌های فورد و جنرال‌موتورز به بازار عرضه شد.
اما استقبال از آن خوب نبود و کارخانه ژاپنی نتوانست از فروشش سودی به دست آورد. همین باعث شد تا سرمایه‌گذاری در نسل جدید سال‌ها به تاخیر بیفتد و فاصله تویوتا با رقیبان آمریکایی‌اش بیشتر شود.

سهم اصلی بازار وانت‌ها در آمریکا در اختیار سه خودروساز بزرگ آمریکایی است. اما این بازار آنقدر پرسود است که شرکت‌های خارجی با وجود رقابت سخت نمی‌توانند از آن صرف‌نظر کنند. تاندرا در سال ۲۰۲۰ در بین شش وانت بزرگ موجود در بازار آمریکا پنجمین وانت پرفروش بود و تنها از نیسان موفق‌تر بود.

تویوتا زمستان گذشته در جلسه‌ای با نمایندگی‌های فروش به آن‌ها وعده داد که نسل جدید این وانت، از نظر فنی رقیبی جدی است و در هر زمینه‌ای از وانت‌های فورد و جنرال‌موتورز بهتر است.

از طرف دیگر، عرضه این وانت برای تویوتا یک قمار بزرگ است. تاکنون تنها مزیت این وانت در بازار قیمت ارزانش بوده، اما گفته می‌شود قیمت نسل جدید بیشتر خواهد بود و در صورتی که تاندارا نتواند از نظر فنی رقیبانش را به چالش بکشد، تنها ابزار رقابت را هم از دست داده است.

خانه‌تکانی در لانچیا

ژان پیرلو ژان‌پیر پلو (راست) در کنار لوکا ناپولیتانو مدیر لانچیا

لانچیا، خودروساز ایتالیایی اعلام کرده که برای طراحی مدل‌های آینده‌اش از ژان‌پیر پلو، طراح فرانسوی کمک خواهد گرفت. آقای پلو به خاطر ماشین‌های بسیار موفقی که برای رنو و سیتروئن طراحی کرده اعتبار زیادی دارد و اکنون مدیر طراحی گروه استلانتیس است.

استلانتیس شرکتی است که از ترکیب فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن شکل گرفته است. لانچیا عضوی از استلانتیس است و با اینکه سابقه‌ای ۱۱۵ ساله در صنعت خودرو دارد، اما در سال‌های اخیر تا آستانه نابودی پیش رفت.

لانچیا در حال حاضر تنها یک هچ‌بک کوچک به نام اپسیلون تولید می‌کند که ده سال پیش به بازار عرضه شد. در سال ۲۰۱۱ وقتی فیات و کرایسلر به یکدیگر پیوستند، قرار شد برخی مدل‌های کرایسلر با نام لانچیا در اروپا فروخته شود، اما این طرح شکست خورد.

لانچیا در حال حاضر تنها یک مدل هچ‌بک به نام اپسیلون تولید می‌کند

پس از تشکیل گروه استلانتیس، قرار شد تا لانچیا، آلفارومئو و دی‌اس برای تولید مدل‌های جدید با یکدیگر همکاری کنند. لانچیا در این برنامه جدید قرار است محصولات لوکس به بازار عرضه کند و مدیر طراحی استلانتیس شخصا بر طراحی این ماشین‌ها نظارت خواهد کرد.

ژان-پیر پلو ۵۸ ساله است. او طراحی خودرو را در سال ۱۹۸۵ در رنو آغاز کرد. پس از یک دهه و طراحی مدل‌های موفقی نظیر مگان مدتی برای فورد و فولکس‌واگن کار کرد و سپس در سال ۱۹۹۹ به سیتروئن رفت.

ماشین‌هایی نظیر سیتروئن C۶ و DS ۳ که تحت مدیریت او طراحی شد، باعث شد تا سیتروئن از شرکتی در حال ورشکستگی به خودروسازی پیشرو در اروپا تبدیل شود. پلو در سال ۲۰۰۹ به مدیریت طراحی گروه PSA منصوب شد و پس از تشکیل استلانتیس، مسئول طراحی مارک‌های اروپایی این گروه خودروسازی است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید