شائبه بازگشت شهرام شب پره به ایران

شائبه بازگشت شهرام شب پره به ایران

این نخستین بار نیست که موضوع بازگشت هنرمندان خارج نشین به ایران مطرح می‌شود. اما حالا وعده ابراهیم رئیسی باعث شده تا برخی از چهره‌های حوزه موسیقی مسئله بازگشت شهرام شب پره را مطرح کنند. هرچند این موضوع بازگشت در طول سال‌های اخیر چند باری طرح شده است.  

کد خبر : ۹۵۲۰۴
بازدید : ۶۰۵۵
شائبه بازگشت شهرام شب پره به ایران
فرادید | برخی رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی شائبه بازگشت شهرام شب پره به ایران را مطرح کرده اند. شایعه‌ای که در نتیجه سوبرداشت از یک یادداشت اینستاگرامی و یک ویدیوی قدیمی از شهرام شب پره پدید آمده است. در این ویدیوی قدیمی شهرام شب پره از علاقه اش برای بازگشت به وطن سخن می‌گوید.

به گزارش فرادید؛ شایعه بازگشت شهرام شب پره پس از آن به وجود آمد که محمد معتمدی در صفحه اینستاگرامش ویدیویی قدیمی از او منتشر کرد. شب پره در این ویدیو از شور و شوق اش برای بازگشت به ایران می‌گوید. او حتی حاضر است برای بازگشت به وطن خوانندگی را بگیرند و تنها راه امرار معاشی برای او باز بگذارند.

دراین میان محمد معتمدی نیز در حاشیه این ویدیو نوشت: به امید اقدام لازم.

اما رسانه‌ها و برخی کانال‌های تلگرامی گمان بردند که ویدیو جدید است و شهرام شب پره به تازگی این درخواست را مطرح کرده است. از این رو کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز در ادامه به شائبه بازگشت شهرام شب پره به ایران پرداختند.
ویدیوی درخواست شهرام شب پره برای بازگشت به ایران
البته موضوع بازگشت ایرانیان خارج از کشور روز‌های اخیر از سوی ابراهیم رئیسی مطرح شد. او در این رابطه گفته بود که همه زمینه‌ها را برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم خواهیم کرد. رئیسی گفته که دولت همانطور که نسبت به ایرانیان داخل کشور وظایفی برای خود قائل است نسبت به ایرانیان خارج از کشور نیز خود را وظیفه مند می‌داند. دولت نسبت به آن‌ها خود مسئول می‌داند.
گرچه رئیسی نگفته هدف او، بازگشت کدام دسته از ایرانیان خارج نشین است. اما پس از سخنان او بسیاری از فعالان رسانه‌ها به بازگشت فعالان هنری پیش از انقلاب پرداختند.

شائبه بازگشت شهرام شب پره به ایران پست محمد معتمدی درباره بازگشت شهرام شب پره به ایران

بازگشت به ایران؛ از شهرام شب پره و بهروز وثوقی تا نصرالله معین

این نخستین بار نیست که موضوع بازگشت برخی از خارج نشینان به ایران مطرح می‌شود. اما حالا وعده ابراهیم رئیسی باعث شده تا برخی از چهره‌های حوزه موسیقی مسئله بازگشت شهرام شب پره را مطرح کنند. هرچند این موضوع بازگشت در طول سال‌های اخیر چند باری طرح شده است.

البته مسئله بازگشت به ایران تنها به شهرام شب پره ختم نمی‌شود، بلکه در طول سال‌های اخیر بار‌ها جدل‌هایی بر سر بازگشت بهروز وثوقی به ایران به وجود آمد.

حالا روز گذشته نیز بهرنگ علوی با انتشار تصویری از بهروز وثوقی در صفحه اینستاگرام به وعده رئیسی اشاره کرده و گفته که «الوعده وفا. محبوب یک ملت را برگردانید.»

پیش از این هم پرویز پرستویی در سال ۹۷، خواستار همکاری مسئولان برای بازگشت بهروز وثوقی به ایران شده بود.

اما حجت الاسلام منتظری، دادستان کل کشور تلویحا در پاسخ به پرستویی گفته بود: «عده‌ای راه افتاده‌اند و می‌گویند هنرمندان ایرانی خارج از کشور بازگردند، کسی نمی‌تواند مانع از بازگشت یک ایرانی به وطنش شود، اما اگر او مرتکب جرمی شد، نباید برای او فرش قرمز پهن شود، آن‌ها می‌خواهند کسی که فسادش فراگیر شده و بعد به آمریکا فرار کرده است را دوباره با عزت و افتخار به کشور برگردانند.»

علاوه بر بهروز وثوقی، ده سالی است که موضوع بازگشت نصرالله معین نیز مطرح می‌شود. مسئله‌ای که حتی تا رزرو بلیط برای بازگشت به ایران هم کشید، اما در نهایت به بازگشت معین به ایران ختم نشد.

بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی درباره ماجرای بازگشت معین و منتفی شدن این بازگشت در لحظات آخر، سال گذشته نوشته بود: «بعد از سال‌ها دیدمش. مسئول مذاکره مستقیم بازگشت معین به ایران در زمان ‎احمدی نژاد. گفتم: فقط بگو کی و چطور کار را خراب کرد؟ آن همه مذاکره و قول و قرار در ترکیه. تقریبا قطعی بود برگشتن اش. گفت: اتفاقا دفتر ریاست جمهوری به شدت پایه بود و همکاری کرد. تا لحظه آخر. ولی… آن تماس همه چیز را خراب کرد: «از پای هواپیما مستقیم می‌روی اوین»

حبیب محبیان؛ اولین بازگشت موفق به ایران

گرچه بسیاری از هنرمندان ساکن خارج از کشور در تلاش بودند تا باقی مانده عمر را در ایران بگذارند، اما هیچ موفق به بازگشت نشدند، البته از میان آن‌ها تنها حبیب محبیان در سال ۸۸ و با مجوز محمود احمدی نژاد به ایران بازگشت.

آن زمان قول‌هایی به حبیب داده شد، که هیچ گاه عملی نشد. یکی از این وعده‌ها اعطای مجوز موسیقی و کنسرت بود. اما حبیب محبیان در آخرین روز حیات نتوانست آرزوی دیرینه اش را محقق کند.

او در نهایت در خرداد سال ۹۵ بر سر ایست قلبی از دنیا رفت.
با این حال برخی رسانه ها همچون شهروند آنلاین می گویند که درصورت بازگشت هنرمندان ساکن خارج کشور به ایران، سرنوشت حبیب محبیان برای آن ها نیز تکرار می شود.
۰
نظرات بینندگان
  • نیکان ارسالی در

    همه ایرانیان خارج از کشور ، با هر عقیده دینی و یا سیاسی ، موافق نظام سیاسی موجود یا مخالف ان و با هر شغلی که دارند ، حق بازگشت و نیز سفر به ایران را دارند و تقاضای من از مقامات محترم کشور اینست که این حق را مراعات کنند

  • بنیامین ارسالی در

    من نوکر همه هستم لطفا اجازه بدید شهرام بگرده لطفاااا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید